Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 23, 2015

Terug de diepvries in

Tegen achten hoor ik iedereen beneden bezig en hijs mezelf dan ook maar uit mijn warme bed.  Het vriest inmiddels weer en de temperatuur gaat vandaag enkel maar naar beneden met een nare harde wind. 


We eten met zijn allen ontbijt en dan pakken Ricks vader en Carol in en nemen afscheid.  Zij gaan op weg naar Bonita Springs, Florida, voor een maand.  Onderweg zullen ze nog het mooie Charleston, South Carolina, bezoeken.  Ik benijd ze helemaal niet, maar niet heus! 

Voor de duidelijkheid, Carol is niet Ricks moeder.  Helaas kreeg zijn moeder in 1999 longkanker en overleed veel te jong in februari 2001, alweer veertien jaar geleden.  Carol is sinds 2003 de vriendin van mijn schoonvader.
Het cardinalenpaartje kwam langs, dit is mevrouwtje

Als zij vertrokken zijn gaan Rick en ik ook ieder onze weg.  Rick naar zijn werk en ik rijd naar de sportschool.  Daar komt Sharon me al gauw halen voor de personal training.  Ik ben altijd zo blij dat ik dat maandagochtend heb.  Het is een goed begin van de wekelijkse sportroutine.

Na het uur met gewichten ga ik op de elliptical om mijn stappen bij elkaar te krijgen.  Intussen sms ik met Katja, die allerlei beren op haar weg ziet.  Gelukkig helpt mijn peptalk wel en worden de sms-jes steeds positiever.  Later op de middag hoort Katja ook dat ze is aangenomen voor een research baan.  Die is weliswaar tijdelijk, maar staat wel goed op haar cv.

Eindelijk heb ik 9000 stappen bij elkaar en meer dan genoeg van het sporten.  De verdere duizend stappen krijg ik de rest van de dag wel voor elkaar.  Het is al lunchtijd en ik ga bij Noodles & Company lekkere warme linguini eten.
Snickers en zijn vriendje Ninja in het zonnetje voor ons huis
 

Mijn nagels zien er niet uit en ik besluit frivool ze een nieuw kleurtje te gaan laten geven.  Phuong is beschikbaar en ik kies een nieuwe kleur, glitterige turquoise, mijn favoriete kleur.  Mijn handen zien er na een uurtje weer keurig uit.

In hetzelfde winkelcentrum zit een Michaels en ik ga eens kijken of ze een leuk projektje hebben om te maken.  Veel vind ik niet, ze hebben natuurlijk van alles, maar of te moeilijk of te groot of iets waar ik niet in ben geinteresseerd.  Uiteindelijk neem ik een pakje met origami mee, eens kijken of ik de kunst van het Japanse papiervouwen kan leren.
Poging tot tropische vis, valt absoluut niet mee!
 

Voor Rick thuiskomt kijk ik de laatste aflevering van Boer Zoekt Vrouw.  Na afloop vind ik het lezen van Nynke's Tumblr nog het leukst.  Ik ga eens een poging wagen te voorspellen wie het volgende week worden.  Wat denken jullie?
Geert - Ada, Bertie - Esther, Tom - Leonie, Jan - Marieke, Theo - Nancy (ben benieuwd wat het daar wordt)
Een mooie winterse zonsondergang

Rick weet dat ik op een dag als vandaag worstel met pijn en heeft als verrassing sushi mee van Yama.  Tijdens het eten vertelt Kai ons over zijn toekomstplannen.  Hij wil deze herfst een bachelor in vertalen gaan doen, Duits, Engels, Nederlands.  Dat is logischer dan een masters en hij zal dan zeker aangenomen worden.  Ik voel me een stuk geruster bij deze plannen, die hem goede kans op een baan zullen geven na afloop.

Vanavond begint het nieuwe seizoen van The Voice.  Ik vind de voorrondes altijd het leukst, vooral Blake Shelton en Adam Levine zijn grote rivalen.  Van de muziekshows is het mijn favoriet.

5 reacties:

Corry zei

Lieverd, je visje is hartstikke scheel!!! Blijven vouwen hoor.
HAHAHA!!!!

Anoniem zei

Wat een gezellig weekend met de hele familie.
Fijn dat Kai zijn richting heeft gekozen.
Sterkte met het weer de rest van de week.
Groet, Bea

Marion2 zei

Fijn dat Katja weer een baan heeft! Zo te lezen ook nog eens een upgrade ten opzichte van haar vorige baan. Zo goed dat ze daarmee gestopt is.

Ook fijn dat Kai's studieplannen steeds meer een goede en duidelijke vorm krijgen.

Ja, leuk hè, Boer Zoekt Vrouw. Ik vraag me af hoeveel boeren van deze serie er echt een partner aan overhouden. Bij Theo, Bertie en Tom heb ik een beetje mijn twijfels.

marianne zei

Hoe zit dat nou bij Kai, gaat hij nog wel naar mainz?

Bij Tom gok ik op Rimke. Ben benieuwd zondag :-).

Petra zei

@Corry - Ha ha, dan hebben ze hem scheel gemaakt want het oog was een van de weinige dingen wat wel goed zat.

@Bea - Ja, opluchting van Kai moet ik zeggen

@Marion - Ja, bij die drie boeren weet ik het ook niet

@Marianne - Ja, het is bij dezelfde school maar dan een bachelor. Wanneer hij precies gaat is nog niet zeker.