Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, april 28, 2015

Kai wegbrengen ging bijna mis!

Rick staat heel vroeg op om nog wat te kunnen studeren voor zijn examen dat hij vanochtend moet doen.  Hij heeft er niet veel fiducie in dat hij het gaat halen, maar wil het toch proberen.  Het is een verplicht examen voor zijn baan en hij moet het in ieder geval voor september halen.


Kai en ik staan ook bijtijds op.  Kai pakt in en na mijn ontbijt doe ik 7500 stappen op de elliptical.  Rick is intussen toch wel zenuwachtig vertrokken.  Het examen zal drie uur in beslag nemen en gelukkig krijgt hij wel meteen de uitslag na afloop.

Voor we naar het vliegveld vertrekken halen Kai en ik nog even lunch bij Manhattan Bagel.  Ik bestel mijn dunne bagel met een beetje cream cheese en gerookte zalm.  Alleen ziet de bagel er verdacht veel uit als een gewone bagel, al zweert de medewerkster van niet.  Hoe dan ook smaakt het prima.

De rit naar Dulles Airport verloopt voorspoedig en ruim op tijd komen we er aan.  Er staat niemand in de rij voor internationale vluchten bij United en Kai checkt dus met gemak in.  Alleen ziet de baliemedewerkster geen label voor Kai's koffer.

Daar werd niet naar gevraagd, zegt Kai.  Hij probeert het nog eens en inderdaad niets over bagage inchecken.  Dan kijkt de medewerkster naar Kai's instapkaart en vermeldt dat we op het verkeerde vliegveld zijn!  Nee, toch!!!

Gelukkig ben ik iemand die altijd heel ruim de tijd wil hebben, dus niet getreurd.  Reagan National Airport is vijfendertig minuten rijden, maar Kai heeft nog meer dan anderhalf uur voor zijn vlucht naar Newark vertrekt als we er arriveren.  Goddank!

Eenmaal binnen kan Kai zijn koffer meteen afgeven en nemen we afscheid bij de veiligheidscontrole.  Dit vliegveld is zoveel makkelijker ook nog dan Dulles!  Alles gaat er veel sneller.  Een uurtje later krijg ik een sms dat Kai in het vliegtuig zit.  Het was wat gestress, maar het is goed afgelopen.

Het is zulk ontzettend mooi weer met een graad of 21 dat ik bedenk waar ik mijn "natuur"foto van vandaag eens kan gaan maken.  Op de terugweg rijd ik langs Theodore Roosevelt Island en besluit die paden weer eens te gaan lopen.  Het is een beetje vreemd zonder Cosmo, maar al gauw geniet ik volop van de prille lente natuur.
Aan Theodore (Teddy) Roosevelt hebben we de nationale parken en teddy beer te danken

Onvoorstelbaar hoe groen het in minder dan een maand is geworden in deze omgeving.  Ik zie een mooie tor, herten, die gauw weggaan als ze mij en mijn fototoestel zien en een kikker in de modder.  Het is eb dus het moeras ligt bijna droog.
 
Na een paar uur genieten van dit prachtige stukje natuur zo vlakbij de stad ben ik terug bij de van.  De weg naar huis is ook nog mooi, want de George Washington Memorial Parkway staat ook in bloei.  Opvallend vind ik nog steeds de planten, die hier gewoon in het wild groeien, zoals blauwe regen.

Thuis wandel ik een stukje met Cosmo en doe dan een heel aantal achterstallige huishoudelijke klusjes.  Daaronder valt een stapel gebruikte handdoeken uit de badkamer van de kinderen.  Onvoorstelbaar, het is een wonder dat we nog schone doeken hebben!

Rick komt helemaal blij thuis, want hij heeft zijn examen gehaald!  Dat had hij echt niet verwacht!  Maar goed dat we vanavond gereserveerd hebben bij het nieuwste restaurant in Vienna, Clarity.  In Ricks leenauto rijden we erheen.  Het is echt wel een cool autootje, die BMW i3!

De maaltijd wordt heerlijk!  Het is duidelijk dat ze hier streven naar een hoge standaard eten en bediening.  De bediening vooral is uitzonderlijk.  Het is een nieuw restaurant dus er zijn een paar dingen niet helemaal zoals besteld. 

Zo krijg ik het tonijnvoorafje in plaats van de salade.  Dat vind ik uiteindelijk niet erg, want ik had al een "voorafje"met freekeh dat een flinke salade bleek te zijn en samen is het genoeg eten.  Toch vraag ik voor de zekerheid of dit wel de salade is.

Eerst zegt de serveerder van wel, maar dan komen er van alle kanten verontschuldigingen voor de fout, want het blijkt toch het voorafje te zijn.  Dat dacht ik al, maar het smaakt prima dus geen probleem. 

Maar nee, niet alleen krijgen we oprechte verontschuldigingen en het kaartje van de eigenaar om de beste tafel te krijgen volgende keer.  Het gerecht wordt van de rekening genomen, ik krijg extra rose in mijn glas en we krijgen een dessert mee naar huis. 

Dat niet alleen, maar zodra we thuis zijn belt de manager dat hij ons nog een chocolade mousse wilde meegeven.  Er is hier een uitdrukking "kill them with kindness" en die ging vanavond helemaal op!  We gaan hier zeker terug, omdat het eten heel goed en smakelijk was.

Intussen doet mijn rechterbeen gemeen pijn.  Gewoon lopen gaat wel redelijk, maar als ik ga zitten is het een vlijmscherpe pijn.  Natuurlijk precies voor ik een hele week achtereen rondleidingen heb volgende week.  Duimen jullie even mee dat Laura donderdag voldoende hersteld is om mij een goede massage te geven?

Foto's van vandaag staan hier.


16 reacties:

Margreet zei

Pfff, wat een stress weer, maar gelukkig kwam het goed!

Bente zei

Fijn dat Rick zijn examen heeft gehaald!

Tineke zei

Gefeliciteerd met het slagen van Rick en het toch halen van het vliegtuig van Kai.
Ik duim dat je morgen een massage krijgt die helpt tegen de pijnen.
Tip ; op zoek gaan naar nog een iemand die massages geeft , zodat je een 'reserve' hebt

Anoniem zei

Beterschap met jouw pijnen in been en heup.
Hopelijk kun je volgende week jouw rondleidingen pijnloos doen.
Met Kai is het toch nog goed gekomen om te vertrekken naar Duitsland ondanks dat je eerst op het verkeerde vliegveld stond, dank zij de ruime tijd die je incalculeerde.
Mooie leenauto hebben jullie en dat de achterdeur rechts openklapt heb ik nog niet veel gezien, is dat een nieuwigheid bij de kleinere auto's misschien?
Electrische auto's zie je bij ons nog niet zo veel, maar wel electrische fietsen.
Nooit gedacht dat 'teddy beer' komt van Theodore (Teddy) Roosevelt.
Proficiat voor Rick met zijn geslaagd examen.
Groeten van Hilde uit B.

Unknown zei

Wat een geluk dat jullie zo vroeg naar het vliegveld vertrokken waren... Die stress kan je er eigenlijk niet bij hebben. Ik duim dat je massage doorgaat vandaag!

Anoniem zei

Gefeliciteerd voor Rick! Wat zal hij opgelucht zijn.
Wat een stress, hier zou je pech hebben want de vliegvelden liggen niet bepaald dicht bij elkaar. Gelukkig was Kai ruim op tijd.
Wat een fantastische klantenservice heb je toch bij jullie. Daar kunnen de meeste zaken hier echt niet aan tippen hoor. Hier heb ik nog nooit meegemaakt dat een gerecht van de rekening wordt gehaald.
Ik hoop dat Laura opgeknapt is en dat je massage doorgaat!
Groetjes Anja L.

Marion2 zei

Wat een hoop stress op een dag. Ik zou het niet meer hebben. Heel fijn dat het allemaal zo goed afgelopen is!

Ik vind dat de vrouw die je de massages geeft, wel heel erg veel ziek is. Hoe zielig ook, maar misschien is het toch tijd om naar iemand anders uit te kijken? Jij moet toch ook zien dat je op de been blijft.

Anoniem zei

Wat een blunder, gelukkig had je tijd genoeg! Het kan gebeuren met 2 vliegvelden zo dichtbij.
Die blauwe regen is mooi... helaas ook een invasive species.

Annemiek

Anoniem zei

Gelukkig dat je ruim tijd had genomen om op het vliegveld te zijn. Gelukkig goed afgelopen. Hopelijk heeft Kai een fijne tijd in Duitsland.

Rick gefeliciteerd met zijn examen. Knap hoor.

Mooie auto, al ben ik meer voor de echte luid ronkende USA Pick up truck met dikke V8. Haha redneck. Vind de "suicide doors" wel heel mooi!

Hoop dat je je wat beter voelt met je rondleidingen.

Groetjes Tine.

jolanda zei

Gefeliciteerd, Rick! Had hij zijn baan verloren als hij het papiertje niet voor de deadline gehaald had?
Gelukkig dat Kai toch nog op tijd was.

Ron zei

Zal voor je duimen! kaarsje aansteken!gefeliciteerd met Rick zijn uitslag... fijn als je het niet verwacht :-)

Tink zei

Wat een prachtig park! Ik vind het zo knap dat je zo zorgeloos zo'n park in je eentje inloopt. Ben je nooit bang of voel je je wel eens niet op je gemak?
Ik lees altijd zoveel verschrikkelijke dingen over vrouwen alleen.
Ik heb die ervaring gehad en durf nooit meer alleen een park of hiking trail op. Maar ik bewonder vrouwen die dar wel kunnen.

Anoniem zei

Wat een dagje voor je.
Eerst Kai, maar die zit inmiddels lekker aan het Duitse bier!
En dan het goede nieuws van Rick. Wat fijn dat hij het examen gehaald heeft.
Ik hoop dat de pijn vandaag wat minder is. En mijn duimen hebben blaren voor Laura.
Groet, Bea

Anja zei

Ohh, wat een stress, gelukkig was Kai op tijd voor zijn vlucht. Felicitaties voor Rick en voor de jarige Kai.Hopelijk gaat het wat beter met je pijn.

Ann zei

Een stressy dagje ;-)
Misschien vandaar dat je weer meer last had ?
Bij mij slaat dat toch direct op mijn rug...

Petra zei

@Margreet - Nou, inderdaad!

@Bente - Dat vond hij ook (en ik ook!)

@Tineke - Ja, dat moet ik nodig gaan doen. Ik had er een paar uitgeprobeerd, maar die waren "het" toch niet

@Hilde - Die deuren had ik ook nog nooit eerder gezien. Zal wel bij dit model horen.

@Greet - Dank je, ik heb email ontvangen dat ze morgen komt, hoera!

@Anja - Nou onze vliegvelden liggen ook niet dicht bij elkaar, maar gelukkig was het midden op de dag en was er nauwelijks verkeer

@Marion - Ja, ik moet op zoek naar iemand waar ik heen kan als Laura niet kan inderdaad.

@Annemiek - Ja, je ziet die blauwe regen hier niet zoveel nog, maar wel meer dan vroeger

@Tine - Ik vertelde Rick nog over de V8 LOL. Deze auto is vrijwel stil, je kunt niet goed horen dat hij aan is zelfs.

@Jolanda - Of hij zijn baan zou hebben verloren weet ik niet, maar het zou niet goed geweest zijn voor zijn carriere

@Ron - Dank je!

@Tink - Ik voel me met Cosmo erbij ook wel veiliger, hoor, maar dit eiland is vrij druk met joggers en wandelaars.

@Bea - Dank je, het lijkt geholpen te hebben. Zoals het er nu uitziet komt Laura morgen

@Anja - Dank je!

@Ann - Oh, absoluut, stress heeft er zeker veel mee te maken