Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juli 03, 2015

Vrije dag voor Onafhankelijkheidsdag

Oei, ik word wakker met mijn hele lichaam in een knoop.  Alles brandt van de pijn en ik sta met heel veel moeite op.  Rick instrueert me in mijn makkelijke stoel te gaan zitten en wat pijnstillers te nemen.  Die doen meestal vrijwel niets, maar halen misschien net de ergste branderigheid weg.

Rick gaat naar Starbucks en komt terug met een heerlijke ijs venti mocca Americano en sandwiches.  Met zijn vieren ontbijten we op het deck, heel gezellig.  Rick is vandaag dus vrij vanwege Onafhankelijkheidsdag morgen. 

De hangmat wacht geduldig op me

Om te proberen de knopen wat uit mijn spieren te krijgen stel ik de elliptical in op een licht programma.  Ik ben aan een nieuw boek begonnen, een luchtige mystery, maar het kan me niet echt bekoren.  Ik ben dan ook blij als ik 5000 stappen bijeen heb.

Het is lekker weer, voor ons doen niet zo warm met een graad of 26.  Ik lijn Cosmo aan en neem mijn macrolens mee.  Het fotografiethema van de maand is "close ups" en er is genoeg te fotograferen aan bloemen en insekten op het moment. 




Tijdens het lopen voel ik me echter helemaal niet goed en ben blij dat ik vandaag geen rondleiding heb.  Thuis laat ik dan ook de waterlanders even lopen van de pijn.  Vreemd genoeg ontspant dat ook en Rick masseert wat tussen mijn schouders wat ook helpt.  Ik baal er enorm van, want ik wil zoveel doen vandaag!
In mijn nieuwe patriottische topje en Amerikaanse vlag oorbellen

Na de lunch nemen Saskia en ik Flapjack mee naar de dierenarts voor zijn jaarlijkse "check up".  Saskia is bezorgd omdat hij zoveel weegt, maar liefst zestien pond.  De dierenarts stelt haar gerust dat Flap niet te dik is, hij is gewoon een enorme rode kater.  We laten de klitten in zijn vacht zien en die worden eruit geschoren.  Hij heeft zo een paar kale plekjes, maar dat zal snel genoeg weer bijgroeien.
Flapjack is zo lief, hij laat zich geduldig onderzoeken

Thuis ben ik uitgeteld en ga een uurtje in de hangmat liggen.  Ik zie dat de kolibri terug is en drinkt uit het grotere voederbakje en dan ook weer uit het buisje aan het raam.  Hoera!  Ik was bang dat de mieren haar weg hadden gejaagd.  Gelukkig hebben die het buisje aan het keukenraam (nog) niet gevonden.

Als ik opsta denk ik te gaan kleuren, maar geen enkele tekening inspireert me.  De pijn overheerst teveel.  Net als ik mezelf erg zielig vind komt Rick thuis en laat me de liefste email ooit van mijn schoonzusje lezen (Lisa, Ricks zus).  Ze schrijft hoe fijn en bijzonder ze het vindt hoe wij vriendinnen zijn en meer en daar komen die vervelende tranen weer, dit keer van ontroering.

Dan overhandigt Rick me twee pakketjes van Amazon.com.  Lisa heeft me een paar schattige feetjes voor mijn feeentuintje gestuurd!  Natuurlijk krijgen ze meteen een plekje in "Fairyville".  Wat zou ik mijn lieve schoonzus er persoonlijk een flinke hug voor willen geven, maar dat wordt een virtuele via Facebook.  Hopelijk zien we elkaar over afzienbare tijd weer een keer. 
 
De vogels maken dus nog steeds dankbaar gebruik van onze voer aanvoer gebruik.  Alleen stoot de horrendeur het voerhoudertje telkens van het raam.  Rick heeft daar nu een oplossing voor gevonden.  Hij heeft een grote schroef in een baksteen boven de deur gedraaid en daar hangt het voer nu aan.  Helemaal goed en de vogels vliegen af en aan.

Voor het avondeten gaan Rick en ik naar Pazzo Pomodoro.  Als ik een pijndag heb is dat mijn favoriete restaurant.  Het is er gezellig, maar niet superdruk en het eten is echt "comfort food".  Mijn Aperol spritz staat bij wijze van spreken al klaar.  Rick en ik delen een bord met prosciutto en kaas.  Als hoofdgerecht kies ik mijn favoriete trenette al nero.

Daarna lopen we nog even de Fresh Market in, want Rick wil morgen een hot dog als lunch.  Ik loop nog steeds met pijn en een huilgevoel rond, bah!  Het gaat me moeite kosten van het vuurwerk te genieten vanavond.

Daarvoor gaan we naar Niall en Serena.  Vanuit hun achtertuin is er goed zicht op het spektakel.  Als we er eenmaal zijn ben ik blij dat we gegaan zijn, natuurlijk.  Serena duwt me meteen een glas wijn in handen en schuift een stoel voor.  Het vuurwerk is prachtig! Hier een filmpje van de finale.
  `
Na afloop gaan Rick en de buurmannen nog hun vuurwerk afsteken.  Ik blijf bij Cosmo, die er helemaal bang van wordt.  Mijn aanwezigheid maakt hem wel rustiger zie ik en dat vermindert mijn schuldgevoel dat ik niet ga kijken.  Hopelijk voel ik me morgen een stuk beter en kunnen we in de stad de feestdag mee gaan vieren.

9 reacties:

Margreet zei

Ach wat ontzettend vervelend voor je! Hopenlijk is morgen een betere dag. Waarom vandaag al vuurwerk? Wij kijken morgen traditioneel naar de parade en later vuurwerk. Altijd zo'n leuke dag. Veel plezier morgen!

Anoniem zei

Ik las al op FB dat je je zo slecht voelt. Wat enorm jammer dat dat uitgerekend vandaag is. Morgen voel je je vast beter! Ik hoop het voor je.
Ik vroeg mij ook af waarom al op vrijdagavond het vuurwerk is. Zeker omdat de 4th in het weekend valt? Wel leuk dat Rick vrij had op vrijdag. Wij genieten nu van een reis door Vietnam, met de kinderen. Heerlijk om die beiden een paar weken bij me te hebben.
Fijne pijnloze dag morgen! Groet, Annebep

Anoniem zei

Wat jammer dat je zo'n rotdag had. Ik hoop dat het vandaag veel beter gast!
Happy 4th of july!
Anja L.

Anoniem zei

Erg dat je geregeld zoveel pijn hebt,valt ook niet mee om dan de dag door te komen..
Hopelijk heb je gauw weer wat verlichting.
Wat lief van je schoonzusje om je te verrassen met die feetjes,zoiets geeft je een blij gevoel he,
Alleen al het feit al ,dat degene aan je denkt.
Doe je Flapjack nooit borstelen? Hebben ze graag hoor,daardoor weinig kans op klitten meer.
Voer hier de vogeltjes ook altijd en een schaaltje fris water erbij ,daar liggen ze dan ook geregeld in te badderen.
Leuk om te zien.

Groetjes Joke

Tink zei

Ik vind het afschuwelijk voor je dat je weer een pijn dag hebt. Ik weet als geen ander hoe verdrietig het is als die juist op speciale dagen voorkomen. Je voelt je zo machteloos omdat er niet veel is dat je kunt doen, behalve naar je lichaam luisteren.
Weet je wat me wel opvalt dat je vaak de dag voor zo'n pijndag schrijft dat je stevig gesport hebt en alle spiere groepen flink aan bod hebt laten komen. Denk je niet dat de pijn die je de dag daarna hebt de zogenaamde PEM is? Post External Malaise? Wat mensen met Fibro en CFS krijgen als ze hun eigen energie envelop te buiten gaan. Kenmerk van PEM is dat het verlaat maar binnen 48 uur optreed met verhoogde pijn symptomen.
Ik weet dat voor jou bewegen je Fibro onder controle houdt maar misschien ga je op dat moment net iets buiten je aanwezige energie in je spieren en organen. Ik kan je echt aanraden er meer over te lezen en hoe je kan bewegen en binnen jou energie envelop te blijven.
Hier is een uitstekend artikel van dr Bruce Campbell het legt precies uit wat PEM betekend voor mensen met Fibro en CFS. De CDC heeft PEM als een van de symptomen in hun lijst wat mensen met FMS en CFS kunnen hebben. Ik hoop niet dat dit te belerend overkomt, ik wil alleen maar helpen voordat je ergere symptomen krijgt. http://www.cfidsselfhelp.org/library/post-exertional-malaise

Tineke zei

Hopelijk vallen je pijnen dit weekend mee, zo moeilijk om pijn te negeren. Fijn dat je Rick hebt om je te 'verwennen'
Leuk t-shirt en oorbellen heb je.

Petra zei

@Margreet - Iemand in Vienna was dit jaar te laat met boeken en kon alleen 3 juli nog krijgen! Werd niet in dank afgenomen, maar het was niet anders. Hopelijk lesje geleerd en volgend jaar weer op de 4e.

@Annebep - Ik zie je foto's uit Vietnam, prachtig is het daar! Geniet er nog maar lekker van.

@Anja - Dank je wel!

@Joke - Ja, we borstelen Flapjack wel, maar op een gegeven moment was er geen doorkomen meer aan. De dierenarts dacht dat hij er niet bij kan

@Tink - Inderdaad, ik denk dus ook dat ik donderdag te zware gewichten en teveel repetities daarmee heb gedaan. Dat is wel een beetje het gevaar van personal training ook, iemand die je nog net iets verder doet gaan. Nu is Sharon over het algemeen erg voorzichtig met mij, maar dit keer ging het mis. We zullen het programma weer eens bijstellen.

@Tineke - Vandaag is het zeker beter, gelukkig, ik heb gelijk meer energie.

Sandrah zei

Een wat verlate reactie, maar wat vervelend dat je zo'n pijn had. Ik lees dat je je vandaag gelukkig beter voelde, maar ik kan me voorstellen dat zo'n dag er in hakt.

Wat lief dat bericht van je schoonzus.

Door jou willen wij ook van die voederbakjes neer hangen. Lijkt me zo leuk om die vogeltjes voor het raam te zien. We gaan eens kijken wat er allemaal te koop is hier.

Sandra

Petra zei

@Sandra - Je gaat er geen spijt van hebben! Ik ben benieuwd wat voor vogels jullie gaan krijgen