Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 24, 2015

Vroeg verjaarsdiner voor Kai

Het is mooi zonnig weer als ik de lamellen omhoog doe, maar op mijn app zie ik dat het maar 7 graden is.  Een stuk koeler dan het was en ten westen van ons heeft het zelfs gevroren.  De zon maakt voor mij echter alles goed.


Na mijn ei, kaas en spinazie  ontbijt pak ik mijn tas in voor Lifetime Fitness. Als ik naar Anytime ga douche ik altijd thuis, maar bij Lifetime is het allemaal zo schoon en luxe dat het fijn is daar schoon vandaan te vertrekken. 

Natuurlijk begin ik eerst met cardio op een voor mij nieuwe soort elliptical.  Ik voel het vandaag echter niet zo en na veertig minuten en zesduizend stappen heb ik er genoeg van.  Ik kleed me in bikini en ga bubbelen in de hot tub.  Ik zou alleen willen dat die spuiten net iets hoger zaten, zodat ik ze ook op mijn schouders zou kunnen zetten.

Al lezend in mijn Kindle wissel ik de hot tub en sauna een paar keer af.  Ik heb mijn Kindle in een Hefty plastic zakje en krijg daar veel opmerkingen over.  Men vindt dat zo'n goed idee.  Ik ook, want het is ontspannend in het water te kunnen lezen.

Mijn spieren zijn gelukkig inderdaad wat losser als ik weer naar de douches loop.  Een kwartiertje later ben ik klaar en mijn maag knort.  Ik besluit gezellig met mezelf te gaan lunchen bij Pho Thang Long.  Hun kip pho en limeade smaakt me prima.

Thuis lijn ik Cosmo aan voor een wandeling door de buurt.  Eerst wilde ik naar Scotts Run gaan, maar ik krijg noch Kai noch Saskia mee en eigenlijk heb ik geen zin om weer ergens heen te rijden.  De buurt is op het moment bijna net als een park met alle bloeiende bloemen, bomen en struiken.
Tegen de tijd dat ik tienduizend stappen bijeen heb ben ik weer thuis.  Het is zulk mooi weer met staalblauwe lucht dat Cosmo en ik nog voor het huis gaan zitten.  Althans, ik zit en lees en Cosmo ligt af en toe lief naast me, maar hij pest Snickers en zijn vriendje Ninja van hiernaast ook zo dat Ninja flink naar hem blaast.

Als Rick thuiskomt rijden we met zijn vieren naar Georgetown om Kai's verjaardag vervroegd te vieren.  Hij is woensdag jarig, maar vertrekt dinsdag voor een week naar Berlijn voor een Duolingo bijeenkomst. 

Grappig genoeg wilde Kai ook Duits eten voor zijn verjaardag en dat gaan we bij Old Europe doen.  Op vrijdagavond is het altijd druk naar de stad dus we vertrekken ruim op tijd.  Georgetown is de oudste buurt van Washington en ook een van de uitgaansbuurten dus altijd druk.

Gelukkig hebben we een reservering want het restaurant zit ook vol.  Saskia heeft al gegeten, want dit Duitse menu biedt niets veganistisch.  De mannen delen een bord met verschillende worsten en ik heb heerlijke koude komkommersoep als voorafje.

Kai en Rick bestellen als hoofdgerecht beiden een schnitzel.  Ik neem hun heerlijke huissalade met twee soorten kool, komkommer en linzen en de steak tartare.  Rick en mijn eten komt vrij snel, maar dat van Kai laat op zich wachten.

De vriendelijke serveerster komt telkens zeggen dat het eraankomt, maar na een half uur vraagt Rick toch eens naar de manager.  Die komt en heeft eerst als excuus dat ze een grote groep beneden hebben.  Daar hebben wij natuurlijk geen boodschap aan en het is extra zuur dat het Kai's verjaarsmaal is.

De manager belooft dan de maaltijd van de rekening te halen en tovert binnen de kortste eindelijk Kai's maal tevoorschijn.  De serveerster vindt het zo vervelend voor hem dat ze hem als dessert een stuk apfel strudel met een kaarsje brengt, heel lief.

Op de terugweg naar de auto rennen Saskia en ik de Whole Foods nog even binnen.  Zij koopt er veganistisch ijs en ik een paar macarons.  Dan rijdt Saskia, de BOB, ons terug naar huis.  Onderweg zingen we luid mee met onder anderen Cheap Trick.  Toch grappig dat onze kinderen muziek uit onze tijd ook zeer kunnen waarderen.

Foto's van de bloemen vandaag staan hier

 

5 reacties:

Unknown zei

Wat heb je weer prachtige foto's gemaakt. Wat een kleuren, geweldig! Het blijft steeds weer genieten!

Tineke zei

Alvast gefeliciteerd met Kai's verjaardag.
Wij genieten van de bollenvelden op Texel en gisteren van de bollenvelden in Noord holland; wat een kleurenpracht.
prettig weekend

Petra zei

@Greet - Dat is het zeker!

@Tineke - De lente blijft mijn favoriete seizoen vanwege de kleuren

Anoniem zei

Wat fijn dat de sauna en de hottub je wat verlicht hebben.
Gezellig etentje, inderdaad jammer dat het van Kai laat kwam, maar ik moet zeggen, in the US halen ze gewoon wat van de rekening af. Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt.
Fijne zondag, Bea

Petra zei

@Bea - Dat is inderdaad wel zo, goede service altijd hier