Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 25, 2015

Memorial Day

Een zomerse dag lacht ons weer toe.  Het is al 23 graden als ik beneden kom!  Rick stond vroeger op en komt al thuis met ontbijt voor iedereen.  Katja en Kevin hebben een veel betere nacht achter de rug en zijn ook van de partij.

We eten gezellig met zijn allen op het deck en dan moet ik weer aan sporten geloven.  Vandaag doe ik een half uur op de elliptical.  De rest van de tienduizend stappen hoop ik in de loop van de dag bijeen te krijgen.

Memorial Day is altijd een dag om na te denken dat wij ook o.a. aan de Amerikanen te danken hebben dat Nederland een vrij land is.  Meer dan 400000 gaven hun leven in de Tweede Wereldoorlog

Katja en Kevin willen graag naar een wijngaard vandaag en we kiezen de dichtstbijzijnde, the Winery at Bull Run.  Die heb ik een aantal weken geleden met Anja ontdekt en ligt mooi en is erg gezellig.  Vandaag helemaal, want er is live muziek.

Eerst halen we een picknick bij Panera en rijden dan de twintig minuten naar de wijngaard.  Het is er vrij druk, maar we vinden nog een lege picknicktafel.  Met een glas wijn, rose voor Rick en mij en witte wijn voor Katja en Kevin genieten we van het meegebrachte eten.

Het is altijd zo ontspannend bij de wijngaarden.  Het weer werkt ook enorm mee.  Het is tegen de dertig graden, maar niet vochtig en er staat een lekker briesje.  Zo zitten we en kletsen we een paar uur.

Deze wijngaard ligt vlak naast het Manassas Battlefield Park en ze hebben dan ook allerlei gevonden dingen van de Burgeroorlog in de wijngaard om te bekijken.  Ernaast ligt het historische stenen bruggetje dat een paar keer verwoest is door gevechten tijdens de Burgeroorlog.  We lopen er overheen en lezen de informatieborden over die geschiedenis. 

Op de terugweg halen we spullen voor het avondeten bij Giant en Whole Foods.  Zoals zoveel Amerikanen willen we buiten grillen en eten.  Thuis bereiden we het samen voor en dan doet Rick het op de grill.

Intussen komt Saskia thuis met een poezendrager.  Daarin zit een heel klein poezenbeest.  Saskia's vriendin en huisgenootje volgend jaar wilde een kitten, maar kan die deze zomer niet bij haar thuis hebben.  Wij hebben toegestaan dat het beestje tot ze in augustus in hun appartement gaan bij ons te laten wonen.  Zo kan Flapjack er ook alvast aan wennen en omgekeerd.

En zo hebben we dus een schattige acht weken oud lapjeskatje hier.  Bella, Saskia's vriendin, heeft besloten haar Mira te noemen.  Na het eten gaan de meiden er een kitten kattebak en eten voor kopen.

We genieten van burgers (voor de K's en Rick en een veganistische voor Saskia) en kip spiesjes voor Kai en mij.  Daarbij lekkere groene asperges en een witte maiskolf.  Toe hebben we schijven watermeloen en voor Katja, Kai en mij decadente chocolade met caramel mini dessertjes.

Dan nemen Katja en Kevin weer afscheid.  Hopelijk valt het verkeer terug mee voor ze, want dat kan erg druk zijn op Memorial Day, het eerste "unofficiele" zomerweekend hier.  Het was weer erg gezellig ze hier te hebben.  En zo eindigt een heel leuk lang weekend.

Foto's van Mira staan hier

6 reacties:

Anja zei

Wat een gezellige dag en wat genieten we toch van heerlijk zomerweer hier! Schattig zo’n kitten!

Becs zei

Ah lief zo een kitten, en wat lief van jullie om het beetje tijdelijk in huis te nemen.

Anoniem zei

Wat een leuke dag hebben jullie er van gemaakt.
Wat een schatje is dat kitten!
Dat kamergenootje zal wel blij met jullie zijn.
Groetjes Anja L.

Sally zei

Wat een gezellig weekend en lief dat jullie het poesje zolang willen opvangen want ik lees een beetje dat het toch meer het huisdier van de roommate gaat worden?

Marion2 zei

Jee, ik heb nooit geweten dat er 400.000 Amerikaanse soldaten gesneuveld zijn in WO11. Verschrikkelijk. Ik was ze al heel dankbaar, maar nu helemaal. Ik moet ook zeggen dat ik daarom alleen al niet tegen kritiek op Amerika kan.

Het is wel een dierentuin bij jullie, zeg. Schattig katje!

En o, wat ben ik jaloers op het mooie zomerweer bij jullie! Hier is de zomer nog ver te zoeken met een gemiddelde van 12,5 graad deze meimaand. Maar nog een goede maand en dan ga ik ook naar de States :)

Petra zei

@Anja - Het weekend ging weer veel te snel, voor jullie ook, zeker?

@Becs - Niet zo moeilijk voor zo'n klein schatje ;)

@Anja - Ik krijg niet het gevoel dat Saskia het erg vindt zo'n knuffeltje in haar kamer

@Sally - Inderdaad, ze wordt na de zomer van Saskia's huisgenootje (of eigenlijk is ze dat al, maar kan niet bij haar wonen)

@Marion - Na de Burgeroorlog was de Tweede Wereldoorlog de bloederigste voor dit land. Waar ga je heen in de States?