Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 30, 2015

Eindelijk lente!

Het is lang niet zo koud als de afgelopen nachten geweest en men belooft zon en lentetemperaturen vanmiddag.  Die zon is echter nog nergens te bekennen als ik met moeite mijn lekkere bed verlaat.  Rick is al naar de tandarts en Kai slaapt nog. 

Deze tulpen vind ik zo mooi!

Voor het ontbijt heb ik een lekkere Kelloggs ontbijtsandwich en een bakje met bosbessen en frambozen.   Sharon is deze week naar Florida voor spring break en ik moet dus mijn eigen sportroutine bedenken vandaag.

Dat wordt een uur interval op de elliptical en intussen doe ik arm- en schouderoefeningen met lichte gewichten.  Ik heb besloten deze week gewoon minder gewichten te doen.  Ik kan mezelf beter motiveren tot cardio en een weekje zal niet veel uitmaken.

Na het sporten en een aantal huishoudelijke klusjes vertrek ik naar Tysons Corner mall. Hier heb ik met Dawn afgesproken te gaan lunchen.  Ik ben zo'n twintig minuten te vroeg en besluit een stuk door het winkelcentrum te lopen.

Rick kocht mijn eerste Jan van Haasteren puzzel bij Go! en volgens hem hebben ze er daar meer van.  Ze zijn kennelijk uitverkocht, want alleen de twee duizend stukjes puzzels, die we al gemaakt hebben, zijn er.   Bij Barnes and Noble hebben ze wel een nieuwe voor ons, maar ik heb die al van Amazon.com besteld.

Op de afgesproken tijd kom ik bij Seasons 52 aan.   Ik vraag of Dawn er misschien al is, maar dat is niet het geval.  Tien minuten later is Dawn er nog niet.  Ik sms haar dat ik bij het restaurant sta en krijg een heel verontschuldigend berichtje terug. 

Ze zegt me een berichtje gestuurd te hebben, maar dat heb ik niet gekregen. Ze zit met haar zoon bij de orthopedist, want hij heeft waarschijnlijk een enkelband gescheurd.  Duizend excuses krijg ik, maar zoiets is natuurlijk gewoon een noodgeval.

Nu ik dan toch bij Seasons 52 ben besluit ik aan de bar lunch te gaan eten.  Ik bestel een flat bread met knapperige prosciutto, camembert en asperges.  Heel erg lekker is het!

Inmiddels is buiten de zon tevoorschijn gekomen en is het ook een stuk lekkerder met een graad of zestien.  Op weg naar huis stop ik bij Whole Foods om avondeten  en nieuwe tulpen te kopen.  We willen vanavond voor het eerst dit jaar grillen.  Helaas zijn er voor mij geen verse zalmburgers, maar wel bevroren, die volgens de medewerker ook erg lekker zijn.

Thuis neem ik Cosmo mee de voortuin in en lees wat tijdschriften voor in het zonnetje.  Chris vraagt of ik zin heb in een wandeling en we nemen PJ en Cosmo mee voor een goed uur door de buurt.  Het is zo lekker om het eindelijk eens niet koud te hebben!
Zijn lied zingend in onze magnolia

Rick komt vroeg thuis uit zijn werk en grilt bekwaam de hamburgers voor hem en Kai en de zalmburgers voor mij.  We hebben er vers gegrilde groene asperges bij.  Het smaakt allemaal zeer goed!

Deze week worden er eindelijk warmere temperaturen voorspeld.  Ik zie er erg naar uit!  Onze eerste narcis in de voortuin kwam vandaag uit, veel later dan gewoonlijk!

Nog een filmpje van het adelaarsnest (klik hier voor de live cam)
 
Vanavond krijgt Rick ook de uitslag van zijn hartmonitor vorige week.  Vreemd genoeg staat er geen uitleg van zijn dokter bij.  Ik zoek de acroniemen, die ik niet herken, online op.  Alles lijkt goed te zijn, behalve dat zijn hart inderdaad regelmatig onder de 60 slagen per minuut klopte. 
 
Of dat nog verder onderzoek zal vergen hoort Rick hopelijk morgen, anders vind ik het wel heel vreemd om gewoon zo'n ononderbouwd bericht van de cardioloog te sturen.  Wat dat betreft heb ik dan liever mijn dokter, die eerst uitlegt en dan pas de resultaten post.

3 reacties:

Becs zei

Heerlijk grillen. Dat hebben wij afgelopen weekend voor het eerst gedaan. Hopelijk hoort Rick nog wat van de cardioloog

Ann zei

Cosmo zag dat grillen precies ook goed zitten !
Hopelijk valt alles goed voor Rick!

Petra zei

@Becs - Zo raar, helemaal niets dus

@Ann - We denken van wel, maar niets gehoord