Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, mei 17, 2015

Zomers weekend

Zaterdag

Lekker uitslapen is het vandaag.  Gisteravond kon ik maar niet in slaap komen, zo maalde ik over wat de oorzaak van het tekort aan witte bloedlichaampjes zou kunnen zijn.  Hielp ook niet dat ik dom genoeg maar bleef lezen op het internet.  Vanochtend neem ik me bij het wakker worden voor de dag te plukken en maandag een afspraak met een hematoloog te maken.  Wat zou het soms fijn zijn je brein uit te kunnen zetten!

Rick is al op en zit buiten, maar van Kai en Saskia is nog geen teken.  De koffie staat al klaar en ik maak een paar wafels met verse bosbessen en frambozen erop als ontbijt.  Terwijl ik daarvan geniet hoor ik een gezoem boven mijn hoofd en zie weer een kolibri bij ons voedingsbuisje aan het raam. Zo leuk!


Natuurlijk moet er ook even gesport worden en terwijl ik mijn stappen bijeen krijg op de elliptical boven maakt Rick een fietstochtje.  Uiteindelijk houd ik het drie kwartier uit al Trivia Crack en Word Feud spelend uit.  De rest van mijn stappen hoop ik gedurende de dag te volbrengen, al voel ik me heel lui!

Rick en ik gaan lunchen bij Potbelly en nemen ook een broodje voor Kai mee.  Het is inmiddels zo'n dertig graden, dus lekker warm.  Helaas hebben deze restaurants geen terrasje dus we eten binnen.

Op de terugweg naar huis halen we avondeten bij Whole Foods.  We willen vanavond barbecuen, hopelijk gooit het weer geen roet (of in dit geval water) in het eten.  Het vergt even overleg met Saskia om zeker te zijn dat we de juiste veggie burger kiezen.  Ik kan het niet laten een weekendtraktatie van macarons mee te nemen.

Thuis neem ik mijn fototoestel op het deck en ga zitten wachten tot de kolibri terugkomt.  De andere vogeltjes vliegen intussen af en aan op het andere voederhuisje.  Ze worden steeds brutaler en negeren dat wij er ook zitten.

Intussen zoek ik naar leuke topjes op het internet, maar vind niets naar mijn gading.  Misschien moet ik toch maar eens fysiek wat winkels gaan bezoeken. 

En dan, zomaar opeens, is de kolibri er!  Hij is zo snel dat mijn toestel moeite heeft te focussen, maar ik krijg drie mooie foto's van dit bijzondere vogeltje.  Later tijdens het avondeten komt hij nog een paar keer terug, maar dan heb ik mijn fototoestel niet bij de hand.
 
 
Terwijl ik Cosmo in de buurt uitlaat pakken de donkere wolken zich al samen.  In de verte hoor ik gedonder.  Bij de preschool tegenover ons huis is de jaarlijkse uitvoering van de kinderen bezig, maar bij de eerste druppels haast iedereen zich terug naar hun auto's.  Dat zijn er nogal wat dus we hebben een heuse file op de anders zo rustige straat naast ons huis.

Buiten gaan de hemelsluizen open en Rick en Saskia snijden binnen de groentes voor het avondeten.  Er komt heel wat water naar beneden, maar gelukkig duurt het niet lang.  Rick grilt de burgers, voor mij zalm en voor Saskia veggie, en we smullen van het lekkers.

Na het eten boeken Rick en ik eindelijk de reis naar Zuid-Amerika waar we al zo lang heen willen.  We twijfelen tussen Rio de Janeiro, Lima, Buenos Aires of Santiago.   De keuze valt op Santiago. 

Rick was daar vorig jaar en mij trekt het het meest (Rio het minst, gek genoeg).  We gaan de derde week van juni en hopen er ook kennissen weer te zien.  We kunnen er mijn Hyatt punten van vorige zomer gebruiken dus helemaal goed!

Zondag

Het ziet er allemaal wel heel vochtig uit als we opstaan.  Alle horren zijn kleddernat en de tuin en het deck ook.  Het is al 23 graden, maar nog bewolkt en erg vochtig.

Rick en ik gaan Vienna in voor ons zondagse ontbijt.  Terwijl ik mijn sandwich haal bij Panera haalt Rick die van hem en onze koffies bij Starbucks.  Rick vindt het te vochtig om buiten te eten, maar ik kan zulke lekkere temperaturen niet laten gaan.

Terwijl ik zit te eten verschijnt de kolibri weer.  Ik vind het zo bijzonder!  Ook de meesjes, titmice en vinkjes doen zich tegoed aan het gewone vogelvoer.  Mijn voer smaakt me ook prima, de sandwich met ei, spinazie en tomaat.

Als mijn americano op is moet ik van mezelf naar boven voor mijn cardio van vandaag.  Mijn doel is achtduizend stappen en die heb ik na vijftig minuten bijeen.  Rick is weer gaan fietsen.  Heel goed als hij dat zo in het weekend doet!

Samen halen we lunch, alweer bij Panera, want ik heb daar een coupon voor.  Ze hebben de citroen kip en orzo soep weer, dus die neem ik met een halve tonijnsalade sandwich op tomaat basilicum brood.

Inmiddels is de zon tevoorschijn gekomen en van de voorspelde (onweers)buien is geen teken.  We computeren lekker op het deck.  Ik vind een leuke website, myfairygardens.com.  Ook kijk ik nog een aflevering van Tussen Kunst en Kitsch.

Opeens zie ik de kolibri (of zijn het er meerdere?) ook weer en grijp gauw mijn toestel.  Dit keer blijft hij wat langer en zie ik op de foto ook zijn tongetje.  Grappig genoeg heb ik nog geen vogeltjes bij de grotere voederplaats gezien.




Rick en ik hebben kaartjes voor de film Hot Pursuit en gaan naar Tysons Corner.  Daar zijn we wat vroeg en bestellen zoals wel vaker een drankje aan de bar bij T.G.I.Friday's.  Ik vind hun skinny komkommer cosmo een lekker lichte cocktail, maar die is alweer van het menu genomen.  Gelukkig weet de barkeeper nog wel hoe hem te maken.

De film is erg leuk al had ik er om de een of andere reden meer van verwacht.  Hij is grappig, maar de bloopers aan het einde zijn het leukst, vind ik.  Beide actrices zijn trouwens wel echt wat de film toch succesvol maakt.

We halen Kai thuis op en rijden dan naar de nieuw geopende Caboose Brewing Company in Vienna.  De eerste microbrouwerij in ons stadje en we hopen dat ze gaan blijven.  Helaas is Rick niet erg onder de indruk van hun bier, maar hopelijk verbetert dat.

Het eten is, zoals zoveel restaurants nu doen, "farm to table".  Produkten vers van de lokale boeren uit Virginia, Maryland en Pennsylvania worden tot heerlijke gerechtjes gemaakt.  We delen gevulde eieren, die heerlijk zijn.  Ik neem de prosciutto en de spruitjes met ricotta, pijnboompitten en rozijnen.  Allemaal zijn het goede keuzes.  De mannen vinden hun gerechtjes ook zeer smakelijk.

Thuis pakt Rick in, want hij gaat morgenochtend vroeg alweer op reis.  Ik ga morgen naar Katja, maar pas in de middag dus hoef nog niet te pakken.  Ik zie ernaar uit mijn oudste weer te zien!

8 reacties:

Unknown zei

Wat een heerlijk weekend op je deck! Prachtige foto's van de kolibrie! Wij wachten al een paar dagen op het uitvliegen van de pimpelmezen hier bij de keukendeur maar ik ben bang dat ze dat gaan doen als wij er niet zijn...

De Gulle Aarde zei

Mooie foto's Petra. Dat malen en nadenken over wat er aan de hand kan zijn....dat doen we allemaal. Inderdaad niet goed maar wel menselijk. Kan het te maken hebben met fibromyalgie?

Anoniem zei

Ach ja, kon je 's nachts je gedachten maar stop zetten, helaas lukt dat niet dan maalt het alleen maar harder.
Wat is het heerlijk weer bij jullie.
Genieten hoor om 's ochtends buiten te kunnen ontbijten.
Veel plezier de komende dagen bij Katja!
Anja L.

Anoniem zei

Heerlijk zo'n relaxed weekend.
Wat is het toch een bijzonder vogeltje, we hebben ze voor het eerst in Canada gezien.
Ik hoop dat Saskia snel een baan vindt.
Goeie reis naar Katja en veel plezier.
Groet, Bea

Marion2 zei

Wat een prachtige foto's van de kolibri! Bijzonder dat het gelukt is met zo'n razendsnel bewegend vogeltje.

Ook ik ken het tobben 's nachts maar al te goed. Vannacht was het half drie voor ik sliep. Op de dagen dat ik werk, en om kwart over zes op moet, is dat echt een probleem. Hopelijk is alles goed met bloed. Vast wel.

Sandrah zei

Oh, wat leuk die foto's van de kolibrie! Ik kan me voorstellen dat de camera moeite had met focussen.

Hopelijk kun je snel bij de hematoloog terecht.

Veel plezier bij Katja de komende dagen.

Sandra

Anoniem zei

Leuk die kolibti's. Katja zal wel blij zijn, net als jij, om je weer te zien.
Fantastische reis gepland naar Santiago. Wij gaan volgende week naar San Antonio, ons hotel is right on the Riverwalk. Natuurlijk heb ik jouw blogs gelezen over San Antonio, en ik weet zeker dat we net zo veel plezier hebben als jij had.
Groetjes uit Canada, Ida

Petra zei

@Greet - Ja, dat zal je altijd zien

@De Gulle Aarde - Dat zou kunnen, ik heb het al heel lang niet laten checken dus misschien is het al jaren zo.

@Anja - Dank je, gaat lukken!

@Bea - Ik hoop dat Saskia nog verder solliciteert, want ze komen natuurlijk niet naar haar toe

@Marion - Dat gemaal, ja, zo ergerlijk!!!

@Sandra - 4 Juni is gelukkig niet zo ver weg

@Ida - Heel veel plezier in San Antonio. Inderdaad een erg leuke plaats!