Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 16, 2015

Lavendel boerderij

De zon is weer helemaal terug als ik mijn ogen opendoe.  Rick zegt dat het weer flink warm is en dat is niet overdreven.  Om kwart voor negen als ik naar buiten stap is het al dertig graden! Wel wat minder vochtig dan gisteren, de lucht is mooi blauw.

Als ontbijt maak ik een paar gepocheerde eieren met spinazie, Parmezaanse kaas en Tabasco saus.  Op het deck in de zon geniet ik daar met een paar koppen koffie van.  Ik zou hier zo graag gewoon blijven zitten, want zo heerlijk en ontspannend!


Maar nee, dat kan niet, tijd om te sporten.  In de hete sportkamer speel ik Trivia Crack en Word Feud en lees over Chili.  Rick heeft gisteren eindelijk een reisgids op de kop kunnen tikken.  Zo krijg ik een beetje een reisindeling in gedachten.  En, oh ja, ik doe intussen een uur interval op de elliptical.

Als ik daar klaar mee ben spring ik gauw de douche in en doe weer heel luchtige kleding aan.  Ik werk gauw wat correspondentie af en dan gaat de bel en staat Anja voor de deur.  We gaan vandaag het uitje doen wat vorige week door Anja's afgebroken kies geen doorgang kon vinden.

Eerst rijd ik naar Manhattan Bagel waar we twee dunne bagels met gerookte zalm, cream cheese, tomaat, ui en kappertjes bestellen.  Anja heeft dit nog niet eerder op dus het wordt een nieuwe ervaring voor haar.

De rit naar de lavendelboerderij gaat eerst over de I-66 snelweg, maar dan rijden we het mooie Virginiaanse landschap in met de ene boerderij na de andere.  Veertig minuten laten draai ik het terrein van de Seven Oaks Lavender Farm op. 

Gelukkig kan ik nog een plaatsje in de schaduw vinden, want het is inmiddels 34 graden!  We eten eerst even in de airconditioning van de van lunch.  Anja vindt de bagel net zo lekker als ik.  Ieder hapje is genieten!

Dan lopen we naar het winkeltje waar we voor $6 entree per persoon betalen.  Je mag hier de lavendel zelf plukken, maar wij besluiten het bij foto's maken te houden.  Het ruikt overal natuurlijk wel heerlijk!

Gelukkig en jammer genoeg staat er een flinke bries.  Gelukkig, want zo is 35 graden te doen, jammer, want dat maakt fotograferen moeilijker.  Ik begin met mijn macrolens, maar wissel die al gauw uit voor mijn 18-270mm lens.

Groot is de boerderij niet dus we zijn na een uurtje wel uitgefotografeerd.  We maken ook foto's van de schattige konijntjes, die onder een boom in de schaduw ondanks de warmte tegen elkaar aanliggen.  Soms zou ik zo graag weer een konijn willen!  Ik moet opeens aan Ko en Nijn uit mijn kindertijd denken.  We dachten konijntjes te krijgen, maar het bleken Vlaamse reuzen te zijn!

In het winkeltje neuzen we (letterlijk, want alles geurt en ruikt heerlijk) wat rond.  Ik koop een lavendel linnen spray en een spray tegen muggen, die lavendel ook niet lekker vinden (er zit ook citronella in).  Anja koopt ook een paar dingetjes.

Op de terugweg stoppen we nog een paar keer om typisch Amerikaanse silo's te fotograferen.  Ook bloeien er prachtige oranje lelies overal in de bermen en daar riskeren we ook onze levens voor om foto's van te nemen.  Intussen racen de auto's langs ons af en toe!
 

Dan is het weer tijd om richting de drukke metropool te gaan.  Thuis neem ik afscheid van Anja en kleed me dan in bikini en loop naar het zwembad.  Het water is nu heerlijk voor mij, maar te warm voor de echte zwemmers.  Ik dobber wat en lees dan weer in de reisgids over Chili terwijl ik opdroog.

Als het zwemteam het zwembad overneemt loop ik terug naar huis.  Ik kleed me weer in normale kleding en rijd naar Pro Nails 3.  Daar maakt T mijn nagels weer kleurig.  Ik heb een felle blauwe kleur op mijn tenen en een heel lichte blauw met glittertjes op mijn vingernagels.  Ik ben klaar voor de vakantie.

Eigenlijk had ik een boodschappenlijstje voor morgen, maar ik bedenk me dat ik dat allemaal ook nu even kan gaan halen bij de Safeway.   Ik onthoud mijn lijstje als WEB en KG (wijn, eieren, bloemen/bier (voor Ricks vaderdag cadeautje) en kaart (vaderdag)/geld (opnemen)).  Zo, dat scheelt me morgen weer in mijn tijd in het zwembad (je ziet, ik ben vastbesloten daar deze zomer optimaal gebruik van te maken).

Rick en de kinderen zijn al thuis en we drinken gezellig samen wat op het deck.  Ik kleur intussen ook wat verder aan mijn lotusbloemenmandala.  Saskia zegt dat zij ook wel zou willen kleuren en ik geef haar toestemming mijn spullen te gebruiken als ze dat wil.  Het is leuk creatief zonder er veel bij te hoeven denken, een beetje als een puzzel.

Voor het avondeten bestellen we Thais eten en genieten daar op het deck van.  Wij krijgen geen druppel van de voorspelde zware onweersbuien.  Na het eten klets ik op Facebook met Alejandra in Chili, die we hopelijk volgende week gaan zien en die goede tips voor onze reis geeft. 

Foto's van de lavendelboerderij en omgeving staan hier

5 reacties:

Tineke zei

Wat zal dat lekker ruiken een lavendel boerderij. Wij hebben een bloeiende kamperfoelie die lekker ruikt en de pioenrozen geuren heerlijk.
We hebben de laatste week regelmatig een colibrivlinder in de tuin, heel bijzonder als hij met zijn lange tong in de bloemen gaat , nog nooit eerder een vlinder met tong gezien.
Lekker vooruitzicht dat je op vakantie gaat, wij gaan over 1,5 week weer naar Texel, deze keer samen, verheug me er op.
We hebben gelukkig niet de 30 graden van jullie ( je startup pagina geeft de temperature en verwachting van temperature al een aantal dagen niet weer. ) We hebben wel heerlijk zonnig weer, de 1e verdieping is door de schilder geschilderd.

Sandrah zei

Oh, jullie vakantie komt al rap dichterbij. Zuid-Amerika staat ook nog hoog op mijn lijstje van te bezoeken werelddeel. Ik ben benieuwd naar je verhalen en foto's!

Haha! Ik zou onze hond mee moeten nemen naar die boerderij. Die vind lavendel ook erg lekker ruiken en houdt haar neus eeuwig in de plantjes.

Ongelooflijk dat de brand alweer bijna een jaar geleden is. Ik kan me voorstellen dat je dit jaar alles uit de zomer wilt halen, wat je vorig jaar hebt moeten missen.

Sandra

Marion2 zei

Och, die konijntjes! Zo schattig! Wij hebben al een jaar of 20(verschillende)konijnen. Nu de kinderen volwassen zijn, stop ik ermee. We hebben nu alleen nog een heel oud (11 jaar), blind weduwnaartje. Superlief is hij. Ik hoop de verleiding te weerstaan om er weer aan te beginnen.

Grappig dat Amerikanen "Hij lacht als een boer met kiespijn' in het Engels begrijpen!

Anoniem zei

Lavendel is echt mijn lievelings geur. De geuren die we hier in huis hebben zijn dan ook allemaal lavendel.

Wat een hitte bij jullie. Ik ben blij dat de temperaturen hier rond de 20 graden blijven. Ik ben nu ruim 39 weken zwanger en ik hoop nog steeds met een beetje schappelijke temperaturen te bevallen, hahaha.

Wij hebben ook lang konijnen gehad. 1 keer kregen we er 3 voor de prijs van 1. Het was een vrouwtje en bleek in de winkel zwanger te zijn geraakt. Ookal had de verkoper gezegd dat dit niet mogelijk was omdat ze hier te jong voor zou zijn. Het was wel een leuke verassing s'ochtends bij het opstaan.

Groetjes,
Wendy

Petra zei

@Tineke - Bijzonder zijn die kolibri insekten, he? Hier is het een mot. Ik heb er een nieuw weerswidget bijgedaan op mijn blog, die oude was kennelijk weg

@Sandra - Honden mochten niet mee, maar was ook geen pretje geweest in die hitte voor Cosmo

@Marion - Ach ja, konijntjes zijn eigenlijk net als katten. Wij roepen nu dat als Meike en Snickers overlijden we geen nieuwe kat nemen, maar ik weet niet of we dat gaan volhouden

@Wendy - Ach, schattig, kleine konijntjes! Maar wel een verrassing inderdaad! Sterkte met de laatste loodjes en een goede bevalling gewenst!