Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, mei 03, 2015

Een zomers weekend

Zaterdag

Om de een of andere reden ben ik al vroeg wakker, maar Rick ligt nog heerlijk te slapen.  Ik hoop dat ik maandag tot en met vrijdag ook zo makkelijk ontwaak!  Flapjack komt, alsof hij weet dat ik eigenlijk op wil staan, bovenop mij liggen spinnen.  Zo blijf ik dan nog maar liggen tot Rick ook zijn ogen opent.

Het is schitterend weer en Rick stelt voor in Vienna ontbijt te gaan halen.  Hij zet mij bij Panera af waar ik mijn favoriete sandwich met ei, kaas, spinazie en tomaat haal.  Ik loop daarna naar Starbucks waar Rick voor het eerst dit jaar weer ijskoffies voor ons heeft besteld.


Genietend van het zonnetje eten we op het deck ontbijt.  Daarna vertrek ik naar boven voor een uur cardio op de elliptical.  Intussen werkt Rick aan van alles om ons weer klaar voor de zomer te maken. 

Als ik weer beneden kom hangt de hangmat buiten.  Ik kan niet wachten daarin te gaan lezen!  Ook zijn de banden van de fietsen weer opgepompt en Rick stelt voor naar Vienna te fietsen voor de lunch.

Goed plan en we rijden naar Noodles & Company.  Daar parkeren we de fietsen en Rick haalt zijn lunch van Chipotle, terwijl ik een buff bowl van Noodles haal.  Binnen zie ik Dawn met haar kinderen waarmee ik kennis maak.  Rick komt ook hallo zeggen tegen haar, want hij kende haar ook toen ik met haar bij American Express werkte, jaren en jaren geleden.

Op het terras eten we onze lunch.  Er zijn nog een heel aantal andere fietsers en wandelaars, want het weer kan niet mooier en iedereen geniet ervan weer buiten te zijn.  Op de terugweg ren ik even de Whole Foods in voor een boodschap voor Saskia.

Weer thuis wacht ik tot Saskia terugkomt van haar lunch met haar vroegere kamergenote (ja, die).  Saskia is dol op tulpen dus we gaan samen naar Holland in Haymarket.  Daar is het vandaag een heel stuk drukker dan in het midden van de week!

De rij om binnen te komen is vrij lang, maar een kwartiertje later laat ik mijn paspoort zien en betaal voor Saskia.  Volgens de medewerker had ik gewoon naar voren kunnen komen en de rij achter me kunnen laten, maar dat had ik niet netjes gevonden.
Kinderen, die anders misschien wel nooit klompen zouden dragen, proberen ze hier aan

We nemen een mandje mee, want Saskia wil graag tulpen plukken.  Kennelijk bloeien de bollen geen tweede keer, want je mag ze met bol en al de grond uit trekken.  Saskia kiest voorzichtig twaalf mooie tulpen uit.  We lopen nog wat door de kleurrijke velden en rekenen dan af.  Ze hebben naast de kassa ook schattige kuikentjes, die we even bewonderen.
Saskia's keuzes
Klein kippengrut

Op de terugweg komen we nogal wat verkeer tegen dus het duur langer om thuis te komen.  Ik maak me gauw klaar en dan gaan Rick en ik naar Tysons Corner.  Daar kopen we eerst een paar extra batterijen voor onze telefoons bij de Microsoft Store.
 
Dan vragen we een tafeltje op het terras van Barrel and Bushel, een nieuw restaurant in de net zo nieuwe Hyatt Regency.  Hier hebben we afgesproken met Colin en Rosemarie, die we in maart ook in Belgie zagen.  Zo zie je elkaar jaren niet en dan opeens twee keer in een paar maanden!

Zij zijn op doorreis naar Michigan een nachtje hier.  De anderen drinken wijn en bier, maar ik bestel een mint julep.  Vanavond wordt namelijk de Kentucky Derby gelopen en dat drankje hoort daarbij.  We onderbreken ons geklets dan ook even om de race te bekijken en American Pharaoh wint. 

Colin en Rosemarie hebben met andere vrienden afgesproken voor het avondeten en na bijna anderhalf uur nemen we weer afscheid.  Het is altijd weer als vanouds als we elkaar zien.  Rick en ik blijven zitten en bestellen eten.

Voor mij de spinazie salade met een gigantische gamba, bijna zo groot als een kreeft!  Rick heeft de vis special en het smaakt allemaal zeer goed.  Natuurlijk ook extra leuk dat we buiten kunnen eten.  Rosemarie merkte ook op dat de vele terrasjes toen zij hier woonden (zo'n twintig jaar geleden) er niet waren.

Op weg naar huis stoppen we nog even bij Sweet City Desserts.  Daar kies ik een paar macarons uit en Rick een taartje.  Saskia heeft haar toekomstige flatgenote op bezoek, maar er is nog geen teken van het geld dat wij voor hebben geschoten.  Als ik die ouders was zou ik me doodschamen en het geld zo snel mogelijk terugbetalen, maar ja...

Zondag

Alweer ben ik vroeger dan gewoonlijk wakker.  Misschien ook het vroegere licht worden, maar ik vind het wel prima.  Rick en ik gaan ontbijt halen bij Starbucks en dan doe ik gauw een half uur op de elliptical.  Niet langer, want het is veel te lekker weer om binnen te zitten.

Intussen doet Rick het fietsenrek op de van en neemt Saskia wat tassen mee.  Samen vertrekken ze naar Richmond om Saskia's kamer daar leeg te halen.  Ik hoef niet mee en dat vind ik helemaal prima.

Eerst neem ik Cosmo mee voor een lange wandeling door de buurt.  Veel mensen zijn buiten aan het tuinieren en ik klets met deze en gene.  Zo duurt de wandeling nog langer, maar het is genieten dit weer!
Overal azalea's en irissen

Na mijn douche rijd ik naar Plow and Hearth om te kijken wat voor feeentuin spulletjes ze daar hebben.  Een paar dagen geleden heb ik besloten zo'n tuintje te maken in de voortuin en van Ebay kwamen er gisteren al een paar dingen aan. Ook bij Plow and Hearth vind ik een leuk huisje en wat andere kleinigheden.  Dit gaat een leuke hobby worden!

Terug in Vienna ga ik naar de Birdwatchers winkel.  Daar koop ik een grotere kolibri voerhouder en een stok om hem aan te hangen.  Whole Foods is mijn laatste stop.  Ik koop er lekkere sushi voor mijn lunch en haal avondeten.  Intussen sms-t Rick dat ze in Richmond aan zijn gekomen.

Thuis maak ik een begin aan mijn feeentuintje.  Het ziet er meteen al leuk uit en ik hoop het langzaam uit te breiden.  Ik vul het kolibri bakje en hang het op.  Dan kijk ik op het deck een aflevering van Tussen Kunst en Kitsch.

Opeens hoor ik een luid "gezoem" vlakbij en tot mijn vreugde en verbazing drinkt er een kolibri uit het kleine voerbuisje dat aan het raam hangt!  Niet veel later komt hij nog eens terug.  Wat een bijzondere vogeltjes zijn het toch!
Het nieuwe kolibri etensbakje

Ook de andere vogeltjes zijn kennelijk aan Cosmo en mijn aanwezigheid op het deck gewend.  Vooral de meesjes zijn absoluut niet bang en eten de zaadjes op hun gemak vlak boven mijn hoofd.  Er komt zelfs een paar blue jays op het deck hippen, zo leuk!

Al een tijdje heb ik zin om in mijn kleurboek met bloemenmandala's te kleuren en vind vanmiddag daar de uitgelezen tijd voor.  Ik kies de plaat met alstroemeria en met veel plezier kleur ik hem in.  Als hij een paar uur later klaar is vind ik het mooi geworden.  Ik houd van mandala's vanwege het repeterende.

Met een glaasje wijn ga ik in de hangmat liggen lezen en dan belt Rick dat hij eindelijk klaar is.  Het blijkt dat de lift niet werkte en ze ettelijke keren op en neer naar de derde verdieping moesten lopen.  Ik voel me bijna schuldig dat ik zo'n heerlijke ontspannen middag achter de rug heb!

Rick vindt dat hij te laat thuis zal komen om nog te barbecuen dus als hij een half uurtje weg is bestel ik kabobs van Friends om te laten bezorgen.  We eten morgen de andere maaltijd wel.  Tot het donker wordt zitten we buiten.

Er wordt deze hele week zomers weer voorspeld.  Heerlijk, hoewel het morgen en overmorgen met tegen de dertig graden wel wat puffen zal worden in de stad.

Foto's van de tulpen met Saskia staan hier

 
 

4 reacties:

Anoniem zei

Wat een heerlijk weekend, wat ziet jullie achtertuin er al goed uit. En zo leuk die voederplaat voor de kolibri's.
Zo'n relax zondag had je goed nodig.
Veel plezier deze week met de rondleidingen.
Groet, Bea

Marion2 zei

Ik benijd je om dat heerlijke weer! Onderhand ben ik al bijna twee weken snipverkouden en heb zo het idee dat warm weer goed zou helpen om daar vanaf te komen.

Heerlijk zo'n relaxdag in de zon. Ook wel nodig, lijkt me, met zo'n zware week voor de boeg. Ik vraag me steeds af: geeft zoveel lopen niet een te zware belasting voor je gewrichten en enkel?

Anoniem zei

Mooi al die tulpen in bloei,ook in je tuin ziet het er kleurig uit echt genieten he.
Wat die tulpen betreft die jullie mochten trekken,die bollen kun je weer gewoon in de grond poten,die bloeien volgend jaar weer,gewoon dan na de bloei laten afsterven dat groen,en komen ieder jaar terug,n bol poot je zo diep of iets dieper,dan de bol dik is..

groetjes Joke

Petra zei

@Bea - Ja, zo'n zondag wil ik wel vaker hebben!

@Marion - Nu ik de teva's heb gaat het wel goed. Ik voel mijn benen en voeten wel aan het einde van de dag, dat wel. Maar ja, wie niet naar 12-14 km?

@Joke - Ik ga het proberen met de bollen