Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 10, 2015

Meer kersenbloesems, dit keer met weerspiegelingen in het water

Stiekem had ik gehoopt de zon door de lamellen te zien, maar het is weer net zo grijs als de afgelopen dagen.  Ongewoon voor hier, maar er wordt tenminste wel een (veel) warmere temperatuur voorspeld. 

Rick vertrekt naar zijn werk en Kai is al beneden als ik eindelijk boven water kom.  Ik vraag aan Kai of Cosmo al naar buiten is geweest.  Soms lijkt het me namelijk heel fijn als een van de mannen dat al heeft gedaan.  Maar nee, dus mijn eerste daad is zoals gewoonlijk Cosmo uitlaten.

Het heeft net geregend en ik maak een foto van de druppels op een vroege azalea in de tuin van onze buren.  Ondanks het mindere weer ben ik toch van plan weer naar de stad te gaan.  Ik wil er zeker van zijn de bloesems te zien zolang ze er zijn.


Na mijn ontbijtquesadilla en koffie ga ik toch even een half uur cardio doen boven.  Dan douche ik en weifel over wat voor kleding aan te trekken.  Het is namelijk nog steeds onder de tien graden, ondanks de voorspelling van 25 graden.  Ik trek toch maar iets warmers aan.

Kai brengt me heel lief weer naar de metro waar de trein al klaarstaat.  Dit keer stap ik bij het Smithsonian station uit en loop naar de tuin achter het Smithsonian "Kasteel".  De magnolia's blijven prachtig, al zijn ze alweer aan het uitvallen.
Die 25 graden is het hier zeker niet!

Dan loop ik naar de beeldentuin bij het Hirshhorn museum.  Ik had gehoopt daar meer kersenbloesems met de beelden te kunnen fotograferen, maar er zijn maar een paar mogelijkheden.

Het is nog steeds mistig en kil.  Bij een standje koop ik voor $5 een paar handschoenen.  Gisteren had ik zulke koude handen en daar heb ik vandaag geen zin in.  Die voorspelde 25 graden komen ook vandaag niet en het worden vijf goede bestede dollars.

Langzaam loop ik langs het Tidal Basin.  Er staat vandaag nauwelijks wind dus er zijn mooie weerspiegelingen van de monumenten en bloesems in het water.  Alleen de zon ontbreekt nog.  Ik fotografeer er dus lustig op los.

Pas na tweeen voel ik dat ik toch wel flinke trek krijg.  Na nog een paar laatste blikken op de bloesems loop ik de stad weer in.  Hopelijk is het woensdag ook nog mooi en dan wel zonnig.  Dat is de eerstvolgende dag dat ik hierheen kan.

Het eerste restaurant op mijn weg is Cafe Du Parc en hongerig neem ik er plaats.  Ik bestel hun heerlijke (maar ook wel erg dure, oei!) salade Nicoise en inhaleer die zowat.  Na het eten loop ik nog even het luxe Willard Intercontinental in.

Rick had op tv gezien dat daar een tentoonstelling over de geschiedenis van de kersenbloesems is.  Ik vraag ernaar en niemand weet waar ik het over heb.  Ik word naar hun kamer met de geschiedenis van het hotel gestuurd en daar staan inderdaad een paar dingen, die met de kersenbloesems te maken hebben.

Erheen loop ik langs tafeltjes met mensen, die high tea aan het nuttigen zijn.  Een vreemde locatie voor zo'n restaurant, maar het ziet er wel heerlijk uit!  Lijkt me ook erg leuk om eens te doen.  Ik neem nog een foto van hun mooie vazen met kersenbloesemtakken en loop dan terug naar de metro.

Kai is met Cosmo aan het wandelen en het is gelukkig nog steeds droog dus ik loop van het Vienna metrostation terug naar huis.  Daar komt eindelijk eens de zon tevoorschijn!  Even later regent het ook weer, raar weer vandaag.

Rick komt thuis en stelt voor Thais te gaan eten bij Neisha.  Daar ben ik altijd voor, want het is mijn favoriete Thaise restaurant.  We delen de zalm rolls en ik bestel de in bananenblad gegrilde zalm.  Die is ontzettend lekker, maar zo'n groot stuk zalm dat ik het niet helemaal op kan!

Thuis pakken we in, want morgen gaan we op pad naar New Jersey.  Ik zie er enorm naar uit te zien waar Katja en Kevin wonen!  Ook zullen we Kevins ouders ontmoeten.  Ik ben heel benieuwd.

Foto's van vandaag staan hier.

8 reacties:

Zesindevs.blogspot.com zei

Dat van de hond uitlaten herken ik. Ik ben altijd erg vroeg op en werk eerst een kind de deur uit en dan is de hond aan de beurt. Ik vind de foto's ook zonder zon erg mooi.
Veel plezier dit weekend, best spannend ook denk ik.

cees zei

heel veel succes, plezier dit weekend. Ik heb genoten van de bloesem foto's zo verschrikkelijk mooi. hier beginnen de bollen ook al goed te bloeien.

Anoniem zei

Al is het niet zo zonnig toch maakte je weer prachtige foto's.
Fijn dat jullie dit weekend naar Katja en Kevin kunnen gaan.
Voor mij nog een week en dan zie ik Cathy en Cees weer, 5 maanden geleden dat ik ze zag.Duurt soms ook wel eens 1 jaar dus nu wat eerder.
Heel veel plezier dit weekend.
Groetjes Wil

Marion2 zei

Prachtige foto's weer. Wel een beetje jammer dat het grijs weer is. Toevallig heb ik vanochtend Magnolia takken gekocht ter vervanging van de Paastakken. Ben benieuwd hoe ze het doen in huis.

Wat fijn dat jullie nu naar Katja gaan. Veel plezier daar!

Anja zei

Ondanks het grijze weer mooie foto’s!!
Veel plezier in New Jersey.

Tinekke zei

Met jullie hogere temperaturen hebben jullie ons weer ingehaald , hier bloeien de prunussen nog niet allemaal. doordat het hier 's nacht vrij koud is kunnen we lang genieten van de voorjaarsbloeiers.
Fijn dat je kunt gaan kijken waar Katja woont, als je er 1 keer geweest bent kun je er een veel betere voorstelling van maken.

Anoniem zei

Wat zijn die bloesem foto,s toch machtig mooi om te zien.
Het voorjaar is sowiso ,de mooiste tijd van het jaar,alles ontwaakt weer opnieuw!

Groetjes Joke

Petra zei

@Margreet - Ja, erg leuk om te zien waar Katja terecht is gekomen!

@Cees - Dank je! Ik wacht met smart op onze "Holland in Virginia" boerderij bezoek!

@Wil - Heel veel plezier alvast weer in Las Vegas!

@Marion - Ja, maar dat grijze weer maakt wel dat de kleuren egaler zijn. Maar zon is leuker, inderdaad.

@Anja - Dank je

@Tineke - Ik heb me laten vertellen dat ons klimaat daarom niet goed is voor tulpen, het wordt te snel te warm voor ze

@Joke - Ja, hoezeer ik ook dol ben op de zomer, het voorjaar is zo fijn omdat het hele warme seizoen voor ons ligt