Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 03, 2015

Regenachtige Goede Vrijdag

"Regent het?", vraag ik Rick als hij na zijn ontbijt boven komt om te douchen.  Dat doet het inderdaad, beaamt hij.  Ik voel het al, want mijn hele rechterkant zit in de knoop.  Gelukkig staan de hot tub en sauna op mijn programma vandaag.

Als ik Cosmo uitlaat doe ik mijn skijack aan om een capuchon te hebben, maar dat is veel te warm.  Het mag dan regenen, het is wel een aangename temperatuur.  De kleur komt ook steeds meer in de natuur.  De esdoorns bloeien en zijn felrood en oranje.  Ook zijn in twee dagen al onze narcissen "ontwaakt".


Na een snel ontbijt en een paar koppen koffie rijd ik naar Lifetime Athletic.  Daar zijn vandaag de kleedkamers omgewisseld.  Mannelijk personeel moet onderhoud verrichten in de dameskleedkamer namelijk.  Wij mogen dus de kleedruimte van de mannen gebruiken.

Behalve dat die spiegelbeeld zijn van die van de dames zijn er nog een aantal andere verschillen waar iedereen het over heeft.  De mannen hebben beduidend minder privacy.  Ze moeten gewoon naast elkaar plassen zonder afscheiding tussen de urinoirs en hebben geen prive kleedhokjes, zoals wij dames wel hebben. 

Al heb ik mijn tablet mee om naar House of Cards te kijken, de oortjes ervoor ben ik vergeten.  Balen, want ik "voel" het toch al niet zo vandaag en had op die afleiding gerekend.  Ik besluit dan maar een half uur cardio te doen en daarna nog zo'n twintig minuten bovenlichaamgewichtenoefeningen en buikspieroefeningen. 

Terwijl ik mijn bikini aandoe klets ik met een oudere dame, die klaagt over het gebrek aan privacy.  Zij blijkt Duits te zijn, maar al in de jaren zestig hierheen te zijn verhuisd.  Dat is nog even wat langer dan ik hier woon!  Ik voel me bijna als een nieuwe immigrante!

De hot tub voelt weer heerlijk aan.  Het is paasvakantie hier dus het zwembad is vrij druk met kinderen, maar die mogen niet in de hot tub of sauna.  Ik wissel beiden af en het helpt goed tegen de pijnen.  Ik voel me beduidend beter als ik terug naar de kleedkamer loop. 

Na een snelle douche rijd ik naar Total Wine.  Rick heeft me een lijstje van zijn favoriete bieren gegeven, St. Bernardus en Straffe Hendrik.  Alleen zie ik niet precies de soorten, die hij opgaf, dus bel hem even en neem dan de goede triples mee.   Helaas hebben ze maar drie flessen van mijn favoriete sauvignon blanc.

Intussen is het alweer lunchtijd geweest en ik bestel een soba noodle bowl bij Panera.  Ook hier is het duidelijk dat het paasvakantie is, ik moet zoeken naar een tafeltje.  Er is er nog net een en het eten smaakt me zeer goed.

Bij Petco haal ik daarna honden- en katteneten en wat lekkere botjes voor Cosmo.  Bij Walgreens ernaast wat plastic eieren voor Saskia en haar vriendinnen om zondag te verstoppen en zoeken.  Natuurlijk geen echte eieren, want die zijn niet veganistisch.  Nu moeten we er nog iets veganistisch instoppen.  Voor mezelf neem ik een zakje Cadbury eitjes mee, veel lekkerder dan M&M's.
Er komt weer kleur in de natuur en ondanks de regen stemt me dat heel blij!

Saskia en ik hebben een afspraak bij de nagelsalon.  Het is altijd een leuk moeder-dochter uitje.  Saskia kiest steevast zwart als nagelkleur.  Ik neem een paarsblauwe lichte kleur met wat glitter en ben er erg mee.

In Saskia's auto rijden we vervolgens naar Tysons Corner.  Ook hier is het zo druk als gewoonlijk in het weekend, maar we vinden makkelijk een parkeerplaats.  We lopen naar de Disney Store en kiezen daar een aantal van de mini's. 

Zo schattig zijn die!  Ik neem Eeyore en Donald Duck mee, die laatste voor Rick.  Saskia heeft er al een aantal, maar kiest dit keer voor Daisy (Katrien) Duck en Winnie de Poeh.  Bij PacSun ernaast vindt Saskia nog een paar topjes ook.

Dan lopen we snel naar de AMC bioscoop waar Rick al drankjes voor ons heeft gekocht.  We gaan met zijn drieen naar Home.  Omringd door schattige kleine kinderen en hun ouders genieten we echt van deze vrolijke film.  Ik wilde hem vooral zien omdat Oh door Jim Parsons (Sheldon in de Big Bang Theory) werd gespeeld en het valt helemaal niets tegen. 

Rick en ik gaan daarna door naar Sweet Ginger.  Gewoonlijk zou Saskia ook meegegaan zijn, maar zij heeft uitgevonden dat nori, het zeewier dat voor sushi wordt gebruikt, niet veganistisch is.  Er zouden schaaldieren bij het groeien ervan worden misbruikt.  Het is duidelijk erg moeilijk compleet veganistisch te zijn!

Saskia gaat daarom thuis haar eigen avondeten maken, maar Kai komt wel naar het restaurant.  We hebben een gezellige maaltijd.  De mannen bestellen Chinese en Thaise maaltijden en ik krijg mijn favoriete sashimi en sushi en iedereen is blij.  Geen wonder dat dit restaurant altijd vol zit.

En dan is het paasweekend begonnen.  We hebben een leuk weekend voor de boeg al komen Katja en Kevin niet.  Katja vindt dat wel wat moeilijk, maar ze gaan het gezellig met zijn familie vieren.  Wij zullen ze hopelijk binnenkort bezoeken en zien hoe ze wonen.

The Amazing Race is op tv en Bertram van Munster komt even de Ford Focus promoten.  Ik blijf dit zo'n leuke reality show vinden.  Dit jaar zijn de helft van de deelnemers stellen en de andere helft "blind date"s.  Tot nu toe doen de echte stellen het beter.

Met mijn macrolens nam ik narcissenfoto's vandaag, klik hier.

6 reacties:

Anja zei

Het was inderdaad alles behalve koud vandaag. Fijn paasweekend!!

Marie zei

Ik vind het toch zeer knap van Saskia dat ze consequent blijft. Hoe groot is de verleiding om lekker met je ouders te gaan eten, toch? Heel goed van haar! Misschien niet altijd gezellig voor jullie, in dit geval is ze dus naar huis gegaan om te eten, maar je kan niet anders als respect hebben voor haar mening en waar ze voor staat. Ik vroeg me af he, is ze enkel veganistisch als het om voeding gaat, of kijkt ze bijvoorbeeld ook naar het materiaal in bijvoorbeeld kleding, of zoals vandaag, als jullie naar de nagel salon gaan? Onderzoekt Saskia dan ook of bijvoorbeeld de producten diervriendelijk zijn geproduceerd? Ik wens jullie allen een heel fijn paasweken! Onze kinderen zijn beide weg: onze zoon (13) is sinds donderdagavond op roei-kamp met zijn club, komt maandag weer naar huis en onze dochter (11) mocht met een vriendinnetje en haar ouders mee naar Ascona in Tessin voor het weekend! Ik heb dus dit weekend ook een 'empty nest'

Anoniem zei

Nog geen echte lente hier, hoewel het begint er aan te komen.
Te fris om de Keukenhof te bezoeken en uren daar rond te lopen. Hoewel de buitenlandse toeristen daar maling aan hebben want zij komen er speciaal voor.En in grote getale.
Mijn zoon en schoondochter hebben iets leuks bedacht voor de eerste dag maar dat is voor mij nog een verrassing.Moet wel mijn museumkaart meenemen.En de tweede dag duik ik eens in mijn zomerkleding voor mijn verblijf in Las Vegas. Ga daar weer voor de honden en poezen zorgen. Cathy en Cees gaan naar Seoel( Zuid Korea ) voor een eigen show daar.
Heel wat werk aan de winkel voor ze want er komt zoveel bij kijken.
En een uitdaging daar een eigen show te produceren.
Dus werd er weer een beroep op moeders gedaan.
Blijf er in ieder geval voor 3 maanden, langer kan niet i.v.m.controle bij de internist.
Hartelijke groeten en een fijn Paasweekend.
Wil

Marion2 zei

Ik heb respect voor Saskia dat ze het zo goed volhoudt om veganistisch te eten. Doet ze het om redenen van milieu of vanwege het dierenwelzijn? Ik ben zelf al mijn hele leven vegetariër en moet er absoluut niet aan denken om een dier op te eten. Maar om ook kaas, eieren en melkproducten achterwege te laten, lijkt me heel erg moeilijk (maar misschien wel beter).

Het lijkt me helemaal niet leuk voor je dat Katja niet komt met Pasen. Maar ja, dat krijg je helaas als kinderen volwassen zijn geworden. "Gelukkig' vindt ze het zelf ook jammer.

Anoniem zei

Geweldig van Saskia om het zo goed vol te houden. Ben zelf ruim 20 jaar vegetarier en de laatste Jaren vegan. Vegan geeft vergeleken met vegetarisch veel meer beperkingen zeker wanneer je uit gaat eten.
Goed dat ze zo standvastig is.
Misschien zelf eens voor langere tijd proberen tegen je fybromyalgie.
Gr Encinitas

Petra zei

@Anja - Heerlijke temperaturen nu!

@Marie - Ja, ik vind het ook knap. Ze is er heel consequent in, ook met niet-voedsel dingen.

@Wil - Leuk hoor om weer naar Las Vegas te gaan! Ik ben nog nooit naar de Keukenhof geweest.

@Marion - Saskia doet het om beide redenen. Ja, missen deden we Katja zeker, maar we zullen haar volgend weekend zien

@Encinitas - Ik ben te gek op vis om vegan te worden. Vlees eet ik al heel weinig.