Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 08, 2015

Luie maandag

De week begint mooi en zonnig.  Rick en ik eten dan ook ontbijt buiten op het deck en dan vertrekt hij naar zijn werk.  Ik heb een artikel op Facebook geplaatst en daar veel reacties op gekregen.  Die vragen om antwoord en ook heb ik wat correspondentie omtrent mijn rondleidingen af te werken.


Voor ik het weet is het dus tijd om naar de sportschool te vertrekken.  Ik doe een paar minuten op de elliptical en dan roept Sharon me.  Al kletsend werken we een intensief uur gewichten af.  Daarna doe ik meer cardio tot ik 7500 stappen bijeen heb. 

Thuis tref ik Kai en Saskia ook aan.  Kai heeft veel werk en Saskia gaat naar haar vriendin Bella, haar toekomstige flatgenootje.  Ik dacht dat we vandaag de kitten weer hier zouden krijgen, maar dat lijkt gelukkig pas morgen te worden.  Hoe schattig ook, die nageltjes zijn verwoestend voor ons tapijt boven dus ik zit er niet om te springen.

Er staat vandaag heerlijk weinig op mijn agenda.  Ik ga langs de bank en haal dan een heerlijke gerookte zalm met cream cheese dunne bagel van Manhattan Bagel.  Die dunne bagels smaken nu veel meer zoals een gewone bagel en ik vind ze een stuk lekkerder. 

Vroeger toen ik reisagente was ging ik altijd zo'n zalmbagel eten bij een Joodse deli in Georgetown en iedere keer als ik er nu een heb moet ik daar weer aan denken.  Goede oude tijd!

Thuis verkleed ik me in mijn bikini en wandel voor de tweede keer dit seizoen naar het zwembad.  Daar is het lekker rustig, want de scholen hebben nog geen vakantie.  Ik vind dan ook met gemak een ligstoel onder een parasol en geniet. 

Het water is me nog te koud en ik heb nog steeds meer pijn dan gewoonlijk met zomers weer.  Hoe dan ook heb ik me voorgenomen deze zomer vaak te gaan al is het maar om lekker te liggen lezen.  Vorige zomer is het me door de graduations en brand maar twee keer gelukt te gaan. 

Voor de drukte van het zwemteam komt loop ik terug naar huis.  Daar zoek ik de hangmat op en begin in Christine's nieuwe boek.  Daar zit ik meteen helemaal in en als je van romans houdt is het dus een aanrader.  Je kunt het hier bestellen. 

Opeens merk ik dat het donker aan het worden is en dan volgt de eerste donderslag.  Gauw loop ik naar binnen en aai Cosmo om hem gerust te stellen.  Het gaat even heel hard tekeer, maar een kwartiertje later zie ik de zon alweer tevoorschijn komen.

Gauw ga ik mijn feeentuintje checken en inderdaad zijn er een paar omgevallen.  Vanochtend is daar ook een nieuwe bewoonster met haar huisje bijgekomen.  Vroeger tekende ik de Flower Fairies van Cicely Mary Barker na.  Ik ben er altijd dol op geweest en nu wonen er al twee in mijn tuintje. 
Periwinkle (maagdenpalm) en haar huisje

Rick komt thuis  en we bestellen kabobs van Friends Kabob als avondeten.  Als we zitten te eten komt de volgende storm langs.  Arme Cosmo krijgt het wel te verduren vanavond!  Gelukkig duurt het weer niet lang, maar de sproeiers hoeven vandaag niet aan in de tuin.

4 reacties:

Unknown zei

Leuk dat feeën tuintje! Blijft het allemaal goed staan? De beeldjes zijn zo klein, als het hier zou staan zouden de vogels alles allang overhoop gehaald hebben...

Jort & Suus - On the road zei

Heerlijk zo'n dag, dat doet dan goed he! Daar kun je echt van genieten. Fijn dat het weekend ook zo ontspannen is geweest, dan laad je ook weer een beetje op.

Ik ben erg nieuwsgierig geworden naar de boeken van Christine. Ik denk dat ik eens een poging ga wagen! Ik wil tenslotte meer Engels lezen.

Marion2 zei

Heerlijk om zo even een tijdje naar het zwembad te kunnen. Weinig dingen zijn voor mij zo ontspannend als gewoon lekker lezen in het zonnetje in een rustige, groene omgeving.
En wat een verschil met vorig jaar, zeg, dat je toen maar twee keer hebt kunnen gaan.

Wat een leuk idee om de feetjes na te tekenen. Ik heb een paar jaar terug een cursus mandela's tekenen (zelf ontwerpen) gevolgd. Eerst vond ik het erg leuk, maar op een gegeven moment was de lol ervan af. Nu kleur ik ze liever gewoon in. Doe het tenslotte als ontspanning. Hoewel, op het moment heb ik nog een paar Kleurboeken voor Volwassenen liggen waar ik eerst nog aan moet beginnen.

Petra zei

@Greet - Ja, ik moet af en toe wat dingen rechtzetten, vooral na het onweer van gisteren, maar over het algemeen blijft het goed staan.

@Suus - Ze schrijft echt goed. Ik heb dit laatste boek verslonden. Ben wel trots op haar dat ze al die jaren heeft doorgezet en nu ook gepubliceerd is!

@Marion - Ze zelf maken lijkt me ook wel leuk, maar erg moeilijk. Ik vind ze wel erg leuk om in te kleuren. Leuker dan "gewone" kleurplaten