Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 18, 2015

Naar Katja

Rick neemt al vroeg afscheid, want hij gaat vanochtend voor zijn werk naar Pasadena, Californie.  Ik slaap nog lekker door, maar om acht uur wekt de felle zonneschijn ook mij.  Ik pak mijn giga kussen in en ga naar beneden om ontbijt te maken.

Vanochtend is dat een Smart Ones met ham, ei, kaas en aardappeltjes.  Het is al 27 graden en ik eet ze in de schaduw op het deck op met een flinke kop koffie.  Het is te warm in de zon!  Ik zie dat de kolibri vloeistof op is en vul het bij.


Kai en Saskia zijn de komende dagen samen thuis en ik zorg ook voor de cheque voor de schoonmaaksters woensdag.  Verder kunnen ze alles samen wel aan.

Om ook nog genoeg stappen te krijgen vandaag ga ik een half uur voor personal training naar Anytime Fitness.  Tegen de tijd dat Sharon me van de elliptical komt halen heb ik al 4000 stappen bijeen.  Het uur gaat snel en daarna doe ik nog eens 3000 stappen.  De rest krijg ik gedurende de dag wel bij elkaar.  Het is al lang geleden dat ik de tienduizend niet heb gehaald.

Thuis pak ik de rest van mijn spullen in en neem dan afscheid van Kai en Saskia.  Zij kunnen het altijd prima met elkaar vinden dus dat zal wel goed gaan.  Ik hoop alleen dat ze ook wat achter zich opruimen en we niet in een troep thuiskomen.

In Vienna eet ik eerst nog even lunch op het terras van Noodles & Company.  Ik bestel de Tuscan fresca pasta en eet die gauw op.  Mijn soda gaat mee op reis en ik begin aan de lange rit naar New Jersey.  Als ik vertrek is het 34 graden!

Gelukkig ben ik de spits voor en het verkeer is goed.  Ik schiet goed op en voor ik het weet ben ik langs Baltimore.  Heel af en toe is er wat kort oponthoud, maar ik ben nog goed op schema.  In Delaware stop ik net voor een onweer voor een pit stop.  Ik koop een Kind reep en een flesje groene ijsthee.

Net als ik weer de interstate oprijd barst de bui los.  Die duurt niet langs, want het gaat van west naar oost.  Intussen checkt Katja ook telkens waar ik ben, vertelt Saskia dat haar Kindle het niet meer doet en is Rick in Los Angeles.  Lang leve Bluetooth, ik hoef mijn telefoon niet op te nemen.

Ook belt de patienten coordinator van de hematologe, die ik vanochtend belde.  Ik had morgen al terecht gekund, maar dan ben ik natuurlijk niet beschikbaar.  Nu heb ik voor 4 juni een afspraak, tegen die tijd zal ik de informatie van mijn dokter ook hebben om mee te brengen.  Ik voel me vreemd opgelucht dat die afspraak nu tenminste staat.

Hoe dichter ik bij Katja's appartement kom, hoe kouder het wordt.  Het is nota bene maar vijftien graden hier in noord New Jersey en het miezert.  Wat een verschil met maar 350 kilometer naar het zuiden.  Gelukkig heb ik de juiste kleding mee.

Zo'n tien minuten na mij komt Katja thuis uit haar werk.  Het is zo leuk haar weer te zien!  Ze verkleedt zich uit haar paarse "scrubs" en laat Django uit.  Ik sleep mijn bagage naar binnen .  Kevin is deze week op zakenreis net als Rick dus een prima gelegenheid voor ons vrouwen om samen door te brengen.

Katja heeft als eerste activiteit samen een afspraak voor onze nagels gemaakt bij Sharon Nails.  Mijn gewoonlijke nagelsalon is al zeer netjes, maar deze nog meer.  We nemen een pedicure en een gel manicure.

De pedicure is heerlijk!  Veel beter dan Pro Nails!  Er komt een uitgebreide massage bij met hete stenen zelfs.  Intussen worden onze handen al door een andere styliste gedaan.  Ik vind het heel goed en het resultaat net zo dus geef ook een goede fooi.

Inmiddels is het na zevenen en zijn we klaar om te gaan eten.  Alleen is het restaurant dat we kozen op maandag gesloten. Niet getreurd, Katja weet een lekker sushi restaurant, Shogun Legends, dichtbij. 

Dat is een heel mooi restaurant met een prachtig aquarium met tropische vissen.  Het eten is ook heerlijk.  We delen eerst een sashimi nacho's.  Uniek en heel erg lekker is het! Verder kiezen ze wat sushi, voor Katja, en sashimi, voor mij, en interessante rolcombinaties.  Het is allemaal even mooi opgemaakt en smaakt prima.

Op de terugweg stoppen we bij de Stop & Shop (ook een Ahold bedrijf) voor ontbijtspullen en halen wat wijn.  Hier in New Jersey moet je daarvoor naar de slijter.  Bij ons in Virginia kun je wijn en bier gewoon in de supermarkten, benzine stations etc. kopen.

Thuis gaan we bankhangen.  Het is de eerste aflevering van de Bachelorette wat ik gewoonlijk nooit kijk, maar met Katja is het natuurlijk erg leuk.  Nu strijden twee bachelorettes voor de titel van bachelorette als je het nog volgt.  En zo gaat de eerste nacht, die ik bij een van mijn kinderen thuis doorbreng, in.

6 reacties:

Anja zei

Quality time, geniet er samen van!!

Anoniem zei

Geniet samen met Katja en maak er een leuke tijd van, wat vast en zeker wel makkelijk zal zijn.
Groeten van Hilde uit B.

Sally zei

Leuk hoor zo tijd samen met je oudste. Enjoy it!

Anoniem zei

Leuk bij je dochter logeren. Inderdaad een vreemd gevoel. We hebben al eens bij Tim gelogeerd, was wel leuk.
Ik heb gisteren voor het eerst naar de bachelorette gekeken (Micky is een paar weken weg, anders zou dat nooit erop komen). Jee wat een drama show. Niet echt mijn ding, maar als je begint te kijken kun je het niet uitzetten.
Veel plezier samen met Katja!

Annemiek

Jurgen de Bruin zei

Hahaha, toevallig heb ik gisteren ook een stukje gekeken van de Bachelorette. Gauw weer doorgezapt! Het viel me wel op dat er hier nog meer herhalingen op TV zijn dan in Nederland. Gelukkig ben ik hier niet om TV te kijken. Groetjes uit Florida en veel plezier samen met Katje.

Petra zei

@Anja - Dat doen we zeker

@Hilde - Ja, hoor, ik vermaak me makkelijk

@Sally - Het wordt steeds zeldzamer inderdaad

@Annemiek - Ik vind de uitverkozen bachelorette helemaal niet leuk, dus na vanavond is het afgelopen met kijken

@Jurgen - Je bent hier in het zomertijdperk. De season's finales zijn net vorige week allemaal geweest. Wij kijken 's zomers dan ook nauwelijks tv