Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, februari 17, 2015

Sneeuwdag

Onder de lamellen door zie ik een heel witte wereld.  Buiten hoor ik de sneeuwschuivers bezig en zie dat Rick onze oprit al met de sneeuwblazer heeft schoongemaakt.  Even meten op de decktafel, er ligt precies tien centimeter.  Een leuk pak voor een sneeuwdag dus, maar geen lamleggende hoeveelheid.


Rick heeft de koffie al gezet en verkondigt dat hij ook een sneeuwdag heeft.  Elders in ons gebied is er een stuk meer gevallen en zijn vergaderingen in Washington zijn afgelast.  We eten dus gezellig samen ontbijt.  Ik maak gepocheerde eieren met spinazie en Parmezaanse kaas, erg lekker en makkelijk uit de magnetron.
We zien Mickey's hoed nog net boven de sneeuw uitsteken

Zin om boven te sporten heb ik niet en ik voel mijn spieren ook best van de personal training gisteren.  Ik bedenk me dat ik best eens een dagje het echte sporten over kan slaan.  Rick stelt voor een sneeuwwandeling te gaan maken. 

Daar heb ik wel oren naar. Het is vandaag "maar" -7 en de zon schijnt, zoals zo vaak na een storm, uitbundig.  In de zon kun je ook al goed voelen dat die meer kracht krijgt.  Ook horen we een aantal cardinaaltjes hun lied zingen, teken dat de lente toch echt in aantocht is. 

Het wordt een lekkere frisse neus halen.  Cosmo geniet ook, want die verveelt zich telkens maar als ik niet met hem wandel.  Die extreme kou is echter gewoon echt niet goed voor mijn spieren.  Als het niet waait zoals vandaag is warme kleding voldoende.

Rick stelt voor om op te warmen met een lunch bij Potbelly.  Ik neem hun linzen, boerenkool en worst soep, die precies goed is voor dit weer.  Dan rijden we naar Whole Foods waar we eten halen voor vanavond.

Thuis kleed ik me in mijn fleece pijama broek en klets bij met Christine, die een stuk zuidelijker woont en veel minder met het winterse weer te maken heeft.  Katja meldt dat zij ook tien centimeter sneeuw in New Jersey hebben gekregen en bij Saskia in Richmond is er zelfs vijftien centimeter gevallen. 

De rest van de middag probeer ik de puzzel eindelijk af te maken.  Ik kom een heel eind, maar af is hij nog niet.  Wat een werk en ik hoop dat Flapjack geen stukjes kwijt heeft gemaakt.  Om de een of andere reden is hij letterlijk niet van de puzzel weg te slaan!

Als avondeten heb ik zalm van Whole Foods en de mannen kip cordon bleu.  Daarbij een pittige bloemkool en boontjes mix voor Rick en mij en spinazie voor Kai en lekker vers olijfbrood.  Het gaat er allemaal goed in. 

Dan is het weer lekker bank hangen voor de tv geblazen op mijn "ligstoel".  Vanavond is het Nederlandse eetclubje bijeen, maar ik heb besloten niet te gaan.  Hoe gezellig ook het komt erop neer dat ik een paar uur pijn zit te lijden en probeer dat maar te negeren.  Dat lukt me nu even niet, hopelijk gaat het volgende maand weer beter.

Foto's van vandaag staan hier

4 reacties:

Anoniem zei

De sneeuw ziet er wel geweldig uit en met een zonnetje is het zelfs denk heerlijk om even te wandelen.

Hier vannacht nachtvorst gehad -2 of zo niet te vergelijken :-) we hebben hier in Holland weer een echte kwakkel winter.

de pijn die je heb is echt vervelend voor je bah, heb zelf artrose dus pijn is mij ook niet vreemd :-(.

Grtjes Toos

Tineke zei

Fijn dat je lekker met Rick en Cosmo buiten kon wandelen.
Vervelend dat je zo'n last van je pijnen hebt, en dan komt de boodschap van Kai ook extra hard binnen.
Ik had nog niet begrepen dat hij echt altijd in duitsland wil blijven.
Maar hij kan altijd toch ook nog van gedachte veranderen en het bij een tijdelijk verblijf laten; zoals mijn dochter doet.
Veel sterkte , ik leef met je mee en weet nog wel hoe geschokt ik was , toen mijn dochter vertelde dat ze met gezin naar de vS ging verhuizen; voor een periode.ps je blijkt nog een Tineke lezeres te hebben; maar herkent mij vast aan mijn stijl

Ron zei

Ik vond beetje sneeuw wel sfeervol, paar cm... Maar de mensen in de buurt van Boston hebben teveel nu. Dat maakt normale dagelijkse leven onmogelijk.... Sterkte met de pijnen die je momenteel ondervind. Kan me voorstellen dat je alleen al daarom de sneeuw haat...

Petra zei

@Toos - Ja, artrose doet ook goed pijn, weet ik ook uit ervaring. Ook daarvoor wordt hier tegenwoordig aangeraden veel te bewegen.

@Tineke - Ja, ik houd jullie wel uit elkaar :). En ik ga er maar rekening mee houden dat Kai daar blijft. Lijkt me niet goed om maar te gaan hopen dat dat niet zo is.

@Ron - Mijn zus heeft er helemaal genoeg van net ten noorden van Boston. Ik haat de sneeuw niet, maar de zware kou wel en tja, geen sneeuw zonder kou.