Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 10, 2015

Great Falls picknick

 
Weer een heerlijk zomerse dag daagt.  Ik ben wat later op en Rick neemt net afscheid om naar zijn werk te gaan.  Saskia vertrekt naar Richmond voor een dermatoloog afspraak.  Zowel zij als Kai begint binnenkort met Acutane tegen hun acne en daar moeten allerlei testen voor gedaan worden.  Kai moet vanochtend ook zijn bloed laten prikken voor onderzoek.

Op het deck geniet ik van mijn koffie en ontbijt.  Het is in de zomer zo'n heerlijke extra "kamer" met de uitbundig bloeiende geraniums in hun bakken en de tuin helemaal prive met bomen.  We kunnen de achterburen of de straat nauwelijks zien en zij ons dus ook niet.


Dan is het toch weer tijd om me naar boven te begeven. Daar doe ik vijftig minuten op de elliptical.  Een interval dit keer, dus ik stel hem hoger en zwaarder in iedere twee minuten.  Dan krijg ik wel minder stappen, maar ik zal vandaag nog genoeg wandelen.

Na het sporten maak ik me gauw klaar en doe Cosmo in de auto.  Ook denk ik er nog aan om een fles met water te vullen voor de honden na de wandeling,  Het is namelijk flink warm.  Dan haal ik Claudia en Ranger ook op. 

Als ik haar straat inrijd zie ik dat ons vorige huis tegenover Claudia te koop staat.  Lijkt me leuk om naar een Open House te gaan, daar liggen nog veel mooie herinneringen.  Ik vond dat ook altijd een erg leuk huis, maar we hadden te weinig slaapkamers.

Claudia en Ranger stappen in de van en we gaan op weg naar Great Falls.  Onderweg stoppen we bij Manhattan Bagel om een bagel als picknick mee te nemen.  Vanwege de hitte doen we het dakluik en de ramen van de van zoveel mogelijk open voor de honden, al zullen we maar een paar minuten weg zijn.  We hopen maar dat ze niet naar buiten zullen springen, maar het wordt al heel snel snikheet in een auto.

Een minuut of tien later hebben we onze sandwiches en gelukkig zitten beide honden nog in de auto.  Bij het Great Falls Park aangekomen zien we dat de toegangsprijs verdubbeld is.  Nu kost het $10 per auto om er binnen te komen.  Ik heb mijn America The Beautiful pas en hoef voortaan dus maar acht keer te gaan om die eruit te krijgen.

Als eerste zoeken we een schaduwrijk plekje met zicht op de watervallen om onze meegebrachte bagels te eten.  Ik heb een dunne bagel met zalm, cream cheese, tomaat, ui en kappertjes.  Claudia heeft een simpele bosbessenbagel met cream cheese.  Alleen besluit Cosmo de helft daarvan zo van haar schoot te stelen!  Ik schaam me dood, maar Claudia kan er gelukkig om lachen.

Na het eten lopen we richting het adelaarsnest, maar dat is door de bladeren aan de bomen niet meer te zien.  We lopen terug en bekijken de watervallen van de verschillende uitkijkpunten.  Ze liggen er mooi bij vandaag al is het water wat bruin. 

We lopen nog een stuk de andere kant op.  Dit pad is een stuk ruiger en hoog boven de rivier.  Het is en blijft een prachtig park en het is nu zo groen!  De honden genieten ook al vallen ze beiden dankbaar op mijn meegebrachte water aan als we terug bij de van zijn.
Claudia en ik vonden dit uitje wel een heel goed idee en hopen het te herhalen.  Ik zet haar en Ranger weer thuis af.  Ik rijd huiswaarts en onderweg besluit een hele groep Canadese ganzen met babies over te steken.  Als ze eindelijk allemaal aan de overkant zijn staat er een kleine file.

Saskia sms-t dat ze naar Kings Dominion is met haar toekomstige flatgenote Bella.  Kai heeft zijn bloedonderzoek ondergaan en is aan het werk.  Ik kleed me in mijn bikini en loop naar het zwembad aan de overkant.

Helaas gaat buurvrouw Lorraine daar net weg en er is verder bijna niemand.  Ik probeer het water, maar het is me nog steeds te koud, misschien morgen als de hittegolf officieel begint.  Intussen geniet ik op een ligstoel in de schaduw van de rust.  Ik kan alleen even geen boek vinden wat me ligt.  Misschien heb ik weer even genoeg van gewone romans, tijd voor een nieuw genre.

Tegen vijven ga ik naar Whole Foods om avondeten te kopen.  Ook vanavond gebruiken we de grill weer.  Ik koop verschillende soorten worstjes, een paar met gerookte Goudse kaas en bratwursts voor de mannen en kipworstjes met spinazie en knoflook voor mij.  Lekkere koolsla erbij en olijfbrood en het is een lekker zomermaal.
Mijn "Petra" Fitflops zijn aangekomen en ik vind ze leuk

Als Rick thuiskomt haalt hij de post ook uit de postbus.  Daar zie ik een envelop met Goethe Institut voor Kai tussen.  Gauw roepen we Kai naar beneden, want hij wacht al weken op de uitslag van zijn Deutsch als Fremdsprache examen dat zijn toegangskaart voor de universiteit in Germersheim is.
Kai scheurt de envelop open en gelooft zijn ogen niet.  Hij heeft een perfecte score gehaald!  We zijn zo trots op hem (al komt zijn vertrek nu wel dichtbij, maar daar zeg ik maar niets over)!!!

Het eten smaakt prima en we blijven nog een tijdje buiten zitten, zo lekker is het.  Jammer genoeg weten de muggen mij ook weer goed te vinden.  Buren gebruiken de Mosquito Squad en ik denk erover die ook in te huren.  Nu word ik door die bijtende rotzakjes naar binnen gejaagd, terwijl ik zo graag naar de vuurvliegjes kijk.

Foto's van Great Falls staan hier.

10 reacties:

Anoniem zei

Felicitaties voor Kai! Wat goed! Ik heb even Germersheim opgezocht. Daar zit de taalkundefaculteit van de Universiteit van Mainz. Stoer van hem!! Wens hem succes! Groet, Annebep

Karla zei

Wat is de mosquito Squad Petra?

marielle zei

Knap van Kaj!!
Ken je de schrijfster Kristin Hannah. Ze heeft een aantal erg mooie boeken. Geniet van het mooie weer. Grt Marielle

Wilma R zei

Wat goed van Kai, gefeliciteerd!
Wat zijn de fitflops leuk zeg, heb je die online besteld?
Heerlijk weer de tijd van lekker buiten grillen en eten, hier wordt het ook 2 dagen mooi weer....😀

Geniet lekker van de mooie dagen!

jolanda zei

Gefeliciteerd, Kai!

Honden in auto's achterlaten... elk jaar lees je weer verhalen dat het niet goed afloopt. En het was altijd maar voor "even". Ik doe het niet, manlief neemt mijn broodje wel mee of we gaan om-en-om. We moesten onze hond als pup in de auto laten tijdens het theoriedeel van de puppycursus (zomerse temperatuur!), rede voor mij om een andere trainer te zoeken. Zo ga je niet met dieren om, een klein kind zou je ook niet zo achterlaten... al hoor je daar ook verhalen over.

Anoniem zei

Klinkt als een gezellige dag :)

Jolanda, dat is wel waar wat je zegt, maar die mensen waarbij het niet goed afliep, al was het maar voor "even", hadden dan een raam op een spleetje gezet.
Ik ken Petra goed en zij zou NOOIT een risico nemen wat haar hond aangaat, nooit!!
Zoals Petra het beschrijft is het niet anders dan wanneer ze zelf ook in de auto had gezeten, geparkeerd, met de ramen en het dak open.

~Annette

Marion2 zei

Wat goed van Kai! Spannend om een heel nieuw leven te gaan opbouwen. Ik hoop voor jullie dat hij wel weer terugkomt na zijn studie. Ik kan me er, nu mijn zoon niet meer in de buurt woont, wat meer bij voorstellen dan vroeger hoe dat voor jullie moet zijn.


Kitty zei

Hallo Petra,
Mijn naam is Kitty en ik woon in Gilbert, Az. Ik volg jouw blog nu al een aantal maanden en vind het leuk om te lezen. Ik heb nooit eerder gereageerd maar vind het erg noodzakelijk dat nu wel te doen. Alsjeblieft doe onderzoek naar Accutane. Het is een verschrikkelijk medicijn met vele ernstige bijwerkingen, sommige permanent. Ik hoop dat jullie een andere oplossing zullen vinden. OOk is bewezen dat het acne erger maakt op de lange duur.

Anoniem zei

Een proficiat voor Kay..dat heeft ie toch maar gedaan!
Erg leuke slippers kocht je,mooi met dat bruine kleurtje van je voeten.
Morgen word het bij ons ook zo warm zoals het bij jullie nu ook is.
Ja vervelend van dat mooie weer zijn de muggen die dan op je afkomen..

groetjes Joke

Petra zei

@Annebep - Inderdaad het hoort bij de universiteit van Mainz. Ik zal de gelukwensen doorgeven

@Karla - Een bedrijf dat je tuin ecologisch verantwoord van muggen en teken ontdoet

@Marielle - Bedankt voor de boekentip, ik zal eens kijken

@Wilma - Ja, ik heb ze bij Amazon.com gekocht

@Jolanda - Wat Annette schrijft, inderdaad

@Annette - Precies, je verwoordt het zoals het was (is)

@Marion - Ik ga daar niet te hard op hopen, want hij wil zich in Duitsland vestigen. Ach, als hij maar gelukkig wordt.

@Kitty - Wat lief van je dat je je bezorgd maakt. Beiden hebben zeer hardnekkige en pijnlijke acne en al jaren andere middelen geprobeerd zonder succes. Ze worden heel goed in de gaten gehouden door hun dermatologen en hopelijk hoeven ze de acutane niet lang te slikken. Het heeft Rick er ook vanaf geholpen en helaas hebben ze de erge acne van hem geerfd.

@Joke - Geniet van de warmte!