Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 02, 2015

Even een dagje dooi en zonneschijn

De zon schijnt vrolijk als we opstaan en de wereld is een en al geglinster van al het ijs op de bomen en struiken.  Ik kleed me gauw aan en pak mijn fototoestel voor het smelt.  Het klinkt buiten heel vreemd door al het ijs wat van de bomen valt.


De stoepen zijn nog een ijsbaan dus ik blijf in onze voortuin, maar ook van daaruit kan ik mooie plaatsjes schieten.  Cosmo komt ook mee naar buiten en het is komisch hem op de sneeuw met ijslaag bezig te zien.  Hij krijgt er geen grip op en glijdt zo tegen het hek aan.  Slimme hond vindt meteen de plekken zonder sneeuw en krabbelt weer naar boven.
 
 
Rick vertrekt naar zijn werk en ik maak een paar wafels met vruchten als ontbijt.  Dan rijd ik door de sprookjesachtig uitziende buurt naar Anytime Fitness.  Ondanks het mooie weer heb ik nogal wat pijn, vooral in mijn knieeen en polsen.  Sharon past het gewichtenprogramma daaraan aan.  Na het uur doe ik cardio tot ik 5000 stappen bijeen heb.

Voor de lunch ga ik naar Noodles & Company om mijn coupon voor een gratis maal te gebruiken.  De scholen hebben weer ijsvrij dus het is er druk met kinderen.  Ik smul van mijn Tuscan Fresca, volkoren linguini met tomaat, spinazie, uit en Parmezaanse kaas.

Thuis heb ik mezelf beloofd dat ik Boer Zoekt Vrouw mag kijken.  Duidelijk ben ik geen goede lezer van clues, want ik had voor zowel Tom als Jan de verkeerde gekozen.  Ik heb dan ook werkelijk geen idee wie Geert en Bertie gaan kiezen!  Zoals altijd lees ik direct na het kijken grinnikend het blog van Nynke!

Chris komt na haar werk met PJ langs voor onze wekelijkse wandeling met de honden.  Cosmo begroet PJ enthousiast en dan lopen we door de besneeuwde buurt.  We staan er eigenlijk beiden versteld van hoeveel sneeuw er nog ligt.  Ik loop voornamelijk op straat, want de stoepen zijn nog zeer ijzig.

Net als ik thuiskom komt Peapod onze online boodschappen brengen en zie ik Rick ook al aan komen rijden.  Die is extra vroeg uit zijn werk.   Hij neemt meteen het wegzetten van de boodschappen op zich, heel fijn, want ik heb een fikse hoofdpijn inmiddels.  Er is alweer slecht weer op komst, helaas, weer sneeuw, hagel en ijzel, bah!

Er is een nieuw Turks restaurant in Vienna, Istanbul Blue.  Wij vinden Turks eten erg lekker en het is wat nostalgisch voor Rick, want hij woonde korte tijd met zijn ouders in Istanboel.  Vroeger zat er een populair Turks restaurant op deze locatie, maar de restaurants daarna hielden het niet lang vol.  Hopelijk blijft dit restaurant wel.

Rick haalt het eten op en het is erg smakelijk.  We namen de doner kebob met yogurt en tomatensaus op een bodem van pita.  Dat komt met gratis linzensoep en salades.  We zijn het erover eens dat we hier wel vaker eten van gaan bestellen.

Dan kruip ik weer onder mijn lekker zachte deken en ga The Voice kijken.  Helpen jullie even hopen dat de sneeuw, die donderdagnacht wordt voorspeld, niet gaat komen?  Saskia moet vroeg die ochtend terug naar huis rijden en in zulk weer vind ik dat doodeng.  Ze heeft nul komma nul ervaring met rijden in sneeuw.

Foto's van de ijzel op bomen en planten staan hier

5 reacties:

Anoniem zei

Wat een mooie ijzige foto's heb je weer gemaakt.
Volgende week zou het hopeijk beter weer worden in Nederland, wat dan misschien lentefoto's zou opleveren.
Rick woonde korte tijd met zijn ouders in Istanbul.
Was dat dan ook in verband met het werk van zijn vader?
Jullie hebben beide een internationaal verleden, zo te lezen: Europa, Afrika en momenteel Amerika. Heb ik dat goed Petra?
Groeten van Hilde uit B.

Marion2 zei

Dank je wel voor de link van de sneeuwpoppen! Ik ga ze bestellen! Voor Kerst heb ik iets dergelijks met kerstmannetjes en hoewel van deze set de grootste iets kerstigs heeft, kan het prima in de wintermaanden daarna. Heel erg leuk.

Ik vind het ook niet te voorspellen wie wie kiest bij BZV. Ik denk nu Geert Ada (goede keuze) en Bertie Esther (zou me verbazen als het echt iets wordt). Ik mis de recensies van 10e, die zijn altijd zo raak.

Ik help je hopen voor donderdag. Maar het komt ongetwijfeld goed.

Anoniem zei

Prachtige foto's.
Ik zal duimen voor Saskia.
En voor jullie ziet het er zonnig uit als jullie hier zijn. Dat zal niet zo vaak gebeurd zijn!
Groet, Bea

Tineke zei

Ik duim ook dat het vervelende winterseweer bij jullie ophoudt; bij ons voorspellen ze dit weekend lenteweer.
Heeft Kai een klik in nederland met zijn internetvriendin?
Wat voor research onderzoek gaat Katja bij werken?
Bij Berthie wordt het vast niets en van Geert verwacht ik ook dat hij Ada kiest.

Petra zei

@Hilde - Ja, dat heb je goed :). Rick heeft in Bulgarije, Zwitserland, Engeland, Denemarken en Turkije gewoond in zijn jeugd.j

@Marion - Ja, die sneeuwpoppen vind ik een leuke winterse versiering, hoewel ze na de vakantie weggaan wat het weer ook is.

@Bea - Dat zonnige hoop ik toch zo! Zou erg leuk zijn voor Rick en Saskia vooral.

@Tineke - Ik krijg maar heel weinig contact met Kai dus ik neem aan dat het allemaal prima gaat. Ik weet nog niet of Katja dat research ook gaat doen en weet ook niet precies waar het voor is.