Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juli 02, 2015

Over vlinders en happy hour

"How come you're leaving so early?", vraag ik Rick als hij mij gedag komt kussen.  Het is helemaal niet vroeg, antwoordt hij, maar gewoon donker buiten.  Niet veel later hoor ik het geroffel van regen op het dak.  Tot nu toe is deze zomer wel erg nat hier!


Beneden rooster ik een paar wafels en geniet van mijn koffie.  Althans, mijn ontbijt wordt onderbroken door destructo kitten, zoals ik haar heb genoemd als de meisjes dan geen naam voor haar kunnen bedenken.  Die zit in de planten en overal ligt aarde!  Gelukkig gaat ze vanavond weer even naar Bella's huis, hoe lief ook.

In de plenzende regen  rijd ik naar Anytime Fitness.  Daar doe ik een half cardio voor Sharon me ophaalt voor het uur personal training.  De komende weken gaat het schipperen worden, want ik heb rondleidingen en Sharon gaat een week op vakantie.  Dit uur besteden we dan ook aan intensief spieren trainen.

Na afloop haast ik me naar huis.  Ik heb met Anja afgesproken vandaag.  Alleen zouden we naar een state park aan de Potomac Rivier gaan, maar het weer werkt niet echt mee.  We besluiten dus naar de stad te gaan. 

Saskia is lief genoeg om ons naar de metro te brengen.  We hoeven niet lang op de trein te wachten, die ons een half uurtje later bij Federal Triangle afzet.  We lopen eerst naar bakkerij Paul
 om te gaan lunchen. 

Beiden bestellen we onze favoriet, de "Atlantique" sandwich.  Het is een sesamzaadbroodje met gerookte zalm, tomaat en sla.  Ieder hapje smaakt zo ontzettend lekker!  Ik wil eigenlijk ook het doosje macarons meenemen, maar er mag geen eten de musea in en ik wil niet dat ze het af gaan pakken.  Een andere keer dan maar.

We lopen naar het Natural History Museum en het wordt meteen duidelijk waarom dit het op een na drukst bezochte museum ter wereld is.  Wat een menigtes!  We lopen meteen naar de vlindertuin en kopen kaartjes. 

Ook hier is het druk en we moeten een half uur wachten voor we naar binnen mogen.  In de tussentijd genieten we van de tentoonstelling van Frans Lantings Afrikaanse foto's.  Prachtige platen zijn het!  Er zijn ook een paar filmpjes en ik ben best een beetje jaloers dat iemand de gelegenheid krijgt zulke foto's te kunnen maken!

Wij werpen ons om twee uur op de vlinders, hopend ook posterwaardige platen te krijgen.  We zijn hier in de winter ook geweest en toen was er vrijwel niemand en ook niet zoveel vlinders.  Vandaag zijn zowel mensen als vlinders ruim vertegenwoordigd.

Kennelijk trekt mijn felgroene topje tropische vlinders aan, want ik heb constant twee of drie vlinders op mijn rug en schouders zitten.  Ik word er een beetje een toeristenattractie door.  Regelmatig wordt me gevraagd stil te staan zodat er een foto van mijn meelifters genomen kan worden.

Anja en ik fotograferen erop los.  Ik heb mijn macrolens op mijn toestel en hoop een aantal goede macro's te krijgen.  Na zo'n anderhalf uur wordt het wel erg warm en vochtig.  Mijn vlinderlifters worden van me afgeveegd en we banen ons een weg door de massa's naar buiten.

Het is vandaag wel een lekker koele dag.  Eenmaal weer terug in Vienna besluiten we dan ook terug naar huis te lopen in plaats van een van de kinderen te vragen ons op te halen.  Het spettert wel af en toe, maar dat deert ons niet.

Kai brengt me naar het Mosaic District.  Het is hier altijd een beetje als thuiskomen, want we woonden hier vorige zomer.  Ik ben blij dat dat niet meer het geval is, maar het is wel een heel fijn winkelgebied. 

Bij het Angelika Film Center hebben ze een bar op de derde verdieping en daar is een happy hour met mijn Meetup groepje.  Dit is pas de tweede keer dat het me lukt bij een evenement te zijn en alweer vind ik het erg gezellig. Er zijn drie andere dames, dus leuk om elkaar wat te leren kennen.  We bestellen ook een lekker cocktail met bourbon en gemberbier.

Na een uurtje neem ik afscheid, want Rick wacht op me aan de bar bij Matchbox.  Bij dit restaurant aten we vorig jaar zeer regelmatig en we worden dus ook nog steeds herkend.  We delen een voorafje van scallops, crabcakes en mini burgertjes.  Als hoofdgerecht neem ik, zoals bijna altijd, de zalm met champignons, erwten en gnocchi.

Het voelt als vrijdagavond vandaag.  Morgen heeft Rick vrij, want zaterdag is het 4 juli en de grootste feestdag van de Verenigde Staten.  Omdat het op een weekend valt krijgen de meeste mensen de vrijdag ervoor vrij. 

Foto's van de vlinders staan hier (ik ben er zelf best tevreden over).

7 reacties:

Anja zei

Het was een leuke middag, je hebt mooie foto's gemaakt.
Laat ik nu hetzelfde hebben: het voelt als een vrijdagavond.
Fijn 4th of july weekend!

Unknown zei

Nou je mag trots zijn op de mooie foto's! Wat een prachtige diertjes zijn het toch.

Anoniem zei

Erg mooie foto,s van die vlinders, ik meen te zien,dat er ook motachtige vlinders bij zijn,
daar bedoel ik mee,nachtvlinders..
Wat een verscheidenheid onder de vlinders he..prachtige kleuren ook.
Fijn weekend!!!!

groetjes Joke

Sandrah zei

Wat een schitterende foto's. Zo enorm gedetailleerd! Daar mag je trots op zijn.

Happy 4th of July Weekend!

Sandra

Marion2 zei

Ik vind de foto's van de vlinders ongelooflijk mooi. Er zitten ook heel originele tussen. Ze kunnen zo op een poster of ansichtkaart.

Petra zei

@Anja - Jullie ook! Ben benieuwd of jullie naar Washington gaan voor het vuurwerk

@Greet - Ja, he, zulke dankbare onderwerpjes

@Joke - Inderdaad waren er een paar motten

@Sandra - Dank je, altijd een groot feest hier

@Marion - Ik heb alleen degenen gehouden, die ik inderdaad ook wel aan de muur zou willen hebben

Wendy zei

Waouh! Mooie foto's gemaakt! Vooral de close ups van de vleugels alleen vind ik heel bijzonder!