Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, maart 03, 2015

Een kille dinsdag

De zon van gisteren is alweer achter de wolken verdwenen.  Het heeft vannacht flink gevroren wat als voordeel heeft dat ik Cosmo in de achtertuin kan laten.  Rick moest vroeg weg en ik heb ontzettend veel pijn dus het gemak dient even de mens vanochtend.


Voor mijn ontbijt maak ik weer wafels met frambozen, bosbessen en aardbeien.  Die vruchten doen we tenminste aan de zomer denken.  Die moet toch eens ooit komen, maar is voorlopig is ook de lente hier nog ver te zoeken. 
Dit mezenpaartje bezoekt ons deck het meest

Vandaag is mijn Lifetime Fitness dag.  Bij aankomst zie ik dat de sauna vanaf morgen de rest van de week gesloten zal zijn voor onderhoud.  Ik heb dus nog net de juiste dag uitgekozen.  Ik breng mijn spullen naar de kleedkamer en loop dan naar boven voor mijn uur cardio.

Hier gebruik ik de zijdelingse "schaats"machine, die me zeer goed bevalt vanwege het andere gebruik van spieren.  Ik kijk de laatste aflevering van Downton Abbey seizoen vijf.  Halverwege krijg ik een sms-je van Saskia en bel haar daarom even, soms is het zo gecompliceerd om via sms te corresponderen. 

Saskia vertelt dat ze het moeilijk vindt een korte speech voor de klas te houden.  Ik vond dat vroeger ook altijd, maar kreeg toen een baan waarin ik dat dagelijks moest.  Het vergt oefening en ik vertel Saskia dat ook degenen, die helemaal op hun gemak lijken, de nodige zenuwen zullen voelen.  Later hoor ik dat het heel goed is gegaan, gelukkig.

Door het telefoongesprek heb ik de Downton Abbey aflevering nauwelijks kunnen kijken dus neem me voor die later vanmiddag verder te zien.  Na mijn uur cardio kleed ik me in mijn bikini en ga genieten van de warmte van de hot tub en sauna. 

Met moeite vertrek ik als mijn maag begin te rommelen.  Op de terugweg heb ik een heel lijstje af te werken, maar ga eerst een soba noodle bowl eten bij Panera.  Intussen valt er "sleet" (bevroren regen, die op hagel lijkt en waarschijnlijk in het Nederlands hagel genoemd zou worden), zo koud en door merg en been gaand, brrr!!

De bowl smaakt heerlijk en warm en ik heb eigenlijk helemaal geen zin om mijn lijstje af te werken.  Liever zou ik thuis in bed kruipen met een warme kruik.  Dat is echter ook niet goed voor me dus ik ga vrolijk verder met mijn lijstje afwerken.

Eerst rijd ik naar Postnet waar ik Katja's autotitel naar haar wil sturen.  Tot mijn schrik zie ik dat ze gesloten zijn vanwege vandalisme.  De berichtjes van steun op hun ramen van bewoners van ons stadje geven me een brok in mijn keel.

Dan maar door naar de UPS Store waar ik snel en efficient wordt geholpen.  Morgenochtend krijgt Katja het document waarmee ze de nummerborden op haar auto kan veranderen naar New Jersey borden. 

Bij Rite Aid denk ik medicijnen op te halen, maar dat mag pas morgen volgens de verzekering.  Geen zin hebbend om terug te gaan verplaats ik ons vertrek voor het gemak een aantal dagen naar morgen.  De apotheker belt de verzekering en niet veel later kan ik het potje gelukkig meenemen.

Thuis bestel ik even een paar "happy lights" voor Katja en Saskia.  Ik denk dat we allemaal op het moment wel zo'n extra licht kunnen gebruiken.  De voorspelling voor de bloei van de kersenbloesems in Washington kwam vandaag en dat zal, zoals het er nu uitziet, pas na 11 april zijn.  Later zelfs nog dan vorig jaar!  We hebben dan ook de koudste februari ooit achter de rug.

Eigenlijk had ik voor donderdagmiddag een afspraak om mijn haar te laten doen, maar met de weersverwachting heb ik die maar verzet naar vanmiddag.  Carmen kleurt mijn haar weer mooi bij en dan knipt Mona het bij, ietsje korter, want dat vind ik makkelijker in model (voor zover mijn heel steile haar een model heeft althans) te brengen.

Rick komt vroeg naar huis, wetend dat ik een echte pijndag heb.  Hij brengt ingredienten voor zijn heerlijke omelet mee en bakt die voor ons.  De omelet is gevuld met verschillende kleuren paprika, ui, champignons en gerookte zalm.  Het smaakt weer heerlijk!

Na het eten kopen we online kaartjes om de Domtoren te beklimmen.  De allerlaatste dag dat ik in Nederland woonde heb ik dat gedaan en ik zie ernaar uit het weer te doen.  Dan is het weer The Voice kijken en hoop ik nog steeds dat de voorspelde sneeuw donderdag niet zo erg wordt als gezegd.

7 reacties:

Anja zei

Ook ik hoop dat de voorspelde sneeuw uit zal blijven, ben helemaal klaar met de winter, brrrr.

Anoniem zei

Beste Petra,
Bedankt om altijd te antwoorden op mijn vragen.
Kom ik misschien wat te nieuwsgierig over?
Waar 'ter wereld' heb jij zoal jouw jeugd doorgebracht? In Afrika al zeker heb ik begrepen uit jouw verhalen.
Sterkte met jouw pijnen. Volgende week zijn de weersvoorspellingen voor Nederland vrij goed!
Groeten van hilde uit B.

Ann zei

Idd, ze geven hier heel mooi weer zondag, plaatselijk tot 18 graden !

Ron zei

Op zulke dagen heb ik wel met je te doen... kan me voorstellen dat je naar de warmte van het voorjaar/zomer verlangt. Op een gegeven moment is het klaar! zoals jij het benadert is wel beste; kop omhoog en door !

Grs vanuit NL

Tineke zei

sterkte met je pijnen en dan zo'n winter krijgen!
Ik heb met mijn kleindochter die de 11 van de 11e jarig is de domtoren beklommen rond 11 november; sint maarten is de beschermheilige van Utrecht; er was een uitbeelding van het verhaal van sint maarten bij en omdat kleindochter op de 11 van de 11e jarig was mocht ze een grote klok luiden ; heel indrukwekken.
De domtoren is wel echt heel hoog, zoals je zult merken na het beklimmen, we hadden een schitterend uitzicht; was heel helder; duim voor jullie dat het ook helder is.

Anoniem zei

Ik hoop het ook voor je, Noord Amerika is echt aan de beurt deze winter.
Lente staat nog steeds op het programma voor het weekend en de dagen erna. Ik zie net op het nieuws tussen de 12 en de 14 graden met een zonnetje.
Groet, Bea

Petra zei

@Anja - Ik ook!

@Hilde - Nee, hoor ik vind je niet te nieuwsgierig, gewoon leuk belangstellend :). Ik heb behalve in Nederland ook in Gabon en Senegal (5 jaar) gewoond. Ik hoop dat de weersvoorspellingen bewaarheid worden!

@Ann - Kan niet wachten!

@Ron - Het moet ooit weer eens warm worden. Maar dit jaar is het wel duidelijk een landklimaat met hete zomers en koude winters.

Tineke - Wat ontzettend leuk dat verhaal over de Domtoren. Dat hij hoog is weet ik, je kunt hem ook al van verre zien.

@Bea - Ik hoop van harte dat die temperaturen het gaan zijn.