Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 16, 2015

Een prachtige lenteachtige dag

We zijn allemaal heel vroeg op vanochtend. Rick staat om zes uur al op, maar ik probeer nog wat te rusten.  Mijn klok zegt ook zes uur als ik het echt niet meer uithoud in bed.  Op mijn telefoon zie ik dsat het eigenlijk zeven uur is.  Vorig weekend is hier de zomertijd ingegaan en onze klokken zijn nog niet bijgesteld.

Als ik de lamellen open zie ik een lucht, die in brand lijkt te staan!  Ik zie maar zelden een zonsopgang en deze is spectaculair.  Natuurlijk maak ik er gauw een paar foto's van.


Rick is inmiddels al naar Starbucks en Safeway geweest.  Beneden staat een grote venti Americano met mokka smaak klaar en ligt een broodje met ei, kaas en kalkoenbacon klaar.  Ik ben ook weer blij mijn gevederde vriendjes aan hun ontbijt te zien op ons deck.

Nu ik zo vroeg op ben heb ik alle tijd voor ik personal training heb.  Ik pak uit en leg de meegebrachte etenswaren op hun plek.  Mijn droppotten zijn weer aardig gevuld.

De hele vakantie heb ik geroepen dat de sneeuwpoppen binnen en buiten zodra we thuis zouden zijn opgeruimd gingen worden.  De daad bij het woord vattend doe ik dat inderdaad en ga de zolder op om wat lentespulletjes te halen om neer te zetten.  De sfeer is meteen heel anders met de konijntjes en kuikentjes.

Dan vertrek ik naar de sportschool waar Sharon me al opwacht.  We doen een wat kortere sessie vanochtend, want ik voel de jet lag toch wel.  Ik besluit dan ook te proberen mijn stappen buiten te krijgen door te wandelen met Cosmo.

Thuis maakt Rick zich klaar om alweer op reis te gaan.  Hij moet tot laat morgenavond naar Chicago.  Hij baalt daar wel van, maar ja, het is niet anders.  Gelukkig krijgt hij wel een upgrade naar eerste klas dus dat maakt veel goed.

Voor Rick vertrekt ziet hij nog dat Saskia's linker voorband plat is.  Maar goed dat dat nu gebeurde en niet terwijl ze onderweg naar Richmond was!  De Merchant Tires is dichtbij en Saskia rijdt achter mij aan om haar auto daar achter te laten. Later blijkt dat er een scheurtje in de sensor zit, duur grapje, een nieuwe band en een nieuwe sensor!

Saskia en ik gaan naar Whole Foods om voor haar week in te slaan.  Het karretje wordt gevuld met allerlei groentes en fruit en voor de zoveelste keer vraag ik me af hoe Saskia zich dit allemaal gaat veroorloven als ze zichzelf moet bedruipen. 
Saskia maakt bananen"ijs" met rijpe bananen, ze bevriest ze en maakt ze dan fijn in de Vitamix, erg lekker

Terwijl Saskia haar lijstje afwerkt kies ik verse bloemen voor thuis uit.  Ik neem een boeket met twintig rode tulpen mee om over twee vazen te verdelen.  Ook een klein boeketje verschillende oranje bloemen neem ik mee om op tafel te zetten.  De daar staande Kerstster zag er al zielig uit voor we vertrokken en heeft tijdens onze vakantie helemaal het leven gelaten.
Een van de gerbera's

Helemaal vrolijk word ik van de nieuwe kleuren binnen!  Buiten hangen echter nog de sneeuwvlaggen en staat het sneeuw echtpaar.  Terwijl we wachten op het telefoontje dat Saskia's auto klaar is, draag ik meneer en mevrouw Sneeuwpop naar boven, hang "Spring" vlaggetjes voor en vervang de deurhangers met vrolijke "Spring" hangers.  Weg met die winterdingen!  Het is inmiddels zo'n 17 graden dus het weer geeft me ook zeker lentekriebels!
 

We halen Saskia's auto op en zij gaat zich klaarmaken om terug naar Richmond te rijden.  Ik haal ondertussen Cosmo uit de kennel, die natuurlijk vreselijk blij is naar huis te mogen.  Saskia vertrekt en dan zijn Kai en ik weer alleen thuis.  Kai heeft werk dus hij zit "vast" aan zijn laptop.  Toch is het gezellig om hem nog hier te hebben.  Daar ga ik maar hard van genieten zolang het nog kan!

Het is zulk heerlijk weer, ik moet gewoon naar buiten en lijn Cosmo aan voor een wandeling.  Die gaat maar al te graag mee.  Ook neem ik mijn fototoestel om de nieuwe lens, die gisteren al voor ons huis op me lag te wachten, uit te proberen op de langzaam ontwakende natuur.

De maples beginnen hun rode gloed al te krijgen, de krokussen bloeien nu uitgebreid en de narcissen bijna.  Het leukste van de lente vind ik altijd de luid zingende cardinaaltjes, die alleen tot het begin van de zomer hun mooie lied laten horen.
Terug thuis ga ik voor het huis genieten van de warmte.  Buurman Chuck komt even bijpraten en Cosmo rent rond met zijn Deense dog Apollo.   De honden hebben ook de lente in de bol kijkend naar hun dolle capriolen.

Na haar tuinieren komt Chris met PJ voor onze wekelijkse wandeling.  We kunnen zonder jas lopen en in mijn lange mouwen heb ik het zelfs warm.  Het is dan ook opeens twintig graden!  Het zal weer kouder worden, maar nu zijn we echt op weg naar de lente, hoera!

Thuis geniet ik van mijn derde en helaas laatste haring, die ik nog van Schiphol heb meegenomen.  Jammer genoeg blijven die na de reis maar 24 uur goed, dus oh, straf, ik moest er vandaag drie opeten.  De andere twee hebben Rick en ik gisteravond nog soldaat gemaakt.

Voor het avondeten kiezen Kai en ik Japans.  Voor hem de kip katsu en voor mij natuurlijk sushi en sashimi.  De haringen waren daar een mooie voorproef van.  Nu het weer later donker wordt heb ik er een stukje vrijheid bij, want ik kan nu zelf het eten op gaan halen bij Yama in plaats van gechauffeerd te moeten worden.

Het wordt weer smullen en dan zijg ik moe neer in mijn La-Z-Boy in bijna ligstand.  Rick belt om acht uur (zeven uur Chicago tijd) dat hij al naar bed gaat.  Zo vroeg ga ik maar niet, maar ik denk ook niet onze gewoonlijke bedtijd van elf uur te gaan halen!
Meike heeft weer heel wat schoon te maken bij Cosmo

Foto's van een langzaam ontwakende natuur staan hier

3 reacties:

Anja zei

Pittig dat Rick gelijk weer op reis moet, maar het is inderdaad niet anders. Wat een heerlijke dag vandaag, een voorproefje op wat gaat komen!!

Anoniem zei

Jullie gingen weg met sneeuw en nu voorjaar, heerlijk.
Na het koude weekend is het hier ook weer heerlijk.
Lekker genieten.
Groet, Bea

Petra zei

@Anja - Ja, genieten was het

@Bea - Op en neer zal het nog even gaan, maar het is nu wel een stijgende temperatuurlijn, gelukkig!