Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, april 05, 2015

Basketbal toernooi kijken bij de buren en Paasbrunch

Zaterdag

Het is zo'n ochtend dat ik maar niet wakker kan worden!  Eindelijk om een uur of negen vind ik het toch genoeg geweest in bed.  Rick is al een tijdje op en heeft de koffie al klaar staan.  Ik eet een lekkere ontbijtquesadilla en na wat gelanterfanter op de computer ga ik naar boven voor mijn uur cardio.

Rick neemt de van intussen naar Home Depot om meer houtsnippers te halen voor de tuin.  Vannacht heeft het ook flink gestormd en er is een enorme tak in ons vijvertje gevallen.  Rick ruimt dat allemaal op terwijl ik boven op de elliptical House of Cards kijk en bijna mijn tienduizend stappen bijeen  raap in een uur.


Voor de lunch gaan we naar Panera.  We nemen de sandwiches en soep mee naar huis en eten ze in de zon voor het huis op.  Rick gaat verder aan de garage, die hij op wil ruimen. Ik kleur wat en puzzel wat, want dat wilde ik eigenlijk gisteren al doen.
Onderweg zien we dat Hornsby helemaal Paasklaar is

De nieuwe puzzel is weer een erg leuke Jan van Haasteren, maar ook best moeilijk.  Het duurt even voor ik de randen tenminste correct heb.  Ik kleur wat bloemen in mijn kleurboek, maar ik moet de echte kleurmanie nog voelen, eerlijk gezegd.

De zon buiten trekt misschien wel teveel.  Natuurlijk zou ik ook buiten kunnen kleuren, maar dat is zo'n gedoe zonder tafel.  Ik neem mijn Kindle dus mee en Kai komt met zijn laptop naast me zitten.  Het is lekker warm in de zon buiten de heel harde wind.

Cosmo geniet ook van het lekker lentezonnetje
 
 
Vanavond is de "Final Four" van het March Madness college basketbaltoernooi.  Rick's college Michigan State ("Spartans") speelt tegen Duke University.  Buurman Ross ging naar Duke en is dus heel grote fan van de "Blue Devils" (buurman Mark en Matt trouwens ook, ongewoon, want geen Virginia school) en nodigde ons uit om de wedstrijd te komen kijken.

Jeanne,  de vrouw van Ross, is een van mijn favoriete buurvrouwen, dus ik ga graag mee.  Er is lekker Italiaans eten van de Italian Gourmet voor de wedstrijd.  Heerlijke meloen met prosciutto en kip en fettucini.  We smullen en kletsen gezellig bij. 

Als de wedstrijd begint vertrekken de mannen naar de basement.  Jeanne en ik volgen niet veel later.  Helaas moet Michigan State het onderspit delven, maar ze moeten toch trots zijn dat zij het als enigen als niet op de eerste plaats geschatte team zo ver hebben geschopt.  Rick is er gelukkig dus ook niet heel teleurgesteld over.
 
Ross is duidelijk grote fan van Duke
Tijdens de pauze wordt er fervent "hockey" gespeeld

De andere wedstrijd volgt een uur later.  Jeanne, die erg verkouden is, en ik kletsen nog wat, maar dan ga ik huiswaarts en zij waarschijnlijk naar bed.  De mannen blijven nog naar de tweede wedstrijd kijken, maar Kai en ik kijken thuis naar andere tv.

Erg gezellig zo'n avond bij de buren.  Buurman Chuck kwam later ook. Ik blijf ons gelukkig prijzen met onze buren, allemaal leuke mensen met wie we goed contact hebben.  Tijdens en na de brand is ook gebleken dat het echt mensen zijn waar we op kunnen rekenen in nare tijden.

Zondag (Paasdag, we hebben er hier maar een)

Weer een lekkere uitslaapochtend.  Dit is voor het eerst in jaren dat we op Pasen gewoon thuis zijn.  We gaan dat dan ook vieren met een lekkere brunch.

Allemaal op ons paasbest gekleed vertrekken we naar de Ritz Carlton in Tysons Corner. Daar is een grote balzaal omgetoverd tot sfeervol restaurant.  We krijgen een tafeltje vlakbij mijn favoriete buffet, de tafels met vis en salades.

Er is van alles lekkers, maar verreweg mijn favoriet is de caviaar!  Heerlijk luxueus met een mimosa drankje erbij.  Ook de groentesalades zijn voortreffelijk en natuurlijk na afloop de decadente desserts.  Vooral de chocolade mousse vinden Rick en ik heerlijk.

Ondertussen loopt de Paashaas ook door de zaal en de ober stelt voor dat wij ermee op de foto gaan.  Leuk!  We genieten een paar uur lang en op weg naar buiten staat er nog een hele snoep"bar" waar iedereen een emmertje mee mag vullen om mee naar huis te nemen.  Wij laten dat maar, maar Saskia kiest wel wat grappige mini badeendjes.

Thuis verstop ik plastic eieren in de voor- en achtertuin.  Saskia en haar vriendinnen zouden die gaan zoeken, maar de vriendinnen komen niet en dan wil Saskia ook niet meer zoeken.   Kai ook niet, maar Rick is wel bereid.  Nu mis ik Katja toch wel, die had wel leuk meegedaan.  Zij heeft ook een heerlijke Pasen bij Kevins familie gehad, gelukkig.
Vind het ei

Kennelijk ben ik erg goed in verstoppen want het duurt wel even voor Rick alle eieren heeft gevonden.  Of althans, alle eieren, die ik me herinner, want twee ervan zijn niet meer te vinden.  Die komen vast over een jaar of zo weer tevoorschijn.

Het is inmiddels 18 graden buiten en ik heb een heel leuk nieuw boek.  Kai en ik gaan weer voor het huis zitten, terwijl Cosmo ook geniet van het weer.  Hij speelt ook even met Apollo, de Deense dog van de buren.

Dan stelt Rick voor om een wandeling door de buurt en Southside park te gaan maken.  Zo krijg ik vandaag toch nog wat stappen binnen.  We genieten van de ontwakende natuur.  Langzaam aan komt er ook weer groen en de forsytia bloeit. 
Onze lente voortuin

Saskia vertrekt weer naar Richmond en wij bestellen eten van Friends Kabob.  Het was weer een heel leuk Paasweekend.  Helaas hebben we hier geen tweede Paasdag en moet Rick morgen gewoon weer aan het werk.

Nog een paar foto's uit de buurt hier 



4 reacties:

Anja zei

Zo te lezen een leuke weekend. Lief dat Rick de eieren wilde zoeken. Ben benieuwd wanneer de 2 niet gevonden eieren tevoorschijn komen.

Becs zei

Wat fijn dat jullie zulke fijne buren hebben. Wij hebben. Wat dat betreft ook geluk!

Marion2 zei

Oooo, die desserts! Ik geloof dat ik alleen maar desserts zou willen eten. Heerlijk.

Ik heb tot nog niet zo heel lang geleden paaseitjes verstopt voor mijn jongste en dan had ze nog de grootste lol om te zoeken. Maar ja, ze is nu volwassen en dat voelde toch niet meer goed (voor mij). Maar als ik nu lees dat Rick nog paaseieren zoekt :)

Petra zei

@Anja - Ha ha, ik ook!

@Becs - Het geeft echt een erbij horend gevoel als je goede buren hebt.

@Marion - Saskia en Kai deden het ook tot voor kort nog. Jammer dat zij niet wilden. Het blijft een leuke traditie.