Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juli 23, 2015

Een heerlijke dag voor een rondleiding

"Moet je niet opstaan?", vraagt Rick om kwart voor acht en wekt me daarmee.  Nee, ik heb dit keer een halve dag rondleiding in de middag.  Nu ik toch wakker ben sta ik vrij snel op.  Het is alweer zalig weer, geen luchtvochtigheid en staalblauwe lucht.


Mijn eieren, spinazie en geraspte kaas gaan weer in de magnetron en intussen eet ik een bakje bessen.  Het is genieten hier buiten, maar na het ontbijt begeef ik me naar boven voor een half uur cardio op de elliptical.  Ik stel hem in op een interval en de tijd gaat snel. 

Dan help ik Saskia in de garage en boven op zolder alvast haar spullen voor haar nieuwe appartement uitzoeken.  Onvoorstelbaar dat we haar daar volgende zaterdag al heen verhuizen!  Deze zomer gaat me weer veel te snel!

Om kwart voor twaalf loop ik naar het metrostation.  Met dit mooie weer is dat een lekkere wandeling van een kwartiertje.  Ik hoef niet lang op de trein te wachten en een half uurtje later stap ik bij McPherson Square uit.

Mijn rondleiding begint om twee uur dus ik heb tijd om te lunchen.  Ik besluit mezelf op een lunch bij de Old Ebbitt Grill te trakteren.  Huh, zul je denken, daar eet je toch al zo vaak?  Ja, maar dan let ik erg op wat ik bestel om mensen niet op kosten te jagen.  Niet dat ik nu enorm dure dingen ga bestellen, daar niet van.
Dit bandje speelt altijd tegenover de Old Ebbitt Grill tegenwoordig

Als ik binnenloop staat er voor de verandering geen rij en Mark vraagt of ik alleen ben.  Hij heeft meteen een tafeltje voor me en Tony brengt me erheen.  Ik heb echt zo'n "geadopteerde favoriete klant" gevoel bij die twee, erg leuk. 

Edward komt vragen wat ik wil eten en daar hoef ik het menu niet eens voor te zien.  Ik bestel de gazpacho en de biefstuk tartaar (filet Americain).  Ik krijg er geen spijt van, beiden smaken voortreffelijk. 

In het Lafayette Park voor het Witte Huis ga ik op een bankje wachten tot het tijd is mijn gezelschap van vandaag te ontmoeten.  Het is er gezellig druk met picknickende werkers, gekleed in vol pak en das zitten ze op het gras.  Ik zou hier wel de hele middag kunnen zitten, zo'n lekkere temperatuur en veel te zien.
 
Zo vredig is het in het park vlak voor het Witte Huis

Vandaag leid ik Efie en haar gezin uit Belgie rond.  Met Efie heb ik al een tijdje contact via Facebook dus helemaal onbekend zijn ze niet.  Zij komen van de Starbucks aan de overkant en ik maak in persoon kennis met Efie en haar man en kinderen. 
Iedere donderdagmiddag is er een marktje bij McPherson Square

We gaan als eerste naar het Witte Huis en bekijken de voor- en achterkant.  Dan lopen we het rondje langs de monumenten.  Het is enorm druk!  Het is alweer even geleden dat ik 's middags in dit gedeelte van de Mall was en het is een groot verschil met de ochtend.

 
 
Vooral in het Lincoln Memorial is het ellebogenwerk.  Het is wel een heel stuk prettiger lopen met dit weer, dan in het begin van de week.  Na een uur of drie zijn we klaar met de rondleiding en ik vraag wat ze hierna gaan doen.

Dat is een bezoek aan het Natural History Museum.  Dat komt goed uit, want dat is tegenover het Smithsonian metrostation waar ik de metro terug naar huis zal nemen.  We nemen afscheid en het was erg leuk weer iemand, die ik alleen virtueel kende, in persoon te hebben ontmoet.

In het metrostation is het superdruk.  Ik denk dat het goed is dat ik altijd bij de Library of Congress eindig met de volledaagsrondleidingen.  Dat is weg van de drommen.  Ik besluit eerst een trein een paar stations de andere kant op te nemen om verzekerd te zijn van een zitplaats.

Er komt net een trein aan en ik ga mee tot Federal Center SW.  Daar stap ik uit en meteen in een arriverende oranje lijn trein.  Het heeft me dus hooguit tien minuten gekost en ik heb een zitplaats tot Vienna. 

In East Falls Church bel ik Rick om te kijken waar hij is en dat blijkt dichtbij genoeg om mij op te halen.  Ik krijg dus een ritje in zijn prachtige nieuwe BMW i3.  Van buiten ziet de auto er niet erg indrukwekkend uit, maar van binnen heeft hij alle nieuwste snufjes, prachtig!

Thuis werp ik me op mijn kleurmandala waar ik gisteren aan begon.  Ja, mensen, het is officieel, ik ben verslaafd aan kleuren en tekenen. Ik lijk wel een kleuter!  Ik vind het heerlijk om te doen.

Voor het avondeten hebben we ravioli gevuld met asperge en gruyere in een fra diavolo saus.  Daarbij een Mexicaanse "cole slaw" (een woord uit het Nederlands), die zeer pittig is door verse jalapeno's!  We eten buiten en het smaakt goed, hoewel ik niet zo blij ben dat mijn bloed de muggen ook duidelijk weer goed smaakt.
Er wordt nu ook gecampeerd met de eekhoorns in de feeentuin

Na het eten ga ik dus toch maar naar binnen.  Lekker voor de tv hangen, gelukkig vind ik reality tv leuk, want dat is het voornamelijk nu.  Gisteren was ik teleurgesteld dat de rondleiding voor morgen niet door zou gaan, nu zie ik uit naar een lekker rustige zomerdag voor een weer druk weekend.

4 reacties:

Anoniem zei

Ik kan me voorstellen dat het tekenen verslavend is. Je hebt weer een mooie tekening gemaakt.
Fijne vrijdag en een leuk weekend!
Anja L.

Marion2 zei

Jee, begint het collegejaar alweer bijna? Dat gaat wel heel erg snel!
Gaan jullie dit jaar niet naar Aruba?

Cute, het eekhoorntje tussen de elfjes.

Kristel zei

Goh, als kleuren voor kleuters is, wat moet ik dan zeggen... ik vind van die nummertjes verbinden zalig geweldig ontspannend! (ben nu bezig in deze:http://www.amazon.com/1000-Dot---Dot-Thomas-Pavitte/dp/1626860858/ref=sr_1_6?ie=UTF8&qid=1437750022&sr=8-6&keywords=thomas+pavitte) :-) Ach, als we er maar blij van worden, toch?
Ik heb mijn nichtje doorverwezen naar je site, ik lees al een tijdje (stiekem.. foei..) hier, en zij is pas niet ver van jullie vandaan komen wonen. Als ik haar ooit bezoek, neem ik zeker contact met je op voor een rondleiding, ik vind het altijd fijn om over je schouder mee te kijken naar wat je overal ziet!
Groetjes uit het warme en droge Frankrijk (nu ja, warm en droog hier dan, zo vlak tegen de Pyreneeën)

Petra zei

@Anja - Het is het creeren dat ik zo leuk vind. Altijd al gevonden, de fotografie helpt daar ook bij

@Marion - Saskia begint 19 augustus, maar volgende zaterdag verhuist ze naar haar appartement en blijft daaar dan tot we de 8e op vakantie gaan. We gaan niet naar Aruba, maar met zijn allen een week naar de Kaaiman Eilanden.

@Kristel - Die dot-to-dots zijn inderdaad ook erg populair. We komen nog tijd tekort met alle dingen te proberen! Leuk dat je een reactie achterliet, lijkt me leuk om jullie rond te leiden mocht het zover komen