Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, april 19, 2015

Lekker lenteweekend

Zaterdag

Oei, ik werd midden in de nacht al wakker met brandende pijnen over mijn hele lichaam en nam ibuprofen in de hoop dat het minder zou worden.  Helaas is dat niet het geval, het is nog net zo erg als ik wakker word. Ik vraag Rick me wat Excedrin te geven, het enige wat nog weleens wil helpen.  Eigenlijk zou ik nu de hele dag in een koele kamer willen liggen, maar weet dat dat juist niet aan te raden is.

Duidelijk zegt mijn lichaam dat ik teveel heb gedaan de afgelopen week.  Misschien was het de lange rit heen en weer naar Richmond gisteren.  Wie zal het zeggen.  Zaak is om het vandaag rustig aan te doen en gelukkig staat er niets enorms op het programma en is het schitterend weer.

Het is ook al 21 graden als ik om kwart over negen naar beneden kom.  Rick is inmiddels een bezige bij in de tuin en heeft de koffie voor me klaarstaan.  Ik maak een paar beschuitjes met boter en hagelslag en ga daar op het deck van genieten.  Van dat ontbijten buiten ga ik deze zomer nog eens meer genieten dan gewoonlijk, de zomer in het hotel nog vers in mijn geheugen.

Boven op de elliptical doe ik vijfenveertig minuten cardio.  Eigenlijk was ik van plan om net als Rick buiten te gaan lopen, maar met de pijn lijkt het me beter om mijn gewrichten niet teveel te belasten.
Terwijl ik sport geniet Meike van de zon op het logeerbed

Rick en ik gaan samen lunchen bij Sweet Leaf.  We bestellen beiden de gerookte zalm sandwich zonder cream cheese.  Die van mij vraag ik op geroosterd meergranenbrood, want daar zag ik iemand anders mee lopen en dat zag er zeer goed uit. We eten ze lekker in het zonnetje op hun terrasje op.

Dan is het tijd om boodschappen te doen.  We halen een aantal dingen bij de Giant en de rest bij Whole Foods. Met dit lekkere weer willen we vanavond weer grillen. 

Na de boodschappen thuisgebracht te hebben gaan we door naar de Home Depot om o.a. wat planten voor onze potten op het deck te kopen.  Wij zijn er niet de enigen, het tuincentrum is flink druk.  We kiezen geraniums en goudsbloemen uit voor het deck en een aardbeienplant en pepers voor Ricks "moestuintje" voor het huis.

Een uurtje later ziet het deck er weer helemaal zomers uit.  We zien er dit jaar helemaal naar uit er vaak op te zitten.  We hebben toch alle drie het gevoel een zomer "gemist" te hebben vorig jaar na de brand.

De rest van de middag computeren we en ik lees ook in mijn vierde boek van Katie Oliver.  Echte Engelse chick lit is het en zeer vermakelijk, gelukkig ben ik redelijk "tweetalig" Brits Engels Amerikaans Engels, want het woordgebruik verschilt wel. 

De achtertuin staat inmiddels helemaal in bloei en het is een kaleidoscoop van kleuren met de felblauwe lucht.  Ik kan het dan ook niet laten een aantal foto's te nemen van de bloesems.  Ook komt "ons" cardinaaltje regelmatig luid zijn liedje zingen.
 
 
Rick heeft van de winter een nieuwe methode om biefstuk op perfecte temperatuur te grillen geleerd van onze vriend Chuck.  Die methode staat hier voor de liefhebbers. Met behulp van de oven en barbecue is mijn filet mignon inderdaad helemaal hoe ik hem lekker vind.

Bij de biefstuk eten we erwtjes en worteltjes en vers olijfbrood.  Dat allemaal smaakt extra goed buiten.  Helaas is het nu nog de enkele dag dat het zo warm is, morgen wordt het weer koeler, maar dat geeft niet.   Het is tenslotte pas april. We hebben van alle warmte vandaag ruimschoots genoten.

Zondag

Door de Icy Hot spray, die ik gisteravond op mijn schouders en rug deed, heb ik een heel stuk beter geslapen en sta gelukkig ook een stuk uitgeruster en met minder pijn op.  Wat is dat toch een fantastisch spulletje!

Rick heeft koffie gehaald bij Starbucks en ontbijt voor hem en Kai.  Voor mij niet, want ik heb later vanochtend een brunch.  Ik eet even wat fruit om toch wat in mijn maag te hebben.

Dan doe ik een snel half uur tot 5000 stappen op de elliptical en maak me klaar erop uit te gaan.  Ik ga vandaag weer eens een Meetup groep proberen.  Dat heb ik een paar jaar geleden ook al gedaan, maar toen waren de deelneemsters niet echt mensen met wie ik een klik voelde.

Deze groep is pas eind vorig jaar gestart en is specifiek voor vrouwen van mijn leeftijd in Vienna, Tysons Corner en Fairfax.  Aangezien ik het altijd leuk vind om vooral mensen te leren kennen, die overdag ook beschikbaar zijn, ga ik vanochtend naar hun brunch waar 14 anderen ook zullen komen.

De brunch is lekker dichtbij in de Le Pain Quotidien naast "ons" hotel.  Voor ik ging heb ik de foto's van de anderen, die zouden komen, al bekeken.  Het viel met toen op dat een van de vrouwen niet alleen zeker 45 minuten verderop woont, maar ook nog eens grootmoeder van vier kleinzonen, die al op college zitten, is en zeker in de zeventig is.  Hoe die vindt dat zij bij deze Meetup groep past is me een raadsel.

Je raadt het natuurlijk al, ik kom uitgerekend naast haar te zitten.  Natuurlijk is er helemaal niets mis met haar, ze is heel aardig zelfs.  Ik zie mezelf alleen niet dingen met haar ondernemen, daarvoor woont ze veel te ver weg.

Gelukkig zitten er aan de overkant van de tafel wel een aantal vrouwen, die dichtbij wonen en een paar daarvan zijn ook geinteresseerd in doordeweeks en overdag dingen te ondernemen.  Al met al wordt het een heel gezellige maaltijd en met deze dames zie ik mezelf wel vaker samenkomen. 
Het eten is ook erg lekker

Pas twee uur later nemen we afscheid dus het was een succes.  Ik loop naar de Target voor nieuwe Icy Hot en vind daar ook een leuke maxi rok voor maar $20!  Ook kan ik het niet laten een nieuwe sportshirt en capri combinatie te kopen.  De prijzen kunnen niet beter!

Thuis ga ik met Cosmo voor het huis zitten, want het is een graad of 21 en zonnig.  Ik ben echter nog niet aan mijn 10000 stappen dus na een uurtje lijn ik Cosmo aan voor een wandeling door de buurt. Echt een genot op het moment met de kleurig bloeiende bomen.  Zelfs tuinen, die er gewoonlijk rommelig uitzien zijn nu mooi met bloeiend (on)kruid en bomen.
 

Saskia komt even thuis om Rick en mij in persoon te zien.  Ze is gisteren erg geschrokken, want de moeder van een van haar goede vrienden overleed plotseling.  Zoiets is natuurlijk ook erg heftig en veel te jong om een ouder te verliezen.  Wij geven Saskia een flinke knuffel en ik ben maar weer eens blij dat het toch relatief makkelijk is voor haar om even naar huis te komen.

De deurbel gaat en Karin en Frank zijn er voor een verrassingsbezoekje om onze hogedrukspuit terug te brengen.  We kletsen even gezellig bij op het deck met een biertje voor de mannen en een wijntje voor de vrouwen.  Hun terugkeer naar Nederland komt met rasse schreden dichterbij helaas.

Als Karin en Frank weer afscheid hebben genomen gaan Rick, Saskia en ik eens een spelletje doen.  Scattergories is altijd een favoriet en we spelen de twaalf rondes.  Saskia wint en het was leuk weer eens te doen.  We nemen vervolgens alweer afscheid van haar, dit was letterlijk een bliksembezoek.

Zondagavond is vaak pizzaavond en zo ook vanavond.  Zpizza bezorgt ze snel.  Het was weer een leuk weekend en voorbij gevlogen!

Bloesemfoto's staan hier

8 reacties:

Tineke zei

Ik geniet ook zo van mijn mooi bloeiende tuin en het prachtige zonnige weer dat we inmiddels al weken hebben. PS je hebt een 'afrikaantje' ; oranje bloem op tafel staan; goudsbloemen zien er heel anders uit.
Wij kijken ernaar uit om a.s. weekend naar Texel te gaan met onze 2 nl dochters met gezinen.

Jurgen de Bruin zei

Zowwwwww, weer een paar dagen bijgelezen. Ik had het erg druk, dus geen tijd om te lezen en te reageren. ;-) Het ziet er allemaal weer mooi uit in het zonnetje en alles in bloei. Geniet van je deck!

Marion2 zei

Wat een fijn weekend zo. Ik kan me voorstellen dat jullie de luxe van het buiten kunnen vertoeven in een heerlijke omgeving nu extra waarderen!Prachtig ook al die bloeiende bomen.



Anoniem zei

Wat is de voorjaarsbloei toch mooi, alleen jammer dat het zo kort is.
Ik ben gisteren ook geraniums wezen kopen, eigenlijk veel te vroeg maar ja ze zijn moeilijk te weerstaan.
Leuk dat je tijdens je lunch eventuele nieuwe maatjes hebt ontmoet.
Groet, Bea

Anoniem zei

De natuur is zo mooi op dit moment!
Wat leuk zo'n Meetup. Zeker als er leuke contacten uit komen. Altijd gezellig om nieuwe mensen te ontmoeten.
Ik kan me voorstellen dat jullie extra genieten van jullie deck.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Ha, ha, wat een grappige verificatie code moest ik ingeven! Verkeersborden vergelijken
Anja L.

Anja zei

Fijn dat jullie weer van het deck kunnen genieten!
Leuk zo’n Meetup brunch.

Petra zei

@Tineke - Oh ja, nu je het zegt herinner ik me afrikaantjes weer. Google zei goudsbloemen toen ik de vertaling zocht.

@Jurgen - Doen we zeker!

@Marion - Ja, wel veel pollen, mijn Kindle zag vanmiddag groen ervan!

@Bea - Inderdaad gaat het altijd heel snel hier.

@Anja - Ja, ik hoop er wat leuke contacten aan over te houden.

@Anja - Was inderdaad heel gezellig.