Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, mei 31, 2015

Een Ierse vriend zag Abraham en genieten van de zomerse temperaturen

Zaterdag

Rick heeft duidelijk last van de drie uur jet lag na zijn reis naar Seattle.  Ik ben eigenlijk om half negen al klaar wakker, maar blijf nog tot negen uur liggen.  Dan sta ik stilletjes op, want hij ligt nog te ronken.

Beneden vul ik eerst het vogelvoer bij en ga dan naar Starbucks om ontbijt te halen.  Zo langzamerhand ken ik Ricks voorkeuren wel en inderdaad kom ik met de juiste ijs skinny hazelnoot latte en de kalkoenspek met ei sandwich terug.


Voor mezelf heb ik een enorme venti ijs Americano met mocca siroop, heerlijk.  Ook het ei met kaas broodje smaakt me prima buiten op het deck.  Intussen geniet ik van de geluiden in onze achtertuin.  Daar is het werkelijk een microcosmos met roepende eekhoorns en heel veel zingende vogels.  We hebben zelfs vissen in onze vijver, die er dit keer niet door een reiger uitgehaald zijn deze winter.

Na het eten moet ik eraan geloven, een uur interval op de elliptical.  Rick gaat intussen het gras maaien, ook hard nodig.  Ik bedenk me dat ik in twee weken bijna 1600 kilometer heb gereden en het voelt wel fijn om ook weer eens rustig thuis te zijn.

Voor de lunch gaan we eens iets anders proberen, Tropical Smoothie Cafe. Natuurlijk hebben ze hier allerlei smoothies, maar ook gezonde sandwich keuzes.  Ik kies een flatbread met kip en feta, erg lekker en pittig.  Rick heeft een wrap.

Na het grasmaaien besloot Rick ook nog wat te gaan wieden in de voortuin.  Alleen weet hij onkruid niet van de mooie planten te onderscheiden en tot mijn schrik heeft hij mijn tijgerlelies eruit getrokken!  Zoals ze hier zo mooi zeggen is Rick nu echt wel in het hondenhuis (in the doghouse).

Hij stelt voor het goed te maken en naar DePaul's Urban Farm te gaan.  Ik neem de gelegenheid meteen waar om meer planten te kopen, want met de jaren zijn veel van mijn permanente planten verdwenen.  We kopen niet alleen lelies, maar ook margrieten, gentianen, lavendel en andere bloeiende planten.

Ricks achterbak zit er vol mee en ik kan niet wachten ze te planten.  Maar eerst heb ik een kappersafspraak bij Lofty Salon.  Daar zet Rick me af en Carmen kleurt mijn haar weer mooi bij. Mona knipt het een stuk korter, maar nog lang genoeg om in een staartje te doen als ik dat wil.

Rick haalt me weer op en dan gaan we planten.   Buurman Ray is juist irissen en lelies uit zijn tuin aan het halen en brengt er een heel stel voor ons.  Het is wel erg warm en af en toe is een koud water pauze nodig.  Maar na een paar uur ziet de voortuin er weer een stuk kleuriger uit.

We frissen ons op, want we zijn vanavond uitgenodigd bij Paddy Barry's voor onze Ierse vriend Nialls vijftigste verjaardag.  Hier geen Abraham zien, maar wel Iers bier, eten en muziek.  Nu ben ik niet zo'n fan van het eten dus Kai en ik bestellen samen Thais eten voor ons avondeten.

Het feest zou om zeven uur beginnen en we komen niet veel later aan.  Het is al gezellig vol en veel bekenden.  Het wordt erg gezellig.  Rick geniet van de shepherd's pie en Guinness stew.  Het enige wat ik eet is een soort kroketje met corned beef en cream cheese, best lekker.

De muziek is erg leuk en de stemming zit er echt in.  We proberen met deze en gene te praten, maar dat is met de luide muziek wat moeilijk.  Nialls ouders zijn er ook uit Ierland en zijn vader houdt een heel lieve toespraak voor zijn zoon, die naar dit verre land is geemigreerd. 

Tegen half tien heb ik mijn geluidslimiet bereikt en gaan onze buren ook huiswaarts, dus we zijn niet de eersten, die vertrekken.  We nemen afscheid van Niall en Serena en we krijgen een lange hug van Niall.  Al zien we ze niet heel vaak, het zijn dierbare vrienden en ik ben blij dat er zoveel mensen naar zijn verjaarsfeest kwamen.

Zondag

Nog een keer uitslapen, vooral voor Rick.  Het belooft weer een zomerse dag te worden en met onze ijskoffies van Starbucks en ontbijtbroodjes ontbijten we op het deck.  Het is zelfs bijna te warm in de zon!
Een van mijn nieuwe lelies in de tuin

Terwijl ik mijn uur cardio boven op de elliptical toe gaat Rick verder in de tuin en maakt een fietstochtje.  Het is snikheet boven en ik ben blij als ik klaar ben! 

Na een snelle douche doe ik mijn bikini alvast aan, want ik ben vastbesloten na de lunch naar het zwembad te gaan.  Na een lekker bagel met gerookte zalm en cream cheese loop ik naar de overkant waar ik nog een ligstoel onder een parasol vind.

Het is pauze voor de kinderen dus ik spring meteen het bad in.  Het water is heerlijk en ik dobber een tijdje lekker rond.  Als de fluit gaat en de kinderen weer het water induiken ga ik lekker liggen lezen.  Rick komt niet veel later ook en we genieten een paar uur van deze zomerse luxe.
Ja, dat is een pluche aap in die lifeguard stoel
 

Als het begint te betrekken vrezen wij voor onweer en gaan weer huiswaarts.  Ik kleur wat en Rick speelt zijn computerspel.  Dan vertrekken we naar de mall voor een film en daarna eten. 

Eerst gaan we iets drinken aan de gezellige bar van Barrel and Bushel.  Rick neemt een biertje en ik een harde cider.  Die alcoholische appelcider wordt hier in Virginia gemaakt en we zien dat we het bedrijf ook kunnen bezoeken.  Het smaakt lekker ligt en fris.

De film die we uit hebben gekozen is Tomorrowland.  Het is een echte Disney film vind ik en zeker vermakelijk.  Rick heeft echter wel gelijk als hij zegt dat er uiteindelijk maar heel weinig Tomorrowland aan te pas komt.  We hebben nu wel weer heel veel zin om naar Disney World te gaan! 

De mall is gesloten als we naar buiten komen en daardoor heel rustig.  Ook de restaurants zijn allerminst druk en we vinden zonder problemen een tafeltje bij Seasons 52.  Kari is een ontzettend goede serveerster en Rick en ik delen eerst de kreeft en mozzarella flatbread. 

Als hoofdgerecht neemt Rick de kalkoenspies, die er goed uitziet al ben ik geen kalkoenfan.  Ik heb een heerlijke filet mignon met champignons en gegrilde asperges en aardappeltjes.  Zoals altijd smaakt het allemaal prima hier.

Thuis gaan we nog even buitenzitten en genieten van de heerlijke temperatuur.  De vuurvliegjes zijn er weer en de bomen in de achtertuin zien eruit alsof ze flikkerende kerstlichtjes hebben hangen.  Zo leuk vind ik dit altijd!  Ik probeer er een filmpje van te maken, maar helaas zie je die lichtjes niet, ze zijn te klein waarschijnlijk.  En zo eindigt weer een heerlijk weekend.

PS: Hartelijk dank voor alle reacties op mijn vorige blog!  Ik heb (hopelijk) iedereen geantwoord.

15 reacties:

jolanda zei

Gezellig zo'n weekend! Alleen ziet een man Abraham op zijn 50e, niet Adam. Een vrouw ziet Sarah. Wat een mooi weer trouwens. Hier leek het meer herfst.

Anoniem zei

Hoi Petra,
Ik had die foto van de lifeguard stoel ook op Facebook voorbij zien komen en dacht toen al: zit er wel of niet iets in die stoel?! En inderdaad, dat blijkt een pluche aap te zijn. Grappig!

Lekker hoor, zulke zomerse temperaturen. Fijn, een zwembad zo dichtbij huis.

groetjes Monique

Jurgen de Bruin zei

Wat Rick deed met je plantjes , zou mij ook zomaar kunnen overkomen hoor. Ik heb absoluut geen groene vingers en snoei alles weg wat in de weg hangt. Wanneer je iets wel of niet mag snoeien boeit me dan niet zoveel. Wel weer lekker dat je kunt gaan zwemmen in je eigen buurt. Gisteren was dat bij ons ook weer mogelijk, maar dan wel in regenwater. Gelukkig niet zo erg als in Texas (wat moest ik lachen om je Facebook foto voor je Texaanse vrienden!!)maar er kwam toch een beste plons naar beneden. Nog even als reactie op je vorige blog; Het bijhouden van een blog op Facebook leest toch een stuk minder als zo via Blogger. Op Facebook mis ik wel eens berichten omdat er zoveel voorbij komt en oude berichten nog wel eens bovenaan komen waardoor ik denk dat ik de laatste nieuwe allemaal wel gelezen heb.
Ik vind het heerlijk om, zoals nu, even op m'n gemak de laatste dagen terug te lezen. Het is zo veel meer een boek waar je even voor gaat zitten dan de losse nieuwtjes, kreten en plaatjes die op Facebook voorbij komen.

Anoniem zei

Late reactie op jouw vorige blog Petra.
Ik lees elke ochtend jouw blog met heel veel plezier zoals zo te lezen veel mensen met mij. Ik vind de beschrijvingen van jouw dagelijkse bezigheden, jouw verhalen met de kinderen en echtgenoot Rick, de rondleidingen en bijhorende foto's telkens weer interessant om te lezen en zou het spijtig vinden om dat te moeten missen en vele lezers met mij.
Ik dank jou hiervoor en blijf met veel belangstelling je blog volgen maar reageer niet alle dagen maar dit wil niet zeggen dat ik je blog niet goed vind.
Groeten van Hilde uit B. en ik wens jou een fijne week, 1 juni 2015 begin meteorologische zomer!

Marion2 zei

Wat fijn dat je toch nog door wilt gaan! Ik was al aan het overwegen om anoniem en alleen voor jouw blog Facebook te nemen. Gelukkig hoeft dat niet :).

Ik reageer weleens niet, omdat ik denk dat ik dan niets toe te voegen heb. Dat de reactie te saai is.

Ik ben een van de lezers die de dagdagelijkse dingen het leukst vindt. Leuke uitstapjes en restaurants sla ik op. Nu ik naar de VS ga, weet ik precies naar welke restaurants ik wil. Over reizen lees ik ook graag. Ga ik later naar een bestemming, zoals laatst naar Barcelona, dan lees ik het nogmaals en haal er dan veel goede tips uit. Daar kan haast geen reisgids tegenop. Over de rondleidingen lees ik soms wel, soms niet. Maar ik weet zeker dat als ik ooit een rondleiding bij je neem, ze heel goed ga lezen.

Anoniem zei

Haha Petra wat een grappige 'verspreking'. Zoals iemand hiervoor al aangaf ziet een man die 50 wordt inderdaad geen Adam, maar Abraham.
Maar mijn fantasie sloeg al helemaal op hol bij de gedachte aan een Ierse meneer die zijn verjaardag vierde in zijn Adamskostuum ;-)

Anoniem zei

Wat een heerlijk weekend, niks haasten gewoon genieten.
En natuurlijk ben ik ook blij dat ik je verhalen niet hoef te missen.
Fijne dag, Bea

naomi zei

Een leuk weetje over de film hij heet hier in de Benelux Project T, vanwege een Belgisch muziek evenement dat al Tomorrowland heet. Zie hier in het Engels.

Despite owning the trademark to the word "Tomorrowland" in the United States since 1970, Disney will release the film in the United Kingdom and several European markets such as the Netherlands, Belgium, and Luxembourg as Tomorrowland: A World Beyond, because ID&T had previously registered the trademark in 2005, for their electronic musical festival of the same name.[44] In compliance to Disney's ownership of the trademark in the United States, ID&T renamed the American version of their music festival as TomorrowWorld.[45]

Verder is het ook meer gebaseerd op het vroege Epcot en in de gedachtes van Walt Disney en hoe Epcot er eigenlijk als een stad uit gezien moest hebben. En je gevoel weer naar Disney te willen ken ik. Je houd een soort heimwee gevoel maar ik heb het nu meer naar Parijs en als grote droom naar Tokyo Disney en Disney Sea.

Ben benieuwd of je de koningin ziet vanmorgen bij Arlington.

Liefs Naomi

Anoniem zei

Lekker ding die Rick! Je mooie planten uit de grond rukken :-). Gelukkig had je nu een goede reden om langs het tuincentrum te gaan. Je tuin ziet er weer leuk
Ik zag die 'Adam' pop al voor me in de tuin, zo'n blote etalage pop. Doen ze dat eigenlijk in Amerika, een pop in de tuin zetten als iemand 50 wordt?
Groetjes Anja L.

Marion van de Sande zei

Hallo Petra,

Wat een heerlijk weekend heb je weer gehad.

Ik lees al heel erg lang je blog, ik schat al zeker een jaar of 12. En nog steeds met veel plezier dus ik zeg nog maar weer eens "hartelijk dank daarvoor!"

De reden dat ik veel minder reageer tegenwoordig ligt in het feit dat ik lees via Bloglovin'. Daarin krijg ik automatisch de updates van de blogs die ik volg te zien. Het nadeel daarvan echter is dat er wel een knop "reageren" is maar als ik op die knop druk dan gebeurt er niets. Met andere woorden: als ik wil reageren na je blog dan moet ik in een ander venster alsnog je blog openen zodat ik daarna onderaan je verhaal kan reageren. Dat is natuurlijk helemaal geen drama maar als ik eerlijk ben dan doe ik dat wél bij een vraag of als ik echt iets op te merken heb maar minder snel bij een andere reactie.

Gelukkig spreek ik je ook af en toe op Facebook :-)

Liefs,
Marion

Ron zei

Jullie hebben jullie weekend weer goed besteed :-).. Ik was 2 weken geleden in Las Vegas en zag daar in Imax de trailer van Tomorrowland maar zag er wel "heftig"uit :-)

Ps. doe je de groeten aan Wim en Max als je ze toevallig tegenkomt ;-)

Grs

Anoniem zei

Hoi Petra,
Ik ben vergeten te reageren op je vorige blog. Maar ik lees je blog iedere dag. Je foto's vind ik altijd prachtig om te zien. Zo leer ik wat meer over de omgeving waar mijn familie woont.

Jullie hebben lekker weer. Hier (noord Brabant) lijkt het de afgelopen dagen wel herfst. Vandaag is het beter weer.
Ik heb gehoord dat er hier aan het einde van de week een hitte golf komt. Ik hoop het niet aangezien ik dan 38 weken zwanger ben. En ik hoop zo dat het niet net als bij mijn vorige bevalling 35 graden is. Dat was dubbelop puffen, hahaha.

Groetjes,
Wendy

Ann zei

Cool, die vuurvliegjes, ik heb dat hier denk ik nog nooit gezien!

Anoniem zei

Ben weer helemaal bijgelezen! Ik lees ook nog steeds mee! Vind het hartstikke leuk en gezellig om je blog te lezen. Soms lees ik niet dagelijks, maar in 1x weer van een paar dagen. Dat komt door drukte met een gezin met 2 kleintjes ;-) ik volg je natuurlijk ook op FB, maar vind het blog toch veel uitgebreider! Groetjes, Linda

Petra zei

@Jolanda - Oeps! Ik vond het eigenlijk al vreemd klinken, LOL. Heb het gauw veranderd.

@Monique - Die aap zit er gewoonlijk niet, hoor, was een grapje. Ze nemen lifeguarding hier heel serieus

@Jurgen - Rick heeft hopelijk zijn lesje geleerd en zal voortaan vragen voor hij er iets uittrekt ;). Inmiddels zijn de regenplonzen ook hier gearriveerd. Wat kan het toch huishouden!

@Hilde - Ja, heerlijk, zomer! Hopelijk krijgen jullie ook snel lekkere temperaturen daar

@Marion - Zo zie je, iedereen heeft verschillende dingen, die ze leuk vinden om te lezen. Voor mij is het natuurlijk heel erg leuk om te zien dat zoveel mensen toch regelmatig meelezen, vooral als ik veel werk besteed aan een reisverslagje met foto's

@Bianca - LOL, ik kan er niet over uit dat ik die fout niet opmerkte. Ik heb toch meer dan gewoon "Abrahams" om me heen!

@Bea - Zulke niet heel drukke weekenden zijn er maar weinig en inderdaad lekker genieten

@Naomi - Wat grappig, dat wist ik niet. Leuk weetje.

@Anja - Nee, het hele Abraham en Sarah gebeuren bestaat hier helemaal niet.

@Marion - Snap ik hoor, we "spraken" elkaar vandaag weer regelmatig :)

@Ron - Ik kwam ze dus tegen, maar ze deden net of wij er allemaal niet waren :(

@Wendy - Oei, ja, ik hoop voor koelte en alvast een goede bevalling voor je! Met Katja's geboorte was het hier 35 graden en inderdaad niet fijn zo hoogzwanger

@Ann - Ik vind ze zo leuk! Erg jammer dat ze er niet uitkomen in een filmpje

@Linda - Leuk! Na alle reacties blijf ik zeker een nog een tijd doorgaan