Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 26, 2015

Naar de Outer Banks in North Carolina

We worden weer met zomerse temperaturen wakker.  Tot nu toe is het een flink warme meimaand.  Heerlijk na de koude winter, ik geniet dan ook weer van mijn ontbijt buiten op het deck.  Mijn gevederde vriendjes houden me weer gezelschap en ik vul de voederbakjes bij.


Saskia heeft lekker geslapen met het nieuwe katje bovenop haar.  Rick merkt al op dat hij maar hoopt dat het beestje zich niet aan Saskia hecht in plaats van Bella.  Nu gaat Saskia daar ook wonen dus heel erg zou dat (nog) niet zijn en ik denk dat katten vooral zich al gauw aan degene, die ze voedt, hechten.  Flapjack is althans ook erg aan mij en Rick gehecht.

Rick werkt vandaag van huis uit, want hij gaat later vanmiddag naar Seattle.  Kai moet ook werken en wil daarom pas na de lunch naar North Carolina vertrekken.  Ik vind het prima.  Dat geeft ons ook nog wat meer tijd met Rick.

Nadat ik mijn uur interval op de elliptical en nog wat andere oefeningen met gewichten heb gedaan pak ik mijn spullen alvast in.  Ik heb ook nog wat administratie voor de rondleidingen af te werken dus een wat later vertrek komt mij ook wel goed uit.  Ik weet nl. niet of ik in onze timeshare wifi zal hebben.

Eigenlijk wilde Saskia dat Cosmo naar de kennel zou gaan en ik sta op het punt hem te gaan brengen en dan kan ik het niet over mijn hart verkrijgen.  Als ze voor vier katten kan zorgen kan Cosmo er ook nog wel bij.  Ik vraag haar of hij thuis mag blijven en gelukkig vindt Saskia dat goed. 

Ze hoeft echt geen eindeloze wandelingen met hem te maken, maar thuis is voor hem veel fijner dan de kennel, hoe goed hij het daar ook heeft.  Voor wij vertrekken geef ik Cosmo dan nog maar even een wandeling.

Rick en ik gaan lunch halen voor Kai en ons bij Potbelly.  Ooit moet ik eens wat anders bestellen dan de mushroom melt, maar vandaag nog niet.  Met de hete pepers, tomaat en augurk is en blijft het mijn favoriete broodje hier.

Na met zijn drieen buiten gegeten te hebben laden we alles in de auto's.  Dan nemen Kai en ik afscheid van Rick en Saskia en gaan richting de Outer Banks van North Carolina.  De rit naar Duck is zo'n 450 kilometer en we doen er ongeveer vier en een half uur over.

Rond Virginia Beach komen we in langzaamrijdend verkeer terecht bij een van de tunnels.  Verder rijdt het lekker door en ik blijf maar de hele weg chaufferen.  Kai had wel gezegd ook wat te kunnen rijden, maar ik weet dat hij aan het werk is.

Onderweg luister ik naar CNN en MSNBC op de satellietradio en Waze leidt ons in de goede richting.  We maken een keer een pit stop en kopen onze favoriete "road trip" snack, een zakje beef jerky. 

Tegen half zeven rijden we Barrier Island Station in, ons timeshare complex in Duck.  Daar worden we zeer nors begroet door de man, die de auto's binnen moet laten.  Hij bijt me toe te parkeren en dan naar hem toe te komen.

Daar gaat alles op zijn elvendertigst.  Eerst kan hij ons pakket niet vinden, dan snauwt hij een aantal vragen, intussen grommend andere auto's doorlatend.  Dit moet dan het gezicht voor dit resort zijn?  Geen wonder dat we onze timeshare aan de straatstenen niet kwijtraken.

Gelukkig krijg ik het pakket met sleutels niet veel later aangereikt.  Ik herinner me nog van twee jaar geleden waar ons appartement is en laat het aan Kai, die er al vijftien jaar niet is geweest, zien.  Het zijn eigenlijk twee appartementjes bij elkaar, die apart verhuurd kunnen worden.  Kai heeft dus ook zijn eigen slaapkamer, badkamer en keukentje. 

We laden de van uit en relaxen even.  Dan gaan we op zoek naar een restaurant voor het avondeten.  Heel veel keuze is er niet en ik ben verbaasd hoe druk het is, ondanks dat het nog geen hoogseizoen is. 

Het eerste restaurant heeft een wachttijd van een uur en valt dus af.  Bij Aqua krijgen we wel meteen een tafeltje met zicht op de zonsondergang nog wel!  We nemen beiden de tomatensoep en ik de tonijnsteak met een salade van verschillende gekleurde druiftomaatjes en watermeloen.  Kai heeft het kipgerecht.  Het smaakt allemaal prima!
 

De rest van de avond werkt Kai aan zijn projekt en ik kijk tv en schrijf dit blog.  Het complex heeft wifi, maar die krijgen we niet aan de praat. Gelukkig heb ik een mobiele hotspot gekocht en die werkt prima. 


5 reacties:

Anoniem zei

"Elvendertigst" Dat woord heb ik nog nooit gehoord bij ons in België.
IK veronderstel dat dit een Nederlands woord is en betekent: traag, langzaam.
Ik wens jou en Kai een aangenaam verblijf toe In Duck, NC
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Tja, zo'n ontvangst is natuurlijk geen beste reclame.
Hoe lang blijven jullie daar? Geniet van je dagen aan zee.
Groetjes Anja L.

Tink zei

Een van de reden dat win een RV gekocht hebben is natuurlijk dat ik niet kan reizen en zo heb ik mijn bed bij me. Dat bed is een van de andere redenen dat we haar kochten.
Ik vind het vreselijk, afschuwelijk om in een bed te slapen waar duizenden anderen in geslapen hebben.ik heb echt een fobie daarover. Ik had er altijd al last van. Hotels nam ik een slaapzak mee speciaal vor mensen zo als ik. Het is van dun zijde achting materiaal met een kussen erin en makkelijk te wassen en drogen. Voor geen goud ga ik tussen hun laken en dekens liggen.
Dit is niet zomaar ontstaan, ik heb wel vieze dingen, haren, gebruikte condooms of vlekken daar gevonden. Cleansing slaat dan zo de lakens dicht zonder te controleren of ze gebruikt zijn.

We hebben ook gedacht aan een timeshare, maar het idee dat te moeten delen met vreemden die het ook hun huis beschouwen houd me tegen. We bereiden ons voor om aan het eind van het jaar fulltime time te RVen en N.A te zien.
De vraag is wat doen we met ons huis. Verhuren! Zegt Hubby terwijl ik meteen al kippenvel en braakneigingen krijg. Andere mensen in mijn bed? Ik miet er niet asn denken!

Ben ik de enige die zo OCD is of zijn er meer die dat hebben?

Marion2 zei

Dat is niet erg Amerikaans zo'n ontvangst. Stom, zeg.

Ik ga twee weken naar Californië (ik ga erheen na afloop van een zakenreis).Het is 15 jaar geleden dat ik er voor het laatst was, dus het zal weer als nieuw voor me zijn, haha.

Petra zei

@Hilde - Inderdaad, dat betekent elvendertigst, geen idee waar het vandaan komt

@Anja - Tot vrijdag

@Tink - Ik denk dat je daar op Facebook beter antwoord op zal krijgen.

@Marion - Alvast veel plezier in Californie!!