Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, mei 10, 2015

Moederdagweekend

Zaterdag

Na vijf dagen vroeg opstaan kunnen we vanochtend eindelijk weer eens uitslapen.  Alleen ben ik om acht uur klaar wakker.  Het helpt ook niet dat ik "in knopen" wakker word en alles pijn doet.  Ik spray wat Icy Hot en doezel nog wat, maar een half uurtje later kan ik niet meer blijven liggen.

Rick slaapt (doezelt?) nog wat verder.  Het is bewolkt en heeft wat gemiezerd vanochtend.  Ik heb enorm geluk gehad met het weer de afgelopen dagen.  Toch is het wel nog warm.


Na een paar koppen koffie en geroosterde bosbessenwafels ga ik boven op de elliptical een uur interval doen.  Rick en de kinderen hebben van alles voor te bereiden voor moederdag en Rick gaat met Saskia boodschappen halen bij Whole Foods.

Voor Kai en mezelf ga ik lunch halen bij Panera.  Daar komen net een ambulance en brandweerwagen aanrijden.  Binnen is iemand onwel geworden.  Net als ik binnenstap geeft ze ook over, niet het lekkerste wat je wilt zien als je net eten gaat bestellen!  Kennelijk is er iets ernstigs aan de hand, want de vrouw gaat later mee in ambulance.

De eetlust is me een beetje vergaan.  Ik bestel Kai's eten en bedenk me dan dat mijn maag toch ook wel rommelt.  Voor mezelf neem ik een soba noodle bowl met kip.  Hopelijk heb ik eenmaal thuis weer wat trek. Gelukkig is dat zo en inmiddels is de zon ook tevoorschijn gekomen.  We eten lunch op het deck.   

Om een uur komen mijn ouders.  We hebben besloten vanmiddag naar een aantal wijngaarden te gaan.  Het is er het ideale weer voor, niet te warm en er waait een verfrissend windje.  We rijden door het mooi lentegroene landschap naar Middleburg.

Als eerste bezoeken we de Greenhill wijngaard.  Dat is een gezellige kleine wijngaard.  Ze hebben een leuk terras en er is een muzikant aanwezig.  We bestellen allemaal een glas wijn, mijn vader en ik de blanc de blancs mousserende wijn, die ik erg lekker vind. 

We genieten van het uitzicht en de wijn, maar zijn niet zo gecharmeerd van het zangtalent hier.  Als onze glazen leeg zijn gaan we dus verder naar de volgende wijngaard.  Die ligt vlakbij, want hier zijn er drie dicht op elkaar.

Cana is een veel grotere wijngaard en ook een stuk drukker.  Ook hier speelt een bandje, dit keer country muziek.  Het is er een stuk levendiger, hele gezinnen genieten van het mooie weer en de wijn.

Rick en ik bestellen hier een glas rose en mijn ouders een glas witte wijn.  We vinden nog een open picknicktafel op het veld en ook hier is het uitzicht prachtig.  We knibbelen aan de rozemarijn crackers, die ik heb gekocht, en het voelt als een minivakantie met dit heerlijke weer.

Als laatste gaan we naar Chrysalis, een van de oudste wijngaarden hier, bijna twintig jaar oud kun je nagaan hoe jong de wijn"industrie" hier in Virginia is.   Ook hier is het druk, maar we vinden nog een regentontafel met vier krukken eromheen.
 

Rick en mijn moeder hebben genoeg wijn gehad, maar ach, mijn vader en ik vinden nog een glaasje wel erg lekker.  Mijn vader neemt een viognier en ik de Mariposa rose.  De voornaamste reden dat ik hierheen wilde zijn hun wijnglazen.  Die vind ik zo fijn, dus we nemen twee nieuwe mee en mijn ouders ook, want mijn moeder vindt het vlinderlogo zo leuk.

Na een gezellige middag in de rust van het Frans aandoende Virginia landschap begeven we ons weer in de drukte van de Washington metropool.  Overal staan files, maar Rick vermijdt ze bekwaam en zo komen we zonder al te veel oponthoud weer bij ons thuis aan.

Daar kletsen we even op het deck en gaan dan naar Busara voor ons avondeten.  Kai heeft een deadline voor zijn vertalingswerk en kan niet mee, maar Saskia gaat gezellig mee.  We krijgen een leuke ronde tafel en het eten smaakt prima.

Het was een gezellige, maar vermoeiende dag, dus mijn ouders nemen bij ons thuis afscheid en gaan terug naar hun hotel.  Rick heeft wonder boven wonder nog energie om de rest van het gras te maaien.  Ik doe mijn voeten omhoog en krijg Meike, zoals iedere avond, naast me liggen spinnen.

Zondag

Terwijl Rick moederdagontbijt voor me haalt zit ik lekker op het deck.  Het is weliswaar bewolkt, maar een heerlijke temperatuur.  Als Rick terugkomt krijg ik een bordje met mijn favoriete sandwich van Panera en verse frambozen.  Ook een venti ijs mocha americano van Starbucks, heerlijk!
Het mooie moederdagboeket dat ik van Rick en de kinderen kreeg

We eten gezellig met zijn vieren en intussen krijg ik ook cadeautjes van Rick en de kinderen.  Van Saskia is er een boeket bloemen en Lake Champlain chocolade truffels, mijn favoriete.  Kai geeft me een heel grappige kaart en een blik met een 1000 stukjes puzzel van Josephine Wall, superleuk!

Katja belt en zij zal me als ik daar ben haar cadeautje geven.  Maakt mij allemaal niet uit, ik vind het al lief dat ze belt.  Helaas heeft ze de hele nacht overgegeven, waarschijnlijk iets verkeerds gegeten.  Daardoor kan ze niet mee naar de moederdagbrunch voor Kevins moeder.

Van Rick krijg ik een feeenhuisje in de vorm van een grote eikel, twee feetjes op de fiets, een wandelpad en een kaboutertje op een schildpad.  Allemaal voor mijn feeentuintje, zo leuk!
Zo verwend!

Ondanks dat het moederdag is moet er toch even gesport worden.  Al Trivia Crack spelend en lezend volbreng ik vijftig minuten op de elliptical.  Dan spring ik onder de douche en kleed me luchtig aan, want ook vandaag is het weer zomers warm, met bijna dertig graden.

Om half een rijden we met twee auto's naar Fair Lakes.  Kai en Saskia gaan apart, want wij willen na de maaltijd nog wat winkelen.  Bij Sakura hebben we voor de lunch afgesproken en mijn ouders zitten al te wachten. 

We nemen plaats aan een tafel voor tien personen voor hun tepanyaki.  De andere familie is Indiaas.  Als eerste krijgen we heldere soep en salade.  Dan komt onze chef, Han, die heel wat trucs heeft, erg leuk!

Dit keer ben ik de enige, die kippelevertjes als voorafje heeft.  Ook krijg ik Kai's garnaal, die hij speciaal voor mij besteld heeft, want hij houdt er niet van.
Altijd leuk

De anderen hebben allemaal rijst, behalve Saskia en ik, die alleen groentes hebben besteld.  Ik heb daar nog zalm bij.  De anderen hebben of vis of biefstuk.  Ik ben blij dat ik die rijst niet heb, want die maakt het zoveel zwaarder!  Het is zo een heerlijke en lichte lunch.

Kai en Saskia gaan na het eten terug naar huis en mijn ouders en Rick en ik gaan naar Fairfax Corner.  Daar gaan we bij Plow and Hearth kijken naar de feetjes, die ze daar hebben.  Mijn moeder is daar namelijk ook dol op.

Het is sowieso een leuke winkel met veel tuinversierspullen.  Ik koop dan ook een paar leuke vlaggetjes voor voor en wat versieringen voor het deck.  Mijn moeder vindt een beer erg leuk voor hun balkon.

Ook bewonderen we een drietal heel leuke feetjes, die mijn ouders kopen en mij er een van geven, die erg leuk in mijn tuintje zal staan.  We gaan afrekenen en net als mijn ouders voor de beer van mijn moeder, de laatste in de winkel, willen betalen draait de man achter de kassa zich om en de beer valt op de grond.  Stuk natuurlijk!  Heel jammer vindt mijn moeder het, maar ze kunnen hem ook van de website nog bestellen.

Thuis frissen we ons even op en gaan dan naar Great Falls.  Onderweg zien we een bord dat we een uur vertraging moeten verwachten.  Of het dat bord is of wat, maar er staat helemaal niet zo'n rij om het park binnen te komen als gewoonlijk op hoogtijweekenden.

Na een nieuwe America The Beautiful pas te hebben gekocht parkeren we dicht bij de uitkijkpunten.  We lopen eerst naar het verste uitkijkpunt (het dichtst bij de auto).  De watervallen zijn prachtig, maar het is wel heel druk!
Tradescantia Virginiana
 

Bij het middelste uitkijkpunt genieten we van het uitzicht en wijs ik mijn vader het adelaarsnest.  Het eerste uitkijkpunt is teveel klimmen voor mijn ouders dus dat slaan we over.  We rijden terug naar Vienna en genieten een tijdje van het lekker weer op ons deck.  Gelukkig blijven de voorspelde onweersbuien uit.
 

Voor het moederdagdiner hebben we gereserveerd bij Sushi Yoshi.  Ik bestel een bord met voornamelijk sashimi en iedereen moet foto's maken van het gefrituurde makreel skelet dat bij een daarvan komt.  Ik vind dat heerlijk!
 

Het is echt erg lekker!

Thuis nemen we afscheid van mijn ouders, die morgen doorgaan naar mijn broer en gezin in Ottawa.  Het was een gezellig bezoek en voor ze teruggaan naar Nederland zullen we ze hier weer een paar avonden zien.  En zo eindigt een vrolijk en leuk moederdagweekend!


4 reacties:

Corry zei

Wat een enige moederdag. Het viel me al eerder op maar waarom moet Cosmo die band om zijn snuit?

Anoniem zei

Je bent druk geweest met rondleidingen, las ik met terugwerkende kracht. Bijzonder dat je ouders bij jullie waren.
Wij zijn net terug van vakantie.

Groetjes,

Anika

Anoniem zei

Ik heb wat gemist dat Kai weer terug is.
Wel fijn dat je ouders er even waren, net met moederdag.

Annemiek

Petra zei

@Corry - Dat is een gentle leader. Hij wordt helemaal opgewonden als hij een andere hond ziet en daarmee is het wat makkelijker hem in bedwang te houden. Doet verder niets met hem.

@Anika - Wat zag jullie vakantie er heerlijk uit! Die blauwe zee alleen al!

@Annemiek - Kai was slechts een weekje naar Duitsland. Hij heeft nog steeds geen definitieve datum wanneer hij zal gaan voor de nieuwe school