Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, augustus 20, 2015

27 Jaar getrouwd en American History Museum met de familie

Het is maar een sombere grijze boel als we opstaan.  Het keukenlicht moet zelfs aan, maar het is wonder boven wonder droog en ook warm.  Alleen Ana Maria en Rick zijn al beneden (of boven sinds Ana Maria  beneden sliep). Berend Jan heeft een conference call tot half tien en Athena ligt nog te slapen net als Kai.


Rick en ik vieren vandaag onze zevenentwintigste huwelijksdag.  We wensen elkaar een "happy anniversary", maar Rick moet naar zijn werk en de familie is dus hier. We gaan het zaterdagavond met een sjiek etentje echt vieren.
Rick gaf me dit mooie boeket
Zevenentwintig jaar geleden

Ana Maria zegt nog geen trek in ontbijt te hebben dus ik maak een paar gepocheerde eieren met spinazie en Parmezaanse kaas voor mezelf.  Natuurlijk heb ik er een grote kop koffie in een van mijn Blond Amsterdam mokken bij.  Ana Maria vindt dat ontbijt wel erg lekker en gaat het voor zichzelf maken nadat ze in onze buurt hardgelopen heeft.

Mijn sporten doe ik vandaag bij Anytime Fitness.  Eerst cardio om stappen bijeen te halen en dan komt Sharon me halen voor een uur personal training.  We houden de gewichten laag, maar dat betekent niet dat ik niet toch flink bezweet ben na afloop!  Hoe Sharon het doet weet ik niet, maar ik heb altijd weer het idee goed bezig te zijn geweest.

Op weg naar huis stop ik nog even bij Bird Watchers.  Onze maiskolven voor de eekhoorns zijn op dus ik koop daar een nieuwe zak van.  Ik ben al bekend bij deze winkel en de kassajuffrouw vraagt zelfs hoe mijn vakantie was.

Thuis maken we ons allemaal gauw klaar om naar de stad te gaan.  Berend Jan rijdt naar de metro waar we gelukkig meteen een parkeerplaats vinden.  We kopen Smartrip kaarten voor de Canadezen.  Dat duurt even, want je kunt maar een Smartrip tegelijk kopen.

Als we de roltrap afgaan zien we de trein net vertrekken!  Gelukkig komt de volgende al aan en hoeven we maar tien minuten te wachten voor we richting Washington gaan.  Vanochtend heb ik Mark gebeld en een reservering voor ons allen bij de Old Ebbitt Grill gemaakt.  Ik vind het leuk mijn familie te laten zien waar ik zo vaak lunch.

Mark begroet ons heel enthousiast en ik stel mijn broer, schoonzus en nichtje aan hem voor.  Hij zegt dat ze hier heel blij met mij zijn.  Dat is leuk om te horen.  Hij heeft ook een mooie tafel in het oudste gedeelte van het restaurant voor ons.
Gezellig samen lunchen na elkaar (behalve mijn broer) vier jaar niet te hebben gezien
 
Gelukkig is ook mijn familie zeer tevreden over het eten hier.  Athena neemt het restaurant week menu met drie gangen.  Ze zegt dat het haar lekkerste maal in lange tijd was en zo zag het er ook uit.  Ana Maria neemt de calamari waar ik ook wat van proef en ook die is prima. 

Berend Jan heeft een klassiek Washingtonian gerecht, de half smokes.  Dat zijn een soort hot dogs, maar specifiek bereid zoals je alleen in onze hoofdstad kunt krijgen.  Ik bestel de steak tartare en die is ook heerlijk!
Athena herinnert zich het Witte Huis niet en als je in de hoofdstad van de VS bent moet je dat natuurlijk gezien hebben.  Na het eten lopen we dus eerst naar de voorkant waar ik een en ander vertel over de geschiedenis van het huis en wat anecdotes.  Dingen, die mijn broer zelfs niet wist na hier toch jaren te hebben gewoond (eerlijkheidshalve wist ik ze ook niet voor ik me in ging lezen om te gidsen).

De achterkant van het Witte Huis is snel bekeken en we bedenken wat we nu willen doen. Het is nog steeds droog, maar dreigende luchten en hoge luchtvochtigheid jagen ons een museum in.  We kiezen het American History Museum.  Daar bekijken we de Star Spangled Banner en het poppenhuis eerst.

Dan gaan we naar "American Stories", daar zien we onder anderen Kermit de Kikker en de rode schoentjes van de Tovenaar van Oz.  Ook staat de stoel van Archie Bunker er nog steeds, maar ik vraag me nu af hoeveel mensen "All in the Family" nog kennen.


Volgende stop zijn de jurken van de presidentsvrouwen, altijd mijn favoriet hier.  Daarna kijken we wat rond in de nieuwe vleugel met uitvindingen e.d.  Als laatste gaan we naar de keuken van Julia Child.  Zij was de voorloper van de huidige kookshows.

Athena wil nog naar de winkel en astronauten ijs kopen.  Dat is vriesgedroogd ijs en smaakt inderdaad erg lekker.  Ik heb het al jaren niet geproefd, maar het stukje dat ik van Athena krijg herinnert me eraan dat dit echt smaakt als ijs, maar dan hard en niet koud.

We lopen terug naar de metro, want Berend Jan moet voor zessen thuis zijn voor nog een conference call. De terugrit verloopt vlot en B.J. is op tijd terug voor zijn werk.  Ana Maria en ik gaan naar Whole Foods om avondeten te kopen.

De radar ziet er angstig uit en we nemen grote paraplu's mee voor het geval het zal gaan regenen.  Als we klaar zijn is het nog droog, maar de lucht in het westen ziet er paars uit!  Het rommelt ook vervaarlijk.

We halen het droog naar huis en Rick besluit de barbecue toch al aan te steken.  Dat is een goede beslissing, want zoals gewoonlijk gaat het zware weer om ons heen.  Het regent wel wat, maar niet genoeg om niet te grillen.

Wel worden we beloond met een prachtige regenboog!  Die duurt ook nog eens meer dan een half uur.  Ik probeer hem zo goed mogelijk te fotograferen, want het maandthema is "Regenboogkleuren". 

Kai en ik dekken de tafel in onze eetkamer waar we maar weinig zitten.  Eigenlijk zouden we die veel meer moeten gebruiken.  We genieten van de kipspiezen, gegrilde maiskolven, komkommersalade en olijfbrood.  Het gesprek verloopt ook zo goed dat het al negen uur is voor we opstaan!

Het is heel gezellig ze hier weer te hebben!  Ik leer mijn nichtje ook weer een stuk beter kennen en het is een heel leuk kind!  Morgen hebben we weer grote plannen dus het is zaak op tijd onze bedden op te zoeken.

9 reacties:

Unknown zei

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. En wat leuk dat je broer met zijn gezin er zijn en dat je die een rondleiding gegeven hebt dat lijkt me toch heel anders dan met klanten. Alvast een fijn weekend.

Anoniem zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag.....ik ken archie bunker nog wel hoor, zegt gemoeg over mijn leeftijd ;-)
Veel plezier met de familie en goed weekend!
Groetjes
Evelyn

Anoniem zei

Gefeliciteerd met jullie zevenentwintigste huwelijksverjaardag Petra en Rick.
Ik wens jullie een fijn weekend met je broer, schoonzus en nichtje, geniet ervan.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Gefelicteerd met jullie trouwdag! Zo te lezen was het een gezellige dag.
Ik herinner me 'all in the family' nog goed hoor. Wij keken er altijd naar.
Veel plezier vrijdag.
Anja L.

Sandrah zei

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. En wat leuk dat je broer en zijn gezin er zijn na elkaar zo lang niet gezien te hebben.

Oh, astronautenijs. Wij hebben het gegeten toen we jaren geleden in Washington waren en een tijd geleden nog na een expositie in Utrecht. Ik vind het heel erg lijken op de schuimblokken die je vroeger kon kopen. Inderdaad, erg lekker!

Sandra

Anja zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag!

Petra zei

@Chantal - Inderdaad anders dan met klanten, maar wel erg leuk

@Evelyn - Die show schijnt echt avant garde geweest te zijn

@Hilde - Dank voor de felicitaties!

@Anja - Dank je en wij vonden het ook altijd een leuke show

@Sandra - Mij een beetje te zoet dat "ijs", maar Athena vond het duidelijk heerlijk, ze at er zich misselijk aan!

Becs zei

Hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag! Wat leuk om je broer en zijn gezin op bezoek te hebben!

Petr@ zei

27 jaar getrouwd! Gefeliciteerd!
Leuk om je nichtje wat beter te leren kennen. Dat is echt een nadeel als je zo ver uit elkaar woont.
Ik heb neven en nichten in Australie en die heb ik een keer of twee gezien in mijn leven.