Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 29, 2015

Schitterende lentedag

Rick komt melden dat het al lekker warm is buiten en dat maakt het opstaan des te makkelijker.  Prachtige blauwe lucht lacht me tegemoet als ik de lamellen opendoe.  Onder me zie ik een eekhoorntje van de mais eten. 


Die is als de wiedeweerga vertrokken als ik de deck deur opendoe.  Het is al lekker genoeg om in het zonnetje buiten te ontbijten en dat doe ik dan ook.  Wat zou het makkelijk zijn om gewoon hier uren te blijven zitten genieten van de zingende vogels en mooie kleuren.
Heerlijk weer blauwe luchten, warme temperaturen en lekker koffie op het deck

Dat zit er echter niet in, want ik heb om kwart over tien personal training met Sharon bij Anytime Fitness. Dit uur besteedt Sharon meer tijd aan mij rekken en strekken om te helpen met de pijn in mijn heup en benen.  We doen wel wat gewichten, maar alleen bovenlichaam.

Na afloop voel ik me ook echt een stuk beter gelukkig.  Vooral ook omdat Laura heeft ge-emaild dat ze morgen inderdaad voor een massage komt.  Natuurlijk moet ik eerst de deurbel horen voor ik het geloof, maar ik ben, zoals ze hier zo mooi zeggen, voorzichtig optimistisch.

Thuis lijn ik een blije Cosmo aan voor een wandeling door de buurt.  Het is zo mooi, nu beginnen de azalea's ook te bloeien.  Grappig is dat veel voortuinen hier een groot deel van het jaar saai groen zijn, behalve in de lente als de azalea's bloeien.  Er staan vrijwel overal flinke struiken van in allerlei kleuren.

Voor ik mijn haar ga laten doen lunch ik bij Noodles & Company.  Hun buff bowls zijn een en al vitamines!  Ik neem de Bangkok curry bowl met garnalen en eet die met veel smaak, zittend in het zonnetje op hun terras, op.

Bij Lofty Salon wordt mijn haar door Carmen weer bijgekleurd.  Terwijl ik wacht geniet ik van een lekker glaasje witte wijn, altijd zo luxe bij de kapper!  Mona knipt mijn haar bij en dan zie ik er weer presentabel uit.

De rest van de middag lees en computer ik buiten op het deck.  Om een uur of half zes komt Lois me ophalen voor een wandeling bij Meadowlark Gardens.  Zij heeft daar een jaarpas voor en toen ze mijn foto's ervan zag vroeg ze of ik eens mee wilde.

Natuurlijk wilde ik dat en het wordt een gezellige wandeling.  Lois loopt hier heel vaak en kent een paar paden waar ik nog nooit geweest ben.  We kletsen gezellig bij en voor we het weten is het bijna sluitingstijd van het park. 

Lois zet me weer thuis af en we hopen dit vaker te doen.  Rick gaat eten halen, Turks voor hemzelf en Sunflower veganistisch eten voor mij.  Saskia is ook thuis vanavond en gaat met een vriendin bij Sunflower eten.  Handig voor haar dat pa dan ook gelijk kan betalen, want ze is haar portemonnaie in Richmond vergeten.

Grappig is dat Rick en ik dachten de komende avonden met zijn tweeen te hebben, maar Saskia kwam als verrassing.  Het is ook wel zo gezellig, dat empty nest zal snel genoeg komen.

Foto's van vandaag staan hier

3 reacties:

Marion2 zei

Prachtige foto's weer. Vooral met die diepblauwe lucht erbij.

Ooit, ooit, ooit ga ik ook naar Meadowlark Gardens. Ik houd heel erg van dat soort parken. Het lijkt me heerlijk om dat zo dichtbij te hebben.

Anoniem zei

Wat een verwennerij, een lekker glaasje terwijl je wacht.
Ik zag op Facebook al dat Sharon zou gaan stretchen. Fijn dat het geholpen heeft.
En dan hopelijk vandaag een goeie massage.
Groet, Bea

Petra zei

@Marion - Het is inderdaad een prachtig park.

@Bea - Ik was zo blij die massage te krijgen!