Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 22, 2015

T.G.I.Friday!

Hoe moe ik gisteravond ook was, ik kon de slaap maar niet vatten.  Pas ver na middernacht lukte dat en daardoor heb ik ook moeite met opstaan.  De zon schijnt fel door de lamellen, maar Rick, die 3 uur jet lag heeft, en ik staan pas tegen negenen op.

Beneden doe ik meteen de achterdeur open.  Het koude natte weer van gisteren heeft plaatsgemaakt voor felblauwe luchten en al 17 graden zo vroeg.  Ik neem mijn wafels en koffie dan ook lekker mee naar buiten. 

Eigenlijk is het altijd zo verleidelijk om hier te blijven zitten, maar ik heb om tien uur bij Anytime Fitness met Sharon afgesproken.  Rick vertrekt naar zijn werk en ik naar de sportschool.  Daar komen alle spieren weer aan bod, hoewel ik best veel pijn heb.  Misschien van de lange autorit gisteren, wie zal het zeggen.

In Vienna zie ik de voorbereidingen voor de kermis en braderie, die iedere Memorial Day in Vienna wordt gehouden.  Viva Vienna! was zelfs op tv vorig jaar vanwege de "carnival eats" daar.  Wij hopen er dit weekend ook even heen te gaan.


Voor de lunch haal ik een soba noodle bowl bij Panera en eet die op het deck op.  Dan valt me op dat het buisje voor de kolibri's alweer bijna leeg is en het voederhuisje ook.  Ik vul beiden weer en de vogels komen er enthousiast op af.  Grappig hoe ze steeds minder bang zijn dat wij ook vlakbij zitten.
Dit weekend is Memorial Day en ik koop een papaver van de American Legion

Om een uur is er een klop op de garagedeur en stapt Claudia binnen.  Haar heb ik alweer maanden niet gezien en zij heeft ons "nieuwe" huis nog niet bewonderd.  Ik leid haar rond en laat haar de "nieuwe" dingen zien.  Nog steeds ben ik zo blij weer hier te wonen!

Claudia en ik lopen een stuk door de buurt voor zij weer terug naar huis moet.  Zij geeft wiskunde, natuurkunde en scheikunde bijles aan high school en college studenten en dat loopt heel goed.  Zij is mijn "oudste" vriendin hier, vorig jaar kenden we elkaar twintig jaar!  Helaas zien we elkaar tegenwoordig een stuk minder dan vroeger toen we overbuurvrouwen waren.
Korenbloemen zijn mijn favoriete blauw

In Vienna haal ik Off! bij Walgreens, want helaas zijn de muggen ontwaakt.  Ernaast koop ik eten en botjes voor Cosmo bij Petco.  Als laatste haal ik wat lekkers voor het weekend en bloemen bij Whole Foods, natuurlijk ook een paar macarons, ik kan het niet laten.

Thuis zet ik de bloemen in het water.  Het zijn boeketten uit Colombia met anjers, rozen en andere bloemen in een bepaalde kleurschakering.  Ze zijn goedkoop en gewoonlijk staan ze lang.  Maar deze boeketten zijn al verwelkt.  Eentje zelfs zo erg dat er schimmel op de bloemen zit!  Dat is me toch te gortig en ik rijd terug.  Zonder problemen mag ik een nieuw boeket uitkiezen dat er wel prima uitziet.
Mijn favoriete zomerfruit is er weer, heerlijke verse kersen!

De rest van de middag kijk ik weer eens een aflevering van Tussen Kunst en Kitsch buiten op het deck.  Intussen was ik ook Katja's lakens, zodat ze vannacht in een lekker schoon bed liggen.  Saskia heeft er een handje van vriendinnen van haar in dat bed te laten slapen dus het is tijd voor verschoning.

Over Saskia gesproken, die heeft haar haar door een vriendin weer blauw laten verven, maar is er helemaal niet blij mee. Het is erg fel nu, ik vind het wel leuk, maar Saskia vind het te opvallend en niet elegant. Daar kan ik wel inkomen, gelukkig vervagen die kleuren snel.

Rick, Kai en ik gaan eten bij Artie's.  Grappig genoeg is dit restaurant vlakbij en heel goed en toch komen we er niet vaak.  Ook vanavond is het weer smullen.  Ik bestel een salade met warme geitenkaas en hun Yucatan garnalencocktail. 

Die laatste ken ik van een ander restaurant van deze keten waar hij helaas niet meer op het menu staat. De mannen hebben varkenshaas voor Rick en een kipsalade voor Kai.  Het smaakt allemaal prima! 

En nu is het weer kijken naar 500 Questions waar ik toch wel heel veel antwoorden op weet.  Katja en Kevin zijn onderweg hierheen en dan wordt het een gezellig weekend met voor het eerst in lange tijd weer alle vijf onder een dak.

1 reacties:

Petr@ zei

Heerlijk om buiten te kunnen ontbijten. Hier helaas nog niet :(
Geniet van je complete gezin dit weekend.