Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juni 11, 2015

Meadowlark Gardens op een tropische dag

Als ik opsta is het al 26 graden!  De weermensen riepen gisteren al dat we een hittegolf tegemoet gaan.  Mij hoor je niet klagen, al zou ik wel willen dat ik minder transpireerde.  Het warme weer doet me zoveel beter voelen.

Rick heeft al koffie voor me gezet en ik maak vandaag een paar gepocheerde eieren met spinazie en Parmezaanse kaas als ontbijt.  Buiten eet ik het op en geniet even van de rust en toch het vele leven in onze tuin.  Of ze er altijd al waren of dat het voeren er meer heeft gebracht, maar er zijn zoveel vogels en de eekhoorntjes zitten elkaar achterna in de dogwoods.


Lang duurt mijn rust niet, want ik wil voor de personal training nog tenminste een half uur cardio doen.  Dat lukt me goed en tegen de tijd dat Sharon me komt halen heb ik 5000 stappen bijeen.  Sharon heeft weer een heel ander uur dan gewoonlijk in petto voor me.  Hoe ze dat doet iedere keer met de gelimiteerde keuze aan apparaten in deze sportschool is me een raadsel.

Na afloop haast ik me naar huis en kleed me zo licht mogelijk aan.  Dan rijd ik naar Anja en in haar van rijden we naar het Reston Town Center.  Daar vragen we een tafeltje op het terras van Clyde's.  We bestellen beiden een salade met dit hete weer.  Ik heb de salade Nicoise, erg lekker!

Eerst zouden we naar een lavendelboerderij gaan vanmiddag, maar hebben dat uitgesteld tot volgende week.  Anja brak gisteren een stuk van haar kies af en kan later in de middag terecht bij de tandarts.  We hebben ons plan dus veranderd en gaan naar Meadowlark Gardens.

Daar is het heel, heel rustig!  Iedereen verklaart ons waarschijnlijk voor gek om hier met 35 vochtige graden te gaan fotograferen.  Heel veel schaduw is er niet en het zweet gutst van ons af.  Maar het is weer prachtig met allerlei verschillende libelles en heel wat chipmunks, die we proberen te fotograferen, maar dat valt nog niet mee.
De enige vlinder, die we zagen

Ook geniet ik van hun feeentuintje waar ik de inspiratie voor die van mij van kreeg.  Anja heeft me heel lief om te vieren dat ik gezond ben een paddestoel voor mijn tuintje gegeven.  Ook vertelt ze dat Joann Fabrics heel veel feeentuin spulletjes met 70% korting hebben.

We gaan op tijd voor Anja's tandartsafspraak terug en dan rijd ik meteen door naar Joann's.  Ik wil weleens zien wat ze nog hebben. Helaas is er al heel wat uitverkocht, maar ik neem wat diertjes (kikkertje, eekhoorntje en poes) mee en tuinstoeltjes met een koelbox en lantaarntje.  Leuk!

Tijdens de eerste zomer dat ik rondleidingen gaf vond ik al gauw uit dat het belangrijker was om comfortabel te zijn in 35 tot 40 graden dan de laatste mode te dragen.  Natuurlijk wil dat niet zeggen dat ik in korte broeken en afgeknipte topjes loop, maar ik heb toen wel een aantal bermuda's van stof die gauw droog wordt aangeschaft en topjes van soortgelijk materiaal.

Nu ben ik in het vijfde jaar rondleidingen beland en die bermuda's beginnen er wat oud uit te zien.  Ik heb geprobeerd een paar dingen online te bestellen, maar die zaten niet goed.  Ik rijd dus naar een gigantische sportwinkel Dick's Sporting Goods en loop linea recta naar de golfkleding.

Daar pas ik het een en ander aan en slaag met twee skorts en twee bermuda's.  Ik zie ernaar uit weer eens iets anders dan de khaki, grijze of paarse bermuda als "uniform" te hebben.  Nu nog een paar topjes, de ene die ik hier leuk vind is wit en heeft een grote make up vlek aan de kraag.  Jammer, maar ach, ik ben al blij met mijn "buit".

Dick's ligt naast de grote Whole Foods in Fairfax.  Gisteren hadden de mannen en ik het over een maaltijd zonder koken en dat lijkt me wel wat voor vanavond.  Ik koop pesto, mozzarella en druiftomaatjes voor een caprese salade, komkommer, groene gazpacho, prosciutto, salami, zalm rolletjes en rozemarijn crostini.  Dat moet een goede maaltijd kunnen samenstellen.

Thuis haal ik de post uit de brievenbus en daar zijn mijn palazzobroeken.  Die zijn ook heerlijk in de zomer!  Kennen jullie die in Nederland?  Het zijn vrolijke broeken en lijken wel wat op maxi rokken, maar dan broeken.  Ik vind ze heerlijk zitten en ze staan leuk.

Het eten valt in goede aarde bij de mannen en zelfs Saskia eet wat mee van de pesto en komkommersalade.  Het is het perfecte eten op zo'n hete dag.  Ik maak een mentale notitie om die groene gazpacho vaker te kopen, die is heerlijk!

Dit beestje landde op mijn schoot en is een van mijn favoriete insekten: een vuurvliegje!
 
Rick en ik kijken vanavond de aflevering van America's Got Talent van dinsdag.  Het blijft een leuke show, maar ik vraag me soms af waarom sommige mensen door mogen naar de volgende ronde.  Zo is er een man wiens "act" het vallen op punaises is en die mag door??? Er zijn ook een aantal heel goede acts, vooral degene, die ook electronica gebruiken vind ik mooi.

Foto's van vandaag staan hier.

 

5 reacties:

Anoniem zei

De broeken zien er heel gezellig uit. Ik denk dat ze hier ook wel zijn.
De maaltijd is inderdaad lekker makkelijk en gezond op een warme dag.
Alvast een heel fijn weekend, Bea

Anoniem zei

Die broeken heb ik hier nog niet gezien,
ze zijn wel van polyester die broeken zag ik dus bij heet weer gauw zweterig ,
viscose of katoen is aangenamer in het dragen.
Hier zie je wel lange jurken of jumpsuits.

10 topstoffen:
http://www.indemode.nu/winkel/10-topstoffen-en-wat-je-erover-moet-weten.

Fijn weekend, groetjes Joke

Tineke zei

Nee, de broeken ken ik niet. Hier ook tropische temperaturen. Wij zijn aan het rondkijken voor een nieuwe badkamerinrichting; heel leuk.
Jouw feeen aankopen lijken op mijn aankopen voor mijn poppenhuis; als ik ergens ben kijk ik altijd of en wat ze ervoor te koop hebben. De kleinkids spelen er heel leuk mee, dus het is ook functioneel.

Anja zei

Een warme maar ook een gezellige middag!

Petra zei

@Bea - Het blijft een uitdaging een makkelijk en lekker maal te maken met deze hitte

@Joke - Maar ze zijn dus niet zweterig, want heel wijd, niet voor niets worden ze vooral in hete klimaten gedragen. De kleding, die ik in de hitte het liefst draag is niet katoen of zo.

@Tineke - Ik heb ook een tijdje een poppenhuis ingericht. Dat staat nu in de basement, maar wie weet gaan kleinkinderen daar ooit mee spelen.

@Anja - Dat was het zeker!