Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, maart 22, 2015

Films inhalen

Zaterdag

Gisteren is onze airconditioning gemaakt en het was heerlijk koel in onze kamer vannacht.  We hebben dan ook bijzonder goed geslapen en worden pas na achten wakker.  Ongekend dat we beiden zo lang echt slapen.  Rick had het zeker nodig na alle drukte van de afgelopen week plus jet lag.

De orchidee blijft zo mooi bloeien!

Kai was al een stuk eerder op vertelt hij.  Hij heeft een heel saaie catalogus om te vertalen en werkt er zoveel mogelijk uren per dag aan om het gauw klaar te krijgen.  Ik hoop dat dat hem lukt, want hij is er flink sikkeneurig van.

Terwijl ik mijn wafels met Old Amsterdam smeerkaas zit te eten gaat de telefoon.  Het is Christine met wie ik alweer een tijd niet heb gekletst.  Voor ik het weet is er dan ook een uur voorbij!  Grote kans dat zij in mei hierheen komt, hopelijk gaat dat door.
De eekhoorn gebruikt zijn "stoel" nu

Hoog tijd voor mijn sporten van vandaag.  Op het programma staat cardio.  Vandaag besluit ik een half uur interval op de elliptical te doen en dan een kwartier het heuvelprogramma op de loopband voor de verandering.  Ik neem ook gelijk mijn Foto7daagse "Sport" foto van de loopband.

Inmiddels schijnt de zon en belooft het een lekkere lentedag te worden.  Ik heb een gratis You Pick Two van Panera en ga die uitzoeken.  Rick en Kai nemen hele sandwiches.  Ik vind juist die soep met een halve sandwich erg lekker, vooral de groentesoep en tonijnsalade op tomaat basilicum brood.

Het is een graad of vijftien en ik ga met mijn Kindle voor het huis zitten lezen.  Onvoorstelbaar gisteren sneeuwde het nog en nu is het buiten de wind heerlijk warm.  De cardinaal komt ook weer vrolijk zingen en het ruikt en klinkt helemaal naar lente. 

Er zijn inmiddels een paar films uit, die Rick en ik willen zien.  We rijden naar Tysons Corner en drinken daar eerst iets aan de bar van Gordon Biersch.  Rick wil nu nieuwe seizoensbier uitproberen.  Ik probeer een drankje met komkommervodka, maar dat is geen succes.

We hebben kaartjes voor The Second Best Marigold Hotel.  Rick heeft de eerste film niet gezien, maar dat is gelukkig niet nodig.  Ik vind deze film minstens zo leuk en Rick vermaakt zich ook prima.  We lachen regelmatig hardop.

Door de film hebben we allebei zin in Indiaas eten gekregen.  Rick wil ook graag naar India, maar mij trekt dat niet zo.  We gaan naar Turmeric in Vienna waar we meteen een tafeltje kunnen krijgen. 

Het eten is heel goed.  Ik bestel de kadai paneer, Indiase kaas met tomaat, ui en paprika in een heel pittige saus.  Rick neemt hetzelfde gerecht met lamsvlees.  We delen ook kulcha, brood met ui, en krijgen verschillende lekkere chutneys en rajta erbij. 

We zijn intussen alweer aan onze volgende reis aan het denken.  We willen beiden vaak eindelijk eens naar Zuid-Amerika en Brazilie staat bovenaan de lijst.  Zou die droom dit jaar uit kunnen komen?  We gaan er eens naar kijken.  Dit zal het eerste jaar zijn dat we niet met zijn vijven op vakantie gaan deze zomer, dat staat wel vast.

Thuis krijg ik een sms van Saskia.  Haar favoriete "kussen", een zachte kikker gevuld met heel kleine witte kraaltjes, is stuk en ze is er verdrietig over.  Ebay biedt voor de zoveelste keer uitkomst, ik vind precies die kikker en hij is alweer onderweg hierheen.  Lang leve internet!
Meike ligt iedere avond naast me te spinnen, maar Flapjack schrikt haar op

Zondag

Bah, ik hoop echt niet nog eens zo'n nacht vol nachtmerries mee te maken.  Ik droomde de hele nacht dat Katja ongeneeslijke kanker had en later Kai ook.  Het was zo'n droom waar ik maar niet uit wakker kon worden, heel naar! 

Van de weeromstuit sms ik Katja dan ook meteen als ik wakker word om zeker te zijn dat ze ok is.  Zij wel, maar ze stuurt Kevin naar de dokter, want die heeft ernstige keelpijn.  Het blijkt bacterieel te zijn en hij krijgt antibiotica.  Hopelijk krijgt Katja het niet.

Rick heeft intussen al ons zondagse ontbijt gehaald en we genieten van de koffie en sandwiches.  Intussen lachen we hardop om Cosmo en de katten, die elkaar voor het raam verdringen.  De eekhoorn is namelijk doodgemoedereerd aan zijn maisontbijt bezig, slechts centimeters van de neuzen van onze huisdieren.
 
Boven rent Cosmo me weer vooruit naar de sportkamer.  Ik doe de elliptical tot ik 5000 stappen bijeen heb.  In het weekend heb ik zoveel meer moeite gedisciplineerd te sporten!  Rick zet intussen ons uit Nederland meegebrachte molentje in elkaar.  Het staat erg leuk in de voortuin.
Kom je nog?
 

Nu nog wat wind om het boertje te laten werken

Een van de onderwerpen op het "Bingo" lijstje wat ons maandthema is deze maand is "Tegenstellingen".  Ik heb daar letterlijk van wakker gelegen, bedenkend hoe ik dat in beeld kan brengen.  Ik dacht aan leeg-vol, groot-klein, warm-koud, maar kon geen creatieve foto daarmee bedenken.  Vanochtend krijg ik opeens een ingeving en onderstaande foto is het resultaat. Ik ben er best trots op, echt een ei gelegd!

Voor de lunch ga ik naar Noodles & Company.  Het is weer heerlijk buiten de wind in het zonnetje.  Ik eet voor op het stoepje en neem Cosmo mee.  Na wat rondrennen komt hij schattig naast me liggen terwijl ik zit te lezen.  Het weer brengt iedereen naar buiten en het is gezellig op het pleintje.

Na mijn portie vitamine D binnen te hebben gekregen ga ik nog even puzzelen, want dat stond ook op mijn weekendprogramma.  Mijn doel was de puzzel af te krijgen, maar het was te lekker weer om veel binnen te zijn.  Het schiet wel lekker op nu.

De tweede film, die we dit weekend willen zien, is Cinderella.  Van tevoren drinken we wat aan de gezellige bar van T.G.I.Friday's.  Rick is helemaal blij, want zijn team Michigan State University wint en gaat door naar de "Sweet Sixteen" van March Madness, het belangrijkste landelijke college basketbaltoernooi.  

Voor Cinderella begint krijgen we Frozen Fever te zien, een erg leuk mini tekenfilmpje met de hoofdpersonen van Frozen.  De film zelf vinden Rick en ik beiden erg goed.  Het is grappig om een paar actrices uit Downton Abbey erin terug te zien in heel andere rollen.  Een aanrader is het zeker, echt Disney!

Voor het avondeten stoppen we op de terugweg bij Paladar, een Latijns Amerikaans restaurant.  Het is niet mijn favoriete cuisine, maar ik moet zeggen dat ik vanavond heerlijk eet.  Eerst garnalen ceviche, die lekker licht en pittig is en als hoofdgerecht spinaziesalade met gegrilde zalm, die perfekt gegrild is.  We hebben er ook allerlei verschillende salsa's bij, zeer smakelijk.
De uitgebreide rumbar die we ooit zullen uitproberen

We nemen een burger mee voor Kai.   Thuis heeft Flapjack mijn stoel weer eens overgenomen.  Hij is ook heel speels en ik stuur er een filmpje van aan Saskia.  Zij is gelukkig weer veilig terug in Richmond na meer dan duizend kilometer te hebben afgelegd dit weekend.  En zo is dit eerste lenteweekend ook weer voorbij!

Foto's van onze deckbezoekers staan hier

3 reacties:

Margreet zei

Mooie foto van die tegenstellingen. En het molentje is ook erg leuk.

Anoniem zei

Lekker weekend hebben jullie gehad! Hier was t gister ook praxhtig weer maar helaas nog wel koud en lang niet zo warm als het in spanje was!
Er was gisteravond een programma op tv waarbij ik aan jou moest denken; The Genius of Photography......het is een 6 delige BBC documentaire, wellicht iets om te downloaden?
Ik wens je een fyne week (ik ben vorige week met een nwe baan begonnen)
Groetjes,
Evelyn

Petra zei

@Margreet - Soms vind ik het leuk om creatief te zijn met de foto's en gisteren kreeg ik opeens een ingeving

@Evelyn - Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik ga eens zoeken naar die serie.