Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, maart 27, 2015

T.G.I.F.! Een rustige vrijdag.

Het prachtige weer van gisteren had onweersbuien tot gevolg en helaas ook een grijze ochtend vandaag.  Ik heb enorme moeite op gang te komen en blijf langer dan gewoonlijk in bed rusten.

Saskia is allang weer terug naar Richmond.  Zij stond letterlijk voor dag en dauw op.  Rick komt afscheid nemen om naar zijn werk te gaan en dan hijs ik mezelf ook maar eens uit bed. Op het deck onder ons raam zie ik de eekhoorn en vogeltjes alweer hard bezig.  Hen deert het weer niet.

Bijna bloeien ze ook in onze voortuin!

Het drupt wat als ik Cosmo uitlaat.  Wel mooi om de regendruppels op de net opengaande knoppen van de narcissen en magnolia te zien.  Iedere dag is er wat meer kleur te zien.  De esdoorns hebben een rode of gele gloed en het is een waar concert van zingende vogels.

De koffie is intussen klaar en ik maak een paar gepocheerde eieren met spinazie en Parmezaanse kaas als ontbijt.  Dan haast ik me naar Lifetime, want ik ben al een stuk later dan ik van plan was.  Ik doe een uur op de "lateral machine" om mijn stappen bijeen te krijgen.

Dan beloon ik mezelf met een uurtje in de hot tub en sauna.  Ik heb een zeer spannende roman om te lezen, dus het is lekker ontspannen.  Het is dat mijn maag begint te knorren, anders zou ik de hele middag gebleven zijn!

In de kleedkamers klets ik even met Joan, die ik al sinds ik hier met Christine kwam ken.  Zij wil graag dat ik weer met haar groepje meedoe, maar zij zitten altijd op de fiets en als ik ergens een hekel aan heb is het de zitfiets bij de sportschool!  Ik kan me niets saaiers voorstellen.  Ik zeg maar dat ik nooit precies weet wanneer ik hier kan zijn en dat is de waarheid.

Gedoucht en gekleed besluit ik bij het cafe hier te gaan lunchen.  Ik bestel de Mediterranese salade met kip, spinazie, tomaat, komkommer en olijf.  Het is niets bijzonders en ik ben sowieso niet onder de indruk van hun menu.  Ze zouden er zoveel meer mee kunnen doen en het is duur.

Op de terugweg stop ik even bij Michaels.  Ik wil nog wat leuke lente- of Paasdingen vinden, maar die zijn vrijwel uitverkocht.  Wel koop ik een lekker zacht Ty olifantje om aan Saskia te geven.  Zij is dol op olifanten en ik heb op het moment de behoefte haar wat extra te verwennen.

Thuis lijn ik Cosmo aan voor een korte wandeling.  Eigenlijk zou ik Kai moeten vragen dat te doen, want hij kan wel wat buitentijd gebruiken.  Maar hij is hard aan het werk aan de catalogus vertaling.  Hij zegt eindelijk bijna klaar te zijn. 

De rest van de middag kleur ik in mijn nieuwe kleurboek voor volwassenen van Valentina Harper.  Dit boek heeft zwartwit prenten van dieren en ik geniet ervan mijn nieuwe stiften te gebruiken.

Als ik een vogel heb gekleurd roept de nieuwe puzzel me.  Ik ruim de vorige op en zoek de randstukjes van de puzzel, die Naomi ons gaf, bij elkaar.  Die heeft 500 stukjes, dus de helft minder dan de vorige twee.  Het maakt het ook wat minder moeilijk wat ik ook weleens leuk vind.  De grotere puzzels vergen wel heel veel geduld!

Saskia en Kaylee komen intussen binnen.  Zij zijn thuis voor het weekend.  Tegen de tijd dat Rick thuiskomt heb ik al een goed begin aan de puzzel gemaakt.  Hij buigt zich er ook meteen over en samen puzzelen we nog wat verder.  Het is zeker verslavend!
Rick al puzzelend

Voor het avondeten gaan we gezellig naar Pazzo Pomodoro.   We nemen plaats aan de bar waar we als oude bekenden worden begroet.  Ik krijg zelfs meteen mijn favoriete Aperol Spritz voorgezet!  Rick en ik delen heerlijke bruschette als voorafje, met zalm, tomaat en tapenade.

Mijn hoofdgerecht van zwarte pasta (door inktvisinkt) met zongedroogde tomaten en gamba's heeft de hele bar aan de praat.  Niemand zou dat durven eten.  Nou, het is uitzonderlijk lekker vind ik.  Mensen laten zich zo gauw leiden door hoe iets eruitziet.  Gewoon proberen en dan valt het mee of tegen.

Vanavond genieten we van een rustige avond thuis met twee van de drie kinderen.  Dit wordt alweer het laatste weekend in maart!  Dit weekend zal ik ook mijn eerste rondleiding hebben dit jaar. Ik zie ernaar uit!

En dan nu de vraag, die ik al een tijdje wil stellen.  Klikken jullie op de fotoalbum links onderaan dit blog als ik die plaats of bekijken jullie alleen de foto's die al in het blog staan?

19 reacties:

Anoniem zei

Hoi Petra, ik kijk 4 van de 5 keer alleen naar de foto's op je blog maar als je b.v. op reis bent of er is een speciale gelegenheid, dan kijk ik ook graag naar de FB albums.

- Emma uit NYC

Anja zei

Leuk dat kleuren voor volwassenen! Wat voor soort stiften gebruik je??
Ik klik op het fotoalbum, ben altijd heel benieuwd naar je foto’s.

Anoniem zei

Ik heb t idee dat ik de foto's al op fb heb gezien en klik dus bijna nooit meer hier op je link.
Fijn weekend😄
Lia

Anoniem zei

Wat schrijf je toch een gezellige blog iedere dag, ik kijk regelmatig in het album je maakt super foto's.

Fijn weekend uit een nat en koud Rotterdam. grtjes Toos

Anoniem zei

Beste Petra,
Ik lees jouw blog alle dagen met veel belangstelling en bekijk steeds je fotoalbum. Ik vind jouw foto's te mooi om te negeren.
Ik zie al uit naar de foto's van je rondleiding dit weekend en de foto's en de verhalen vervelen mij nooit, integendeel ik mis jouw rondleidingen in Washington.
Groeten van Hilde uit B. en een fijn weekend.

Wentje zei

Hoi Petra,

Ik lees al je blogs maar kijk niet altijd naar je album! Het ligt eraan hoeveel tijd ik heb :) maar ook wat het onderwerp is! Foto's van je rondleiding en Bv. wandelingen bij Great falls zal ik altijd bekijken!
Fijn weekend. Wendy

Unknown zei

Ik kijk altijd naar de foto's. Ze zijn zo mooi, het is genieten! Ik kan daar niet op reageren anders deed ik dat wel. Groetjes en...ga zo door....Greet

Marie zei

Goeiemorgen vanuit zonnig Zwitserland! Ik kijk enkel naar de foto's op de blog, en niet in je fotoalbum. Ik wens jullie een heel fijn weekend!

naomi zei

Hallo
Ik lees je blog en kijk naar de foto's maar nooit via je link onderaan maar via FB vind ik gemakkelijk xxx

Anoniem zei

Ik lees al jaren je blog en kijk altijd naar de foto's. Klik ook op je fotoalbum want ben altijd benieuwd naar je mooie foto's.
Waar je ze ook schiet ze zijn geweldig.
Fijn weekend, groetjes Wil

Annemieke zei

Hoi Petra,
Bekijk meestal alleen de foto's van je blog. De andere foto's zie ik regelmatig op Facebook langskomen. Leuk dat je het volhoudt om dit dagelijks bij te houden. Kijk er elke dag weer naar uit! Groetjes, Annemieke

Jeanny zei

Leuk, dat je ook een kleurboek hebt. Sinds Kerstmis heb ik er ook een liggen, maar helaas nog niet aan begonnen. Krijg nu ook zin. :) Ik kijk graag naar je foto's. Zijn altijd zo mooi!! (wanneer ik tijd heb.) Voorbereiding reis over 4 weken naar Zuidwest USA kost veel tijd. Wel leuk!!
Groetjes!!

Anoniem zei

Ik lees altijd graag je blog en bekijk de foto,s van de site en ik klik altijd op je fotoalbum,ben altijd benieuwd naar al je foto,s,ook je filmpjes bekijk ik altijd.
Is gewoon genieten van al dat mooi,s
aan foto,s wat je plaatst!

groetjes Joke

Anoniem zei

Ik kijk meestal al op je Facebook.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de pasta met inktvisinkt ook nooit zou kiezen. Maar gelukkig zijn er avontuurlijke mensen zoals jij ;)
Nog een fijne zondag, Bea

Petra zei

@Emma - Dank voor je reactie! Leuk, uit NYC, niet heel ver hiervandaan

@Anja - Het zijn Pentel stiften, ik vind ze erg fijn

@Lia - Ja, de foto's staan inderdaad altijd op Facebook

@Toos - Dank je!

@Hilde - Ook jij bedankt. Het zal weer een uitdaging worden unieke foto's te maken tijdens de rondleidingen!

@Wendy - Blij te lezen dat mijn rondleidingblogs nog niet saai zijn geworden

@Greet - Dank je, ik ga het zeker proberen

@Marie - Van hetzelfde! Hopelijk is het daar wat warmer dan hier.

@Naomi - Ja, dat is het voor de FB mensen ook wel

@Wil - Dank je, dat is fijn om te lezen!

@Annemieke - Ja, de foto's zijn mijn Facebook albums inderdaad

@Jeanny - Oh, veel plezier met voorbereiden!!

@Joke - Dank je voor de complimenten!

@Bea - Het smaakt echt voortreffelijk, hoor! Niets raars aan.

mexigirl zei

Hoi Petra,

Nee ik kijk nooit naar de apparte foto's onderaan.
Sorry

Hester

Irene zei

Ik bekijk regelmatig de albums.
Zeker wanneer ik het blog onderwerp interessant vind.
Dus ik zeg: Graag doorgaan! ;-)

Groetjes uit Hellevoetsluis, Nederland.

Tineke zei

Hoi Petra, Ja , ik kijk ook altijd naar je foto's. Je bent er goed in.
Leuk dat saskia al weer langskwam en met vriendin.
Is Katja al begonnen op haar nieuwe werk en hoe bevalt het?

Petra zei

@Hester - Geeft toch niet? Maar ik zie dat anderen er wel naar kijken dus blijf ik ze plaatsen :)

@Irene - Groetjes terug!

@Tineke - Het bevalt Katja goed dat werk, gelukkig. We hopen over een paar weken die kant uit te gaan en te kijken hoe ze wonen