Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juni 07, 2015

Een ontspannen weekend met een leuk feestje

Zaterdag

Om vijf over half zeven word ik wakker van een geluid en ik zie Rick naast het bed staan.  Het is ook al erg licht, eindelijk is de zon weer aanwezig.  Een blik op mijn horloge laat echter ook zien hoe vroeg het is en ik vraag Rick of hij al op gaat staan.  Dat is niet het geval, hij had hoofdpijn en wat pijnstillers ingenomen.

De ogen gaan weer dicht en net na achten hoor ik Rick weer opstaan. Ik houd het nog iets langer uit en ga dan de email lezen op mijn telefoon.  Alleen is die om de een of andere reden niet opgeladen vannacht en met wat gepiep dooft het schermpje.  Ik stop hem dus nog eens in de oplader en ga dan maar op mijn laptop lezen.  Wat zijn we toch al gewend aan onze electronica!


Eenmaal beneden gooi ik meteen de achterdeur open.  Het is eindelijk weer eens zomers weer!  De zon schijnt vrolijk en de regen is vertrokken.  Buiten drink ik mijn koffie en verorber een paar geroosterde wafels.

Ons kolibri vrouwtje komt weer langs en de andere vogeltjes ook.  De eekhoorns zijn er niet, want daarvoor is het te druk met ons en de katten op het deck.  De vogels kunnen ze makkelijk ontvluchten, maar eekhoorns natuurlijk niet. 

Het neemt wat zelf discipline en ik kan het nog rekken door Christine alle informatie van mijn vorige blog door te geven (dank daarvoor!), maar dan is het sporten geblazen.  Ik neem me voor een half uur te doen, maar het worden 45 minuten.  Al zo lang heb ik niet minder dan 10000 stappen gedaan op een dag, dus dat is een grote stok achter de deur.

Als ik klaar ben bel ik mijn broer in Canada, maar die is niet thuis.  Ik praat even bij met mijn nichtje, die volgend jaar naar high school zal gaan en ook Latijn en Grieks zal nemen.  Aangezien ik die ook in mijn pakket had kletsen we er even over.  Als ik zo met haar praat mis ik ze zo!

Mijn broer belt niet veel later terug en we praten helemaal bij.  Voor we het weten is er een uur voorbij en moet hij verder.   Dan bel ik voor de derde dag achtereen met mijn zus.  We hebben elkaar op het moment erg nodig en ondanks de afstand is het toch heerlijk om zo bij te praten. 

Het is al ver na lunchtijd als ik ophang en na al het Nederlands praten heb ik zin in iets typisch Nederlands.  Ik maak een paar beschuiten met pure hagelslag (waar komt dat woord trouwens vandaan?).  Hapje voor hapje smul ik ervan, zo lekker!

Dan lijn ik Cosmo aan voor een wandeling.  Ik moet nog een aantal stappen halen voor de tienduizend en hoop ze zo bij elkaar te krijgen.  Cosmo gaat altijd graag mee.  Ik hoop een bij of bijen te treffen voor mijn "geluiden" themafoto en vind die ergens in een tuin.  Cosmo wacht geduldig tot ik de juiste foto heb genomen.


De rest van de middag kleur ik wat in mijn bloemenkleurboek.  Dan maken Rick en ik ons klaar om naar een afscheidsfeestje van kennissen te gaan.  Dat wordt gehouden bij Shadi en Frank thuis. Zij is Ricks collega en Iraans en hij is Duits en we zijn met de jaren goed bevriend geraakt.

Het wordt een heel gezellige avond met heerlijk Iraans eten en leuk gezelschap.  We kennen eigenlijk maar weinig mensen hier, maar bij Amerikanen voel ik me nooit buiten een groep staan.  We worden hier ook meteen opgenomen en er wordt wat afgelachen.  Als laatste wordt een heerlijke Mexicaanse "melk"(leche)taart aangesneden waarvan we een stukje proeven.

Het is moeilijk afscheid nemen want het is zo gezellig, maar wij zijn beiden doodmoe van de drukke en enerverende week achter ons.  Hopelijk hoeft er morgen helemaal niets. 

Zondag

Rick is al weg als ik om een uur of negen eindelijk mijn bed uitkruip.  Niet veel later komt hij terug met mijn favoriete sandwich van Panera met ei en extra spinazie en tomaat.  Daarbij een venti skinny mocha Americano van Starbucks en de zondag begint weer goed.
 

We eten gezellig op het deck en dan gaat Rick een stuk fietsen.  Ik besluit vandaag mijn stappen bij elkaar te krijgen door een stuk met Cosmo te gaan wandelen. 

Het is zo genieten in de buurt, na de regen van afgelopen week is alles diep groen en er bloeien clematis, rozen en vele andere planten in de tuinen.  Ik hoor spechten en cardinaaltjes en geniet met volle teugen.  Cosmo trouwens ook, want hij stopt geen enkele keer om terug naar huis te willen.
Overal hangen de moerbeien aan de bomen, volgende keer eet ik er een paar van

Voor de lunch heb ik een gratis broodje van Panera.  Ik maak het tonijnsalade op tomaat basilicum brood.  Dan gaan Rick en ik naar Whole Foods.  Ik heb een lijstje mee van Saskia en het valt me weer op wat voor dingen ze nu eet, die ze als kind nog niet met een poolstok aangeraakt zou hebben!  Gist, kombucha en meer, gegriezeld zou ze ervan hebben!
De hangmat lonkt (ik sluit mijn ogen maar voor al het onkruid dat tussen de stenen groeit!)

De rest van de middag kleur ik mijn hibiscus mandala in.  Ik vind het kleuren zo ontspannend en het resultaat mooi.  Ik merk ook dat ik heel moe ben en veel pijn heb.  Denkelijk komt alle spanning van de afgelopen weken en maanden er nu uit.  Ik ben ook wel blij dat de komende week vrij rustig is.  Alleen vrijdag heb ik een rondleiding.


Rick grilt heerlijke zalmburgers en asperges voor hem en mij en Kai heeft hamburgers met blauwe kaas en jalapenos.  Het is weer helemaal zomers en zal de komende week echt heet worden.  Ik zie er helemaal naar uit!  Nu ga ik even genieten van de vuurvliegjes die als kerstlichtjes in de bomen en boven onze hoofden vliegen.

6 reacties:

Tineke zei

Fijn dat het deze week lekker weer wordt, hier ook heerlijk zomers weer.
Wij hebben een engelse oldtimer een witte Triumph TR6 ; de afgelopen dagen voorzien van nieuwe licht beige vloerbedekking; is heel mooi geworden.
Gisteren een lange fietstocht gemaakt door de polders , langs kanaal en rivier; genoten.
Wanneer ga je afscheid nemen van je onderwijzeres vriendin die weer naar nl verhuisd, ik hoorde dat ze aflopen zaterdag een schooljaar afsluitend schoolfeest hebben gehad.

Anoniem zei

Wat fijn dat je goed contact hebt met je broer en zus. Jammer dat ze ver weg wonen maar jullie kunnen in ieder geval bellen met elkaar.
Ik wordt jaloers als ik die hangmat zie hoor! Het lijkt me heerlijk om daarin te duiken met een lekker boek. Vogeltjes op de achtergrond en af en toe een zacht windje om niet te warm te worden :-).
Ik hoop dat de rest van het jaar wat minder stressvol verloopt voor je.
Groetjes Anja L.

Marion2 zei

Heerlijk zo'n weekend na alle toestanden. Erg fijn dat je goed met je broer en zus kan praten. Dat is een groot goed.

Zo mooi die zomerse beelden! De vruchten in de struik zie ik aan voor bramen. Even op internet gekeken en zag daar dat moerbeien er erg op lijken. Nooit geweten!

Anoniem zei

Fijn dat je goed hebt kunnen bijpraten met je zus en broer.
En ook zo goed dat je toch redelijk open bent over zo een onderwerp.
Lekker genieten van de komende mooie vrije dagen.
Groet, Bea

Marieke zei

Hoi Petra, Nog even terugkomend op mijn reactie van eerder over paleo eten bij fibromyalgie ik was in de war met de ontstekingen, maar paleo eten schijnt veel te kunnen helpen. Vis hoef je overigens niet te laten staan bij paleo. Het wordt juist aangeraden diverse keren per week vis te eten vanwege de goede vetten en eiwitten 😀

Petra zei

@Tineke - We gaan vrijdagavond met ze eten, maar ik weet niet of dat het afscheid zal zijn. Ik neem aan dat we dan horen wanneer ze teruggaan.

@Anja - Vanmiddag inderdaad lekker de hangmat ingedoken met een boek, helaas kwam onweer roet in het eten gooien

@Marion - Het is zeker heel fijn dat mijn broer, zus en ik elkaar hebben.

@Bea - Op mijn blog schrijf ik er niet veel over, maar je hebt gezien hoeveel het losmaakt op FB. Ik ben er zelf stil van hoeveel andere vrouwen met hetzelfde kampen!

@Marieke - Oh, gelukkig, want zonder vis kan ik niet!