Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, april 30, 2015

Holland in Haymarket

Rick en ik staan tegelijkertijd op voor de verandering.  Beneden zie ik een van de eekhoorns lekker smullen van de maiskolf.  Alleen ziet hij of zij op een gegeven moment Flapjack en loopt dan naar de rand van het deck om vervolgens Flapjack op zijn eekhoorns uit te schelden. 


Zo grappig!  Voor ons klinkt het als "kek, kek, kek", maar duidelijk heeft de eekhoorn van alles te vertellen.  Flapjack kijkt even toe en loopt dan verveeld weg.

Grinnikend maak ik ontbijt en rijd dan naar de Shell om de van vol te gooien.  Saskia zei gisteravond dat zij die mee naar Richmond wil nemen om haar spullen vast zoveel mogelijk te verhuizen.  Omdat ik volgende week iedere dag rondleidingen heb en Rick ook geen vrij kan nemen wordt het moeilijk voor ons om daarbij te helpen.  Hopelijk lukt het Saskia alleen, anders moeten we volgend weekend nog even naar Richmond.
Zo'n plezier om door de kleurige buurt te rijden!

Als ik terugkom is Saskia toch van gedachten veranderd. Ze vindt het wat eng om met die grote van te rijden en oefent liever eerst een beetje ermee.  Vanochtend neemt ze dus haar auto naar Richmond.  Aangezien ze haar portemonnaie is vergeten ga ik eerst even mee om dan die auto ook te tanken.

Eindelijk kan ik als Saskia weer op weg is mijn cardio gaan doen.  Ik heb maar tijd voor drie kwartier dus ga zo snel mogelijk om mijn stappen bijeen te krijgen.  Na 7500 stappen stap ik onder douche en overleg even met mezelf wat ik aan zal doen.

Er is veel regen en onweer voorspeld, maar daarvan zie ik nog niets op de radar.  Ik besluit toch een t-shirt met korte mouwen en een capri aan te doen.  De temperatuur is namelijk heerlijk.

Anja belt net na elven aan.  We willen naar het "Holland in Haymarket" lentefestival bij Burnside Farms gaan.  Het is nog wat vroeg om ergens te gaan lunchen dus we besluiten lunch mee te nemen.  Bij Panera bestellen we beiden de kip en hummus salade, nieuw voor ons allebei, maar klinkt erg goed.

De boerderij ligt ongeveer vijfenveertig kilometer bij ons vandaan en zonder oponthoud zijn we er in iets meer dan een half uur.  We besluiten eerst even te lunchen en smullen daarvan.  Die salade ga ik vaker bestellen!

Dan lopen we naar het hokje om kaartjes te kopen.  Ze hebben hier tot de winter het hele jaar verschillende bloemenvelden dus we besluiten een "paspoort" te nemen waarmee we ongelimiteerd terug kunnen komen.  Dat is maar $3 meer dan een enkeltje, dus zeker de moeite waard.  Grappig is dat het er ook als de voorkant van een Nederlands paspoort uitziet.

We lopen de velden in en zien meteen allerlei klompen liggen.  We nemen beiden een paar mee om met de tulpen te fotograferen.  Er zijn ook velden narcissen, maar die zijn duidelijk aan het einde.  De tulpen daarentegen zijn prachtig!

Onze fototoestellen doen goed hun best en we lopen door de velden.  Anja komt op een gegeven moment een man tegen, die Nederlands blijkt te zijn en veel van de bollen kwamen van zijn bedrijf.  Grappig is dat de man Engels blijft praten, ondanks dat Anja Nederlands praat.  Hij heeft een heel sterk accent dus het is niet omdat hij eigenlijk Amerikaans is.
Even spelen met een appje
 
Natuurlijk moeten we ook poseren in de grote klompen, alsof we in Nederland zijn!
 
Een medewerkster vertelt later dat de eigenaren niet Nederlands zijn, maar alle bollen dus wel.  Kennelijk zijn alle tulpen, die wij in winkels hier kopen, zuidelijk halfrond bollen en zien we hier als enige plek noordelijk halfrond bollen.  Weer wat geleerd!  Erg leuk dat ze dit doen, dat is zeker!

Na een paar uur in de lekkere warmte met zelfs zon hebben we genoeg foto's.  We kijken nog even in het winkeltje en naar de kalkoen en geitjes ernaast.  Dan bedenken we dat het ook nog wel leuk zou zijn om naar een wijngaard te gaan op de terugweg.
Lois vertelde me gisteren over de Winery at Bull Run.  Een kwartiertje later rijden we daar het erf op.  Het is nog steeds droog al zien we veel dreigende wolken.  Binnen bestellen we beiden een glas rose en gaan dat buiten in een schommelstoel op de veranda met prachtig uitzicht opdrinken.

De wijn smaakt werkelijk loeilekker en het is maar goed dat deze wijngaard wel het dichtstbij ons is, maar toch ook nog ver genoeg om niet even heen te gaan.  Maar hier zie ik me nog wel vaker van genieten.

Intussen sms-t Saskia dat de ouders van haar flatgenote voor volgend jaar beiden op reis zijn en daarom nog steeds hun aanbetaling voor de flat niet kunnen doen.  Dat is een probleem, want die flats gaan als warme broodjes. 

Na overleg met Rick besluiten we tegen onze wens in toch maar ook hun deel van de aanbetaling te verstrekken.  Als het niet lukt met dit meisje zal Saskia een andere flatgenote moeten vinden, maar zaak is dat Saskia volgend schooljaar goede woonruimte heeft, natuurlijk. 

Gelukkig vindt Anja het goed als ik even bij de SunTrust stop op de terugweg.  Daar haal ik weer een cashiers check op.  Saskia gaat die morgen allemaal brengen, zodat ze tenminste een appartement voor de meisjes vasthouden. Duimen dat die nog niet allemaal weg zijn. 

Anja en ik nemen afscheid en ik ga nog even op het deck zitten.  Tot mijn verbazing hoor ik ver voor Laura had gezegd te komen voor mijn massage de deurbel.  Het blijkt mijn buurvrouw Lorraine te zijn.  Zij komt wat chocolaatjes en een bedankkaartje brengen voor het etentje van zondagavond.

Zij zijn werkelijk de liefste mensen!  Wij nodigden ze uit om te bedanken voor het verzorgen van onze katten de hele zomer.  Een etentje is daar maar een schamel bedankje voor, maar ja.  En dan komt Lorraine nog met een bedankje voor het etentje.  Zij antwoordt dat het verzorgen van de katten een plezier was voor hun dochter.

Op het deck kletsen we even over van alles en nog wat, maar dan komt eindelijk de regen.  Lorraine vertrekt weer naar hiernaast en Laura komt net als de bui losbarst.  Zij geeft mij een heel nodige, maar gelukkig ook heel goede massage.  Intussen trilt het huis van de zware donder!

Tot mijn spijt heb ik nog geen Rescye Remedy druppels voor Cosmo gekocht en hij is dus zenuwachtig, maar niet zo erg als anders.  Misschien helpt het om gewoon te doen als altijd of zo.  Hij ligt onder de massagetafel en hijgt enkel.

Rick weet hoeveel pijn de massages mij altijd doen en stelt voor als beloning sushi te halen vanavond.  Nou, daar zeg ik nooit nee tegen!  Ik geniet van ieder hapje.

Saskia komt thuis met haar vriendin Delaney. Voor haar zijn die 160 kilometers tussen hier en Richmond op het moment niets.  Ik denk dat dat volgend jaar zal veranderen, want dan moet Flapjack ook telkens mee.  Het is dus nog even fijn om haar zo vaak te zien!

Foto's van vandaag staan hier

9 reacties:

Anja zei

Wat een heerlijke middag weer, ik heb ervan genoten!
Succes met je rondleidingen de komende dagen.

Anoniem zei

Beste Petra,
Van jouw kleurrijke bloemenfoto's geniet ik deze ochtend.
Bij ons staan vandaag op 1 mei (feestdag in België) de 'meiklokjes' (muguet de mai) in de belangstelling met hun specifieke frisse geur.
Meigroeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Wat fijn dat Laura is geweest, hopelijk helpt het goed.
Wat een leuke dag en wat een prachtige foto's van de bollen.
Wat een gedoe met Saskia haar nieuwe kamergenote.
Groet, Bea

Unknown zei

Wat een bloemenpracht, je waant je voor even in Holland hoewel wij hier buiten de Keukenhof niet zulke grote wilde bloemenvelden hebben. Wat een genot!

Unknown zei

Wat een bloemenpracht, je waant je voor even in Holland hoewel wij hier buiten de Keukenhof niet zulke grote wilde bloemenvelden hebben. Wat een genot!

Marion2 zei

Wat bijzonder dat er een Hollands bloembollenveld bij jullie in de buurt is. Maar ik vraag me nu wel af hoe het met die man zit. Verstond hij wel Nederlands? Of hield hij gewoon zijn eigen verhaal in het Engels, haha.

Daar zijn jullie lekker mee dat jullie nu ook nog voor de ouders van Saskia's kamergenote moesten voorschieten. Ik begrijp heel goed dat jullie het gedaan hebben (ik zou het ook doen), maar het lijkt me heel onplezierig.

Ann zei

Onze bulldog wordt ook heel zenuwachtig als het onweert, maar we doen dan niets speciaals, ook geen extra aandacht of een knuffel ... Dan gaat het meestal nog het snelste door vind ik!
De beagle heeft er eigenlijk geen last van.

Wentje zei

Graag wil ik nog even reageren op die super mooie foto van de blauwe regen! Dat is de lievelingsplant van mijn moeder die zelf een mooi exemplaar in de tuin heeft.Ook in de tuin van ons oude huis hadden we een hele mooie blauwe regen Nu we een nieuw huis hebben, heb ik alweer om een stekje gevraagd bij mijn ouders haha

Leuk dus om te zien en te lezen dat je die daar in het wild hebt!

Groetjes Wendy

Petra zei

@Anja - Het was een minivakantiedagje!

@Hilde - Volgens mij zijn dat lelietjes van dalen in het Nederlands? Heerlijke geur inderdaad!

@Bea - Ja, never a dull moment!

@Greet - Ooit hoop ik ook naar de Keukenhof te gaan!

@Marion - Die man was Nederlands, maar kennelijk had hij er moeite mee tussen de talen te switchen. Inderdaad onplezierig, hopelijk wordt het dit weekend opgelost

@Ann - Onze katten hebben er ook helemaal geen last van, grappig toch

@Wentje - Dan zou je het ten zuiden van ons nog mooier vinden, daar zie je het overal.