Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 17, 2015

Middagje Richmond met Saskia

Er schijnt zon door de lamellen als ik wakker word terwijl er helemaal niet zulk mooi weer voorspeld was.  Mij hoor je natuurlijk niet klagen!  Ik wacht met smart tot de mooie prunus in de tuin van de achterburen gaat bloeien, dan is onze achtertuin op zijn allermooist.


He, wat jammer, vandaag geen enkele reactie op mijn blog van gisteren.  Vind ik altijd zo leuk om bij het ontbijt te lezen.  Maar ach, mijn sandwich met groenteomelet van Kelloggs smaakt er niet minder om.  Na een paar koppen koffie daarbij haast ik me naar boven.

"Kom je vrijdag naar mij toe?", sms-te Saskia op zondag.  Dat leek me erg leuk dus na een half uur cardio op de elliptical begin ik de 170 kilometer tocht naar Saskia's dorm.  Gelukkig is het verkeer goed en tijdens een pit stop zo'n vijftig kilometer voor Richmond sms ik Saskia te bedenken waar we zullen gaan lunchen.
De lente is het enige seizoen dat ik de I-95 mooi vind met de paarse "redbuds" langs de weg

Als ik net na twaalven bij haar dorm voorrijd zit Sas al te wachten.  Ze leidt me naar Carytown, een van de flamboyante buurten van Richmond.  Ik vind deze stad steeds leuker worden en wil er graag meer tijd doorbrengen om hem te verkennen.  Saskia heeft wel zin dat met mij te doen en zegt dat ik nog tenminste drie jaar de tijd daarvoor heb.

Na de auto met gemak geparkeerd te hebben lopen we naar Saskia's verkozen restaurant, The Daily Kitchen.  Dat is duidelijk erg populair en heeft ook een gezellig terras.  We zetten onze naam op de lijst en sneller dan gedacht krijgen we een tafeltje, buiten ook nog, superleuk!

Het eten is ook zeer smakelijk!  Ik bestel een kop wortel-gembersoep en de boerenkoolsalade met pecorino, granaatappel en zonnebloempitten, erg lekker.  Saskia heeft diezelfde salade zonder kaas en gewokte groentes. 

Intussen probeert Saskia ook uit te vinden of we naar een van de appartementen, die zij en haar toekomstige flatgenote Bella willen huren, kunnen kijken.  Dat blijkt allemaal niet zo eenvoudig en gaat vandaag zeker niet lukken.  De meisjes hebben ons ouders ook nodig om borg te staan, dus hopelijk kunnen we dat volgende week allemaal rondmaken.

Het is nog steeds prachtig weer en van de voorspelde regen is geen teken.  Sterker nog, die is opeens helemaal uit de voorspelling verdwenen.  In plaats van naar een museum, zoals we eerst van plan waren, gaan we naar de Lewis Ginter Botanical Garden waar ik veel goeds over heb gelezen.

Saskia is ook dol op bloemen, vooral tulpen, die hier nu in volle bloei staan.  Na de toegangsprijs te hebben betaald lopen we de tuinen in.  Werkelijk prachtig, maar ik ben te warm gekleed.  Saskia heeft het zelfs warm en zij is zeer zomers gekleed.

Toch genieten we van de kleuren en nemen beiden heel wat foto's.  Als laatste gaan we de vlindertuin in.  Daar zijn veel minder vlinders dan we verwachtten, maar de dame daar zegt dat ze vandaag pas open zijn en dat er naarmate de zomer vordert meer bij zullen komen.

We zijn er dan ook al gauw uitgekeken, hoewel een vlinder Saskia's hoofd erg fijn vindt.  Na de nodige foto's vertrekken we weer.  Zoals bij alle vlindertuinen worden we goed onderzocht of we geen "lifters" mee hebben.  Dat lijkt niet het geval en na nog even bij de orchideeen gekeken te hebben lopen we weer naar buiten.

Opeens voel ik een raar gekriebel in mijn wijde mouw en ik denk dat het een bij is of zo.  Maar nee, een van de tropische vlinders komt eruit vliegen.  Oeps!  Saskia merkt op dat ze blij is dat een van hen tenminste de vrije natuur op kan zoeken.  Zij vond het zo zielig dat al die beestjes niet naar buiten konden.

We rijden terug naar Saskia's dorm waar we nogmaals de appartementenverhuurder bellen om zeker te zijn van wat er moet gebeuren.  Saskia print ook de formulieren voor ons en voor Bella en haar ouders. 

Dan wil Saskia me graag de appartementsgebouwen laten zien.  Ik verwacht een paar nogal hoge flats, maar ze zijn net als waar Katja en Kevin wonen laagbouw.  Het ziet er leuk uit en is zeker gunstig gelegen ten opzichte van de campus.  Ook wijst Saskia me een aantal veganistische cafe's, wat dat betreft is ze in Richmond helemaal thuis.

Als we teruglopen krijgt Saskia een sms dat Bella, die op het moment in ons gebied studeert, er is.  Helemaal goed, ik vertel Bella nog even wat er van haar en haar ouders wordt verwacht met betrekking tot het appartement en neem dan afscheid.  Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik hier volgende week weer zal zijn voor dat appartementgedoe.

De terugrit verloopt met horten en stoten.  Kennelijk is het op vrijdagavond een stuk drukker naar het noorden dan gewoonlijk. Als ik om half zeven eindelijk thuiskom is Rick er ook al. 

Het is nog steeds lekker warm buiten en we besluiten ons geluk te beproeven om een tafeltje buiten op het terras van True Food Kitchen te krijgen.  Een tafeltje lukt niet, maar twee stoelen aan de bar wel.  Daar kunnen we ook gewoon eten bestellen.

Mijn favoriete voorgerecht hier is de "crudites".  Alleen was dat voorheen zoveel dat de hele tafel mee moest eten om het op te krijgen.  Ik ben dan ook zeer verheugd als ik een "small" op het menu zie staan.  Dat zal dan voor een of twee personen zijn, neem ik aan.  Teveel verse groente kan bijna niet, dus ik bestel die als voorgerecht.  Het is nog een flinke bak, maar zo lekker!

Rick bestelt de bison chili als voorafje en de bisonburger als hoofdgerecht, leuk thema daar!  Mijn "hoofdgerecht" is zoals wel vaker ook een voorafje, maar dit keer is de tonijn tartaar zeer smakelijk, maar wel heel miniem.

Gelukkig ligt tegenover het restaurant mijn favoriete Italiaanse ijssalon, Dolcezza.  Dit is het Italiaanse ijs dat ik me uit Europa herinner.  Ik bestel een hoorntje met Siciliaanse bloedsinaasappel sorbet en pure chocolade gelato.  Ik denk wel dat dit voor het eerst in tien jaar is dat ik een ijsje helemaal opeet!

We nemen een pizza mee naar huis voor Kai.  En zo is het weekend weer begonnen, wat een drukke week was het, maar zo superleuk!  Ik zie uit naar dit weekend, vooral brunch op zondag, maar daarover maandag meer.

Foto's van vandaag staan hier.  

13 reacties:

Anja zei

Gezellig zo’n middag samen met Saskia. Wat is er veel kleur in de natuur bijgekomen, echt genieten!!

Margreet zei

Gezellig een middagje met je jongste. Prachtig ziet het eruit bij jullie. Wij hadden de afgelopen 2 dagen sneeuw, hopenlijk voor het laatst dit seizoen.

Pascale zei

Heerlijk dat je op rij-afstand woont van je dochter! Ik vind het ook zalig om met m'n dochter op stap te gaan en ben blij dat zij nog minstens 3 jaar hier blijft. Zoonlief maakt nu moeilijke tijden door, en dan is die afstand van 1655 mijl zo ver.

Anoniem zei

Hier is het ook lekker weer maar de wind maakt t helaas wat fris.....leuk zo'n moeder dochter dag! Prachtige fotos! Fyn weekend
Groetjes
Evelyn

Anoniem zei

Smakelijk ontbijt deze ochtend. Zo te zien heb je deze morgen al meerdere reacties gekregen, wat een oproep al niet kan teweegbrengen.
Richmond lijkt mij een gezellig stadje om de volgende jaren te verkennen.
Fleurige foto's heb je weer gemaakt en ik wens jou een gezellig weekend samen met Rick en Kai.
Groeten van hilde uit B.

Anoniem zei

Super leuk een middag met Saskia door brengen! Groetjes Edith

Anoniem zei

Wat vreemd, ik heb gisteren toch echt gereageeerd op je blog.
Richmond ziet er ook leuk uit. Fijn dat Saskia op een afstand zit dat je er af en toe naar toe kan.
Fijn weekend!
Anja L.

Anoniem zei

Altijd leuk zo'n dagje met je jongste. Richmond lijkt me een gezellig stadje, voor de komende 3 jaar weet je waar je terecht kunt.
Tijd om m'n koffers te pakken.Morgen een lange dag met een vlucht van 14 uur.
Fijn weekend,
groetjes Wil

Ann zei

Bij kellogs denk ik enkel aan ontbijtgranen, rare groentensandwich dan ;-) in mijn hoofd tenminste...

Sandrah zei

Gezellig zo'n middag met Saskia. Groot gelijk om de plannen te wijzigen van museum bezoek naar lekker buiten zijn.

Wat een kleurenpracht op de foto's. En Richmond ziet er inderdaad uit als een leuke stad.

Sandra

Petra zei

@Anja - Het is zeker genieten!

@Margreet - Brrr, ik moet echt niet meer aan sneeuw denken (niet dat ik er sowieso zo dol op ben)

@Pascale - Wat naar dat je zoon het moeilijk heeft! Ja, dan wil je het liefst erheen gaan of ze nog even thuis kunnen vertroetelen, had ik met Katja en Saskia ook.

@Evelyn - Jij ook een fijn weekend!

@Hilde - Richmond is een heel stuk groter dan ik altijd dacht! Grappig hoe je relatief dicht bij een stad kunt wonen en er toch maar weinig van weet

@Edith - Ja, dat had ik eigenlijk vorig jaar niet durven hopen

@Anja - Zeker en ook voor Saskia fijn dat ze vrij makkelijk naar huis kan. Ik geloof dat dat toch wel belangrijk is voor haar

@Wil - Goede reis!

@Ann - Daar zijn ze ook het bekendst om, maar veel bedrijven hebben nu ook ontbijtsandwiches

@Sandra - Saskia is opeens ook echt volwassen geworden. Vorig jaar zou ze nog niet naar een botanische tuin gewild hebben

Marion2 zei

Wat een heerlijke dag!

Wat zijn jullie een helden met de vlinders! Mijn dochters zijn er als de dood voor. Ik vind ze prachtig, maar om ze nou in mijn mouw te hebben, lijkt me wel wat minder.

Wat een gedoe toch altijd met die verhuizingen! Ik kan erover meepraten, met er maar liefst drie op stapel. Gelukkig hoef ik er steeds minder aan te doen, maar toch.

Petra zei

@Marion - Inderdaad, ik zal blij zijn als die verhuizingen voorbij zijn!