Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, april 26, 2015

Taste of Vienna, Koningsdagfeest en meer

Zaterdag

We slapen ruim uit, ik ben zelfs eerder wakker dan Rick en dat gebeurt zelden.  Saskia is al naar een vriendin vertrokken als we beneden komen.  Kai slaapt nog langer en heeft Cosmo bij zich, dus die hoeven wij niet meteen uit te laten.

Niet lang voor we aardbeien hebben

Mijn koffieleverancier, a.k.a. Rick, heeft zijn gisteren bestelde pond koffie bij Starbucks vergeten.   We hebben alleen decaf nu en daar ga ik niet voor.  We gaan dus naar Starbucks en bestellen daar behalve onze koffies, voor mij een venti americano met mocha smaak, ook sandwiches. 
Zelfs op de parkeerplaatsen lopen we onder de bloesems door

Thuis neem ik ruim de tijd om te ontbijten, maar dan is het ook echt tijd om te gaan bewegen.  De motivatie moet ik even zoeken, maar als ik dan eenmaal op de elliptical sta krijg ik zomaar mijn tienduizend stappen in een uur bijeen, al lezend en Trivia Crack spelend.

Het is erg somber weer vandaag en er dreigt regen. Vanmiddag zijn we uitgenodigd voor het jaarlijkse Koningsdagfeest en ik wil wat oranjes aan.  Maar ik heb alleen t-shirts en die zijn veel te koud.  Ik kies dus een blauwe capri en blauwe top en mijn "hamster" sjaal, die ook veel oranje heeft.
Die gekke sjaal moet het vandaag maar doen

Met Kai en Rick ga ik vervolgens naar Taste of Vienna.  Dit is het derde jaar dat dat gehouden wordt en er zijn dit jaar beduidend meer restaurants.  We zijn wat laat voor lunch, maar het is er nog druk.  Ik neem een paar hapjes van Ricks keuzes, waaronder een Zuid Afrikaanse "boerewors", maar bestel voor mezelf een garnalen taco van Bazins en een papaya salade van Tara Thai.
Lekker fris, die papaysalade

Terwijl ik daarvan geniet zie ik Nelly.  Grappig genoeg zag ik haar een paar dagen geleden ook al bijj het postkantoor.  Nelly heeft ook een Australian shepherd en we praten bij over de honden en eventuele nieuwe puppies.  Net als we vroeger praatten over de kinderen, bedenk ik me.
Het is, ondanks het weer, een populair evenement

Als toetje is de salted caramel macaron van Sweet City Desserts voortreffelijk.  Die is zo lekker dat ik me voorneem daar eens langs te gaan.  Dan zijn we alle drie verkleumd en al te blij huiswaarts te gaan. 

Daar ontspannen we allemaal even.  Rick en Kai spelen Age of Empires op hun telefoons en ik kijk een aflevering van Tussen Kunst en Kitsch.  Eigenlijk zouden we de rest van de middag en avond wel zo door kunnen gaan, maar Rick en ik willen ook wel erg graag naar het Koningsdagfeest.

Het is nog steeds droog, maar erg koud voor de tijd van het jaar.  Ik doe dus ook mijn winterjas aan en krijg daar geen spijt van.  Het "Holland House" van Myrthe en Dennis in McLean is weer mooi versierd en door een boog van oranje ballonnen lopen we de tuin in. 
Daar is het een stuk minder druk dan andere jaren, maar we zien meteen onze bekenden.  Het wordt erg gezellig en na zo'n anderhalf uur houdt het hoofd van de JSF groep hier een speech en krijgen we allemaal oranje bitter of jus d'orange om mee te toasten.
Overal oranje, zelfs bij de kleinste "fans"
 

Dat doen we met een gemeend "Dat hij leve" luid gesproken door Nederlanders en anderstaligen samen.  Rick is dol op oranje bitter en dat weten de mannen hier.  Hij heeft dan ook een extra groot glas.  Mij geeft het de rillingen en ik krijg nauwelijks de paar slokken op, brr!
Dat hij leve!

Het drupte tot nu toe wat, maar nu begint het echt te regenen en dat maakt het nog kouder ook.  We gaan allemaal onder tenten staan en eigenlijk is dat heel gezellig. Buiten draagbare open haarden bieden wat warmte.  Rick smult nog van wat hamburgers en eet zijn avondmaal hier.  Ik snack wat van de heel lekkere kipsate.

We kletsen zo leuk dat het opeens half acht is en dan heb ik het ook echt veel te koud.  Eigenlijk had ik al veel eerder naar mijn lichaam moeten luisteren, maar ik vond het ook zo fijn weer eens met mensen, die ik al een tijdje niet had gezien, bij te praten. 

Rick en ik nemen afscheid en in de auto doe ik meteen de stoelverwarming aan en de verwarming helemaal hoog. Ik heb nog wel een beetje trek, want geen hamburgers voor mij, al waren de sate en blokjes kaas ook erg vullend.  Ik bestel dus wat sushi van Yama wat we op de terugweg ophalen.

Zelfs nu ik dit blog schrijf ben ik nog niet helemaal opgewarmd!  Toch ben ik blij dat we gegaan zijn, ik vond het eigenlijk het leukste Koningsfeest ooit.  Ik ben nooit zo van de enorme bijeenkomsten en dit was meer intiem en makkelijker om met deze en gene te praten.

Zondag

Als ik mijn ogen open zie ik zowaar prachtig blauwe lucht.  Dat is een verrassing want er was een regenachtige dag voorspeld.  Het is zoveel vrolijker wakker worden met een vriendelijk zonnetje!

Rick en ik gaan ons zondagse ontbijt halen.  Hij haalt de koffies bij Starbucks en ik de sandwiches bij Panera.  Die van mij met ei, kaas, extra spinazie en extra tomaat.  Thuis zijn de kinderen inmiddels ook op en met zijn vieren ontbijten we gezellig.

Dan begeef ik me weer naar boven, dit keer voor een half uur interval op de elliptical.  De rest van de stappen hoop ik er vanmiddag tijdens een wandeling met Cosmo bij te krijgen.  Het is al meer dan twee weken geleden dat ik de 10000 stappen niet haalde en ik wil proberen dat tenminste een maand achtereen te volbrengen.

Voor Saskia terug naar school gaat wil ze boodschappen halen bij Whole Foods.  Rick en ik kiezen ondertussen avondeten uit.  We gaan grillen en onze buren komen eten.  Ik neem wat sushi mee naar huis voor mijn lunch.

Na de lunch nemen Rick en ik Cosmo mee voor een wandeling door de buurt.  Beiden halen we zo onze 10000 stappen.  Het is heerlijk lenteweer en zo'n bonus in plaats van het druilerige weer dat voorspeld werd!  We zijn ook lang niet de enigen op pad, iedereen geniet van het buiten kunnen zijn.
Zelfs niet gemaaide tuinen zijn mooi op het moment
Een robin paar heeft een nestje in onze magnolia

De rest van de middag lees ik buiten in het zonnetje met Snickers naast me op het bankje voor.  Saskia neemt weer afscheid tot volgend weekend.  Zij heeft nog minder dan twee weken te gaan op school en dan is haar eerste jaar college alweer voorbij!

Rick en ik bereiden het avondeten vast voor.  Chuck en Lorraine van hiernaast komen om een uur of acht en dan eten we kip spiesjes, gegrilde maiskolven en gegrilde wortels.  Als toetje hebben we mini fruittaartjes van Whole Foods.

Het is heel gezellig en pas na tienen nemen we afscheid.  Het was weer een heel gezellig laatste weekend in april.  Onvoorstelbaar dat het volgende week alweer mei is!

Foto's van de bloeiende buurt vandaag staan hier


9 reacties:

Anoniem zei

Hi Petra,
Troost je hier wordt t vandaag ook best een frisse Koningsdag.....maar gelukkig wel droog met een zonnetje.....gaat snel he de tijd......ik zit alweer 6 wkn in mn nwe baan en ga over 4 weken weer lekker op (een welverdiende;-) ) vakantie!
Groetjes
Evelyn

Marion2 zei

Wat leuk van het Koningsdagfeest! Het ziet er precies zo uit als hier. Ik vind je outfit met hamstersjaal prima kunnen.

Anoniem zei

't Was weer een geslaagd weekend voor jullie ondanks de regen van zaterdag! Wat een geweldige foto van Snickers, zo tevreden kijken dat kunnen alleen katten haha!
Groetje van Henny Breedijk.

Anja zei

Fijn dat jullie er ondanks de kou en de regen toch waren!

Anoniem zei

Wat een gezellig weekend, jammer van de kou, hier is het vandaag gelukkig zonnig maar wel koud. Ook heel blij dat de winterjas nog aan de kapstok hangt.
Groet, Bea

Ann zei

Ik vind het bewonderenswaardig hoe je altijd de moed vind om te bewegen, Petra! Ik heb elf ook veel last van mijn gewrichten en mijn rug, en ik vind heel vaak de energie niet om te bewegen.
in het weekend lukt dat iets beter gezien ik niet moet werken dan, maar toch.

Sandrah zei

Jullie hebben meer aan Koningsdag gedaan dan ik. :-) Jammer dat het weer niet meewerkte. Hier was het gelukkig een stuk beter dan ik had verwacht.

Sandra

Petra zei

@Evelyn - Hier was het ook fris, droog en een zonnetje, grappig, Bevalt de nieuwe baan?

@Marion - Dank je, ik moet wel lachen om die hamsters

@Henny - Ja, he, katten kunnen echt genieten

@Anja - We vonden het erg leuk

@Bea - Zon is toch wel wat we het liefste willen

@Ann - Ik kan het me helemaal voorstellen. Het is niet makkelijk.

@Sandra - Ach, het werd er ook wel extra gezellig door zullen we maar denken

Becs zei

Wat een gezellig weekend voor jullie. Niet te geloven dat Saskia haar eerste jaar er al bijna op zit!