Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juli 20, 2015

Te heet om te wandelen in de middag

Dag drie van vier rondleidingen breekt net zo warm als gisteren aan.  Er is weer een heat advisory en ik kleed me zo koel mogelijk aan.  Mijn haar weer in een paardestaart, want los ziet dat er na een paar uur niet uit.

Voor ik vertrek vul ik de buisjes met kolibri suikerwater en doe weer olijfolie op de dopjes.  De bijen komen er nog steeds op af, maar kunnen geen houvast krijgen en vliegen dus maar een beetje rond.  Ik zie het kolibrietje ook lekker drinken dus helemaal goed.

Mijn eigen ontbijt bestaat uit een Smart Ones ei, ham en kaas gerechtje en natuurlijk de broodnodige koffie.  Dan brengt Rick me naar de metro.  Daar staat de trein al klaar en ik ga op mijn gezin van vandaag wachten. 


Niet veel later komen ze de roltrap op en maak ik kennis met het gezin H. uit Noord-Holland.  Het waait een beetje wat het iets minder snikheet maakt dan gisteren, maar veel is het niet.  Vandaag zijn de kinderen twee meisjes van twaalf en veertien.
 
Zo schattig deze eendenfamilie!
 

Ze hebben in New York ook al heel veel gelopen en duidelijk speelt de hitte vooral de jongste veel parten.  Gelukkig heb ik mijn mini fan mee en die gebruikt zij om zich koel te houden.  We lopen langs alle monumenten, natuurlijk als laatste het Jefferson Memorial waar het lekker tocht op een hete dag als vandaag.

We bespreken de middag en de ouders hebben wel door dat hun jongste er doorheen zit.  We gaan dus vanmiddag een stuk met de metro doen.  Dat klinkt ook als muziek in mijn oren, al laat ik dat natuurlijk helemaal aan mijn klanten over.

Via de achterkant van het Witte Huis lopen we naar Potbelly waar we dankbaar in de airconditioning aan een open tafel gaan zitten.  Vandaag neem ik eens hun skinny tuna salad, erg lekkere tonijnsalade met natuurlijk ook mijn favoriete hete pepers erop.  De anderen vinden hun broodjes ook erg lekker.  Ik las dat deze restaurantketen in een antiekwinkel in Chicago is ontstaan.  Grappig!

Op weg naar de voorkant van het Witte Huis zie ik de Nigeriaanse vlag bij het Blair House hangen.  Op het dagschema van de president had ik al gelezen dat de Nigeriaanse president op bezoek is.  Even later zien we hem en zijn vrouw (denk ik) ook in prachtige Afrikaanse gewaden naar buiten komen.

In de schaduw vertel over het Witte Huis en dan lopen we naar het McPherson Square metrostation.  Een paar minuten later stappen we in een zilver lijn trein en stappen bij Capitol South weer uit.  Zelfs Capitol Hill oplopen zal ik de kinderen vandaag niet aandoen.

Voor het Capitool zoeken we een schaduwrijke plek op onder een grote boom.  Daar vertel ik over de geschiedenis van dit gebouw.  Het valt me weer eens op dat er zoveel te vertellen is over de monumenten en gebouwen en dan zeg ik meestal nog niet eens alles wat ik erover weet.

Aan de overkant gaan we de Library of Congress in.  Daar is het lekker koel en ik zie de kinderen zich beter voelen.  We bekijken o.a. de grote leeszaal (kijk National Treasure Book of Secrets voor je dit gebouw bezoekt) en de bibliotheek van Thomas Jefferson.

Dan lopen we terug naar Capitol South en nemen afscheid.  Hun trein komt eerder dan de mijne en ik denk dat ze het ondanks de hitte toch interessant vonden.  De oranje trein laat op zich wachten, maar als ik eindelijk in Vienna uitstap komt Kai me lief ophalen.

Eigenlijk had ik gehoopt mijn duik in het zwembad weer te maken, maar helaas is er een "swim meet".  Het zwemteam zwemt dan tegen het zwemteam van een ander zwembad en "gewone" leden zijn dan niet welkom.  Jammer, maar morgen maar weer.

Mijn energie is toch ook helemaal op.  Ik denk nog te gaan kleuren, maar kan mijn gedachten er niet bij houden.  Ik computer dan maar wat en we bestellen Zpizza als avondeten.  En jongens, ik schaam me dood, maar ik ben helemaal "in" het Bachelorette drama dit seizoen.

3 reacties:

Unknown zei

Met dat warme weer benijd ik je niet met die rondleidingen. Wat een opgave! Duimen dat het snel iets beter wordt, groetjes en sterkte met die hitte....

Anoniem zei

Ik vind het knap hoor dat je het volhoudt zo lopen in de hitte. Gelukkig kun je stukken met de metro doen. Krijg je geen last van je voetzolen met dit weer?
Ik krijg altijd zo'n loom gevoel over me en wil eigenlijk alleen maar een beetje liggen. Lezen lukt vaak niet omdat ik dan in slaap val. Daarom ben ik blij dat ik meestal in September vakantie heb, dan is de meeste hitte wel voorbij (tenminste waar wij dan naar toe gaan). Sterkte vandaag!
Anja L.

Petra zei

@Greet - Dank je. Het weer is iets wat ik natuurlijk niet in de hand heb. Vorig jaar was het lang zo warm niet bijvoorbeeld.

@Anja - Jij ook bedankt, ik was echt doodmoe vanmiddag!