Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juli 15, 2015

Dagje Richmond

Vandaag geen rondleiding, maar wel bijtijds opstaan voor mij.  Na ons ontbijt vertrekken Saskia en ik naar Richmond.  Saskia rijdt en we gaan dus in haar auto, want Rick heeft de van mee naar zijn werk. 


Ricks nieuwe auto laat op zich wachten en had er allang moeten zijn. Gisteravond besloot hij de verkoper eens te bellen en vond hij uit dat dat komt doordat er brand is geweest op het schip waarop die zou komen en een heel aantal auto's toen ook beschadigd zijn.  Wel slecht van BMW dat ze dat niet hebben gemeld!  Gelukkig schijnt men nu eenzelfde auto hier in de VS te hebben gevonden die er over een paar dagen zal zijn.

Het is weleens fijn om niet zelf te hoeven rijden.  Saskia rijdt goed en haar muzieksmaak is ook helemaal de mijne.  We zingen dan ook regelmatig hardop mee met de liedjes.  Intussen speel ik ook wat spelletjes en lees mijn boek op mijn telefoon.

Net voor Richmond moet Saskia tanken en ze heeft een Exxon kaart dus kiest daar een van.  Als we het station binnenrijden realiseer ik me dat Kai en ik bij de Subway ernaast lunchten op 23 augustus 2011.  Waarom weet ik die datum nog zo goed?  Omdat het restaurant begon te schudden en we een voor dit gebied zware aardbeving bleken te hebben.

Om elf uur heeft Saskia een dermatoloogafspraak.  Althans dat zegt het kaartje dat ze een maand geleden heeft gekregen, maar diegene, die dat schreef heeft de afspraak niet in de computer gezet.  Saskia's dokter is met vakantie, blijkt. We zijn opgelucht als we niet voor niets zijn gekomen en een andere dokter haar kan zien.

Het duurt daardoor allemaal wel wat langer en we zien de ene na de andere hoogbejaarde naar achteren geroepen worden.  Een stel was zo lief, de vrouw wachtte op de man, maar had kennelijk haar rollator niet mee.  "Dan ben ik je rollator wel", zei hij en hand in hand liepen ze naar buiten.

Eindelijk wordt Saskia's naam geroepen.  Ik ben blij dat ik mijn boek op mijn telefoon heb gezet!  Saskia moet iedere maand voor controle en een bloedtest vanwege de Acutane, die ze tegen haar acne slikt.

Het is al lunchtijd als we weer naar buiten stappen.  We besluiten naar de Daily Kitchen and Bar in de gezellige buurt Carytown te gaan.  Daar hebben we een tijdje geleden ook gegeten en hebben ze veel veganistische keuzes. 

We vragen een tafeltje op hun gezellige terras, want het is een heerlijke temperatuur vandaag.  Saskia bestelt de veggie burger en ik de tonijnsalade met allerlei verschillende groentes.  Beiden zijn heerlijk! 

Halverwege onze maaltijd horen we mensen zeggen dat het regent.  Inderdaad komt het met pijpenstelen naar beneden opeens!  Wij zitten onder een enorme parasol dus voelen enkel wat spetters. We hebben geen paraplu's mee dus wachten tot de zon weer tevoorschijn komt voor we verder gaan.

Carytown is zo leuk met gekleurde panden waarin allerlei unieke winkels gevestigd zijn.  We lopen eerst een grappige speelgoedwinkel in waar Saskia een kleurboek leuk vindt, maar het uiteindelijk toch niet koopt.
Deze winkel viert dat het homohuwelijk nu ook in Virginia wettelijk is. 

We kijken voor Saskia bij American Apparel, maar ook daar vindt ze net niet wat ze heel leuk vindt.  Bij Carytown Cupcakes kiest Saskia vier veganistische cupcakes en ik vier gewone, ook voor Rick en Kai. 

Dan rijden we naar Southern Lofts, het bedrijf waarvan we Saskia's appartement huren.  Ik ben vandaag voornamelijk mee om nogmaals te tekenen voor dat appartement.  Saskia heeft vele malen gebeld om een afspraak proberen te maken, maar niemand nam ooit op of belde terug  dus we wagen het er maar op.

Dit bedrijf heeft de verhuur overgenomen van een ander bedrijf en ze maken het de huurders ook niet makkelijker. Het heeft wat voeten in de aarde om onze folder te vinden en dan kunnen ze het oorspronkelijke formulier dat Rick heeft ondertekend eerst niet vinden. 

Een nogal haaiige dame helpt ons en zegt herhaalde malen dat we een afspraak hadden moeten maken.  Dan heeft ze geen goede aan mij, want ik vind het schandalig dat ze Saskia niet terug hebben gebeld.  Als ik dat in niet mis te verstane woorden zeg bindt ze wat in.

Echter, ik blijk voor niets meegekomen te zijn.  Omdat Rick dat andere formulier heeft ondertekend kan ik nu niet degene zijn, die de handtekening zet.  De papieren zullen nu gefaxed worden, want we gaan niet nog eens 320 kilometer rijden. 

Jammer genoeg kunnen we ook geen appartement bezichtigen.  Ik had dat gehoopt zodat we een beetje gevoel zouden krijgen wat voor meubels waar zouden kunnen staan.  Wel maken we een afspraak om de sleutels op 1 augustus op te halen.

Er zit niets anders op dan maar weer naar huis te rijden.  Ook op de terugweg swingen we op Saskia's muziek.  Het vulkaanliedje Lava van Inside Out spelen we meerdere keren.  Het brengt mij terug naar onze vakantie op Hawaii.  Slechts een paar keer komen we in langzaamrijdend verkeer terecht.

Tegen vieren zijn we weer thuis.  Daar lijn ik Cosmo aan voor een wandeling in de buurt.  Mijn fototoestel gaat mee en ik fotografeer wat bloemen.  Het valt me op dat wat er bloeit erg hetzelfde is.  Echinacea, crape myrtle bomen, afrikaantjes en wat lelies, kennelijk doen die planten het het best in de hitte.

Toen ik thuiskwam waren drie buisjes van kolibrivoer leeg en ik vul ze weer.  Ik zie het beestje komen en maak er wat foto's van, maar de bijen hebben ze ook weer gevonden.  Er zwermen er niet veel later zeker zes omheen dus ik haal de buisjes weer naar binnen.  Online zie ik dat bijen na een paar dagen vaak opgeven, dus dat ga ik maar proberen.

Om te kleuren heb ik gel pennen besteld en ga die uitproberen in een van mijn mandala kleurboeken.  Veel mensen zweren erbij, maar ik "voel" het niet. Je moet wel heel goed binnen de lijnen blijven, anders zijn de lijnen niet meer te zien.  Ik ga die pennen dan wel gebruiken voor tekenen en potloden en stiften voor kleuren.

Rick komt thuis met avondeten.  Voor Saskia en mij Sunflower, veganistisch, en de mannen walgen daarvan dus hebben Turks eten van Istanbul Blue tegenover Sunflower. We eten buiten, maar met het natte weer zijn er ook heel veel muggen en Kai en ik worden ondanks de Off! flink gebeten.

Na het eten gaan Kai en ik naar binnen en Rick op de maaier om zijn gisteren door de regen onderbroken maaien voort te zetten.  Als hij klaar is komt Rick vertellen dat er overal in de tuin maisplanten staan.  De eekhoorns hebben kennelijk, behalve de mais te eten, er ook een gedeelte van begraven en dat komt nu allemaal op!  Wie weet kunnen we deze herfst verse mais uit eigen tuin eten, hilarisch!

De komende twee dagen heb ik lekker "vrij" en daarna beginnen de drukste rondleidingsweken.  Natuurlijk zal dan ook net een hittegolf beginnen hoorde ik op het nieuws, zucht!

Meer foto's van vandaag staan hier

6 reacties:

Marion2 zei

Dat is pittig, twee keer 320 km rijden op één dag! En dan ook al weer om 4 uur thuis.
Frustrerend dat het contract nu nog niet geregeld is. Hopelijk verloopt het, eenmaal gehuurd, in de toekomst beter met dat bureau.

Wat is dat toch dat mannen vaak een afkeer hebben van vegetarisch eten? Niet mannelijk genoeg? Ik maak dat zo vaak mee (ook in mijn gezin). Ik kan me daarentegen juist niets voorstellen bij het eten van vlees of vis;).

Unknown zei

Heb je zo'n roteind gereden en dan mag jij geen handtekening zetten omdat de eerste van Rick was. Heel vervelend. Natuurlijk wel een gezellige dag met Saskia gehad en dat is wel weer goed. Hopen dat alles verder goed gaat verlopen met de huur van de woonruimte.

Anoniem zei

Dat is vervelend zo'n eind voor niks rijden,en dan ook zo'n vervelend mens treffen. Gelukkig had je een leuke chauffeur bij je ☺.
Geniet van je vrije dagen.
Anja L.

Sandrah zei

Ondanks het voor niets rijden, toch een gezellig dagje gehad met Saskia. Hopelijk gaat vanaf nu alles goed met het appartement en kunnen jullie gewoon de sleutel meekrijgen op 1 augustus a.s.

Geniet van je vrije dagen. Fijn dat het weer voor de komende periode in ieder geval beter gaat worden. Alhoewel het dan waarschijnlijk weer net te heet is...

Sandra

Anja zei

Vervelend om voor niets zo ver te rijden maar je hebt toch samen met Saskia een leuke dag gehad.

Petra zei

@Marion - Nee, gelukkig geen 640 km, maar 320 bij elkaar. Ja, ik snap die afkeer ook niet.

@Greet - Dat hopen wij ook, maar ik denk dat het wel los zal lopen

@Anja - En het was ook wel fijn om echt tijd met mijn jongste door te brengen in "haar" stad

@Sandra - Er komt inderdaad een hittegolf aan. Dat wordt weer zweten, maar ik heb een paar erg leuke heel lichte topjes gevonden en aangekregen van Macy's

@Anja - Ja, alleen is geen sporten en lang in de auto zitten altijd een pijnrecept