Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, april 16, 2015

Genieten van de bloeiende buurt

De zon, die ik zo graag gisteren gezien zou hebben, schijnt vrolijk de kamer binnen vanochtend.  Iedere dag is er meer kleur in onze achtertuin en ook ons Yoshino kersenboompje staat in volle bloei.  Of althans, na zo'n vijftien jaar kan het gerust een boom genoemd worden.


Voor mijn ontbijt maak ik gepocheerde eieren met spinazie en Parmezaanse kaas.  Na een paar koppen koffie rijd ik naar het postkantoor.  Gisteren hing er een briefje op de deur dat daar een pakje uit Nederland aan mij geadresseerd is gearriveerd. 

De naam erop is echter Leonora en niemand van mijn familie of vrienden in Nederland noemt mij zo.  Ik ben dus uitermate nieuwsgierig!  Na mijn rijbewijs te laten zien krijg ik het pakje mee dat inderdaad uit Rotterdam komt.

Het is verpakt in een plastic zak en de vorm ervan zegt me nog niets.  In de auto maak ik het gauw open en dan blijkt het niet voor mij te zijn!  Het is een zeer verlaat kerstcadeau van mij voor Rick, een of andere laser, die nu verboden is in de VS.  Die kwam dus kennelijk uit Nederland, had ik ook gewoon in het Nederlands kunnen corresponderen met het bedrijf over de idioot lange levertijd!

Voor ik naar de sportschool ga haal ik ook nog even medicijnen op bij Rite Aid.  Dan is het tijd voor personal training.  Sharon ontziet mijn benen wat, na al het lopen van de afgelopen dagen hebben die genoeg oefening gehad.  Er zijn voldoende spiergroepen over om er een intensief uur gewichten van te maken.

Het is zulk mooi weer dat ik zeker niet binnen cardio wil doen.  Ik ga naar huis en haal Cosmo op voor een wandeling door de buurt.  In de vier dagen dat ik weg was is er zoveel kleur bijgekomen!  Alles staat in bloei of op het punt om uit te komen.  Dit is mijn favoriete tijd van het jaar.
Voor ons huis
De achtertuin nu, over een week of zo is die helemaal in bloei

Na mijn macrolens op mijn toestel gedaan te hebben gaan we erop uit.  Cosmo loopt graag mee, maar wordt ongedurig als ik te lang neem om de juiste foto te krijgen.  Als hij zou kunnen praten zou ik als antwoord hebben dat hij ook vaak lang aan dingen ruikt.  Zo daar!
 
Het lentegroen is zo mooi

Voor de lunch bestel ik een Bangkok curry buff bowl bij Noodles.  Ik geniet ervan, zo lekker met spinazie in plaats van noedels.  Een bak vol gezondheid is het en ik smul er op hun terrasje van.  Na afloop haal ik nieuwe bloemen (de tulpen zijn al niet meer aanwezig, dus een leuk gemengd boeket) en avondeten bij Whole Foods.
 
Thuis lees ik lekker buiten op het deck.  Ik heb echter echt lentekriebels en besluit bij DePaul's Urban Farm een paar bakken met geraniums voor voor het huis te halen.  De rest van de geraniums en andere planten voor het deck hopen Rick en ik dit weekend te halen.  Kleur!

Dan rijd ik naar Birdwatchers.  De eekhoorns hebben hun mais bijna op dus ik moet een nieuwe zak hebben.  Ook heb ik voor Kerst een kolibri voederbuisje gekregen en ik neem er nectar voor mee.  De verkoopster vertelt wel dat ik het ook zelf kan maken, maar ik heb gelezen dat je dan heel precies het water moet verversen anders kan het gevaarlijk voor de vogeltjes zijn.  Mezelf kennend is het dan beter om een fles nectar mee te nemen, die wat langer goed blijft.

Voor Rick thuiskomt prepareer ik de krieltjes, die heel heel klein zijn dit keer.  Ik schil de wortels en Cosmo smult van de uiteinden.  Hij is er dol op!

Jammer genoeg voor Rick drupt het als hij de kipfilets (voor hem en Kai) en zalmburgers (voor mij) gaat grillen.  Ook de wortels gaan met wat peper en nootmuskaat op de grill. Intussen bak ik de aardappeltjes met olijfolie, rozemarijn en zout in de oven.

Het is een ontzettend lekkere en zomerse maaltijd, die ik nog vaker wil eten de komende maanden en dan het liefst buiten.  Zover zijn we nog net niet. 

Foto's van vandaag staan hier

2 reacties:

Sandrah zei

Geen reacties op het blog, dat kan natuurlijk niet. Ook ik vind het altijd heerlijk om de omgeving weer groen en bloeiend te zien worden. Samen met de herfstkleuren in het najaar, is dit toch wel mijn favoriete periode.

Sandra

Petra zei

@Sandra - LOL, nee, geen reacties is ongehoord ;). Ik had het er gisteren nog met Rick over dat we de herfstkleuren ook prachtig vinden, maar dan volgt de winter zo snel. De lente is echt zo'n begin van leuke dingen