Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, augustus 19, 2015

Een leuke rondleiding en mijn broer, schoonzus en nichtje hier

Kwart voor acht komt weer voor ik het weet.  Mijn eerste gang is naar de basement om te zien of er nog kevertjes zijn.  Gelukkig zijn er maar een paar (ik weet het, die worden binnen de kortste keren weer een plaag, maar voor nu valt het mee).  In de kamer waar mijn broer en schoonzus zullen slapen zie ik er geen meer.

Na een paar wafels geroosterd te hebben en een flinke kop koffie achterover te hebben geslagen zet Rick me af bij het metrostation.  Zonder problemen stap ik een half uurtje later weer uit midden op de Mall. Michael is er ook en belooft bij de andere uitgang te gaan kijken als mijn gezelschap weer niet komt.

Dit gratis krantje houdt me altijd bezig op weg naar de stad
 
Gelukkig is dat niet nodig.  Ik zie al gauw A. en haar vrouw S. aan komen lopen.  Met A. heb ik op het Alles Amerika forum al regelmatig gecorrespondeerd dus erg leuk haar ook in persoon te ontmoeten.

Het is vandaag vochtig, maar niet zo heet als maandag gelukkig.  Na over de geschiedenis van de stad te hebben verteld lopen we naar het Washington Monument.  De bewolkte lucht maakt voor mooie HDR foto's.


We lopen langs het Tweede Wereldoorlog Monument en het Vietnam Veteranen Monument, beiden maken indruk en er worden vele foto's genomen.  Ook het Lincoln Memorial is altijd weer populair.  Maar mijn favoriet blijft het Koreaanse oorlogsmonument.  De gezichtsuitdrukkingen op die beelden zijn zo realistisch.


 

Dan steken we over naar het Tidal Basin.  Bij het Martin Luther King Jr. Memorial is het heel rustig en zo ook bij het Franklin Roosevelt Memorial.  Als laatste bezoeken we Thomas Jefferson's Memorial.  Daar tocht het altijd flink en dat is op een warme dag als vandaag heerlijk.

Na al dit lopen hebben we trek gekregen en we lopen snel naar de Old Ebbitt Grill.  Daar heeft Mark al een tafel voor ons open.  S. en ik bestellen de flatbread en A. hummus met groentes en pita.  Het smaakt allemaal prima en is altijd weer fijn om even te kunnen zitten.

We zetten onze tocht voort en bekijken het Witte Huis van voren en achteren.  Langs Pennsylvania Avenue lopen we richting Capitool.  Bij het Newseum lezen we wat van de vijftig voorpagina's, die er uit iedere staat hangen en iedere dag ververst worden.  Als laatste is er altijd een Canadese krant, want het Newseum ligt naast de Canadese ambassade.



Capitol Hill is altijd weer even klimmen na alle kilometers, maar we halen het naar de top.  Als laatste bezoeken we zoals altijd de Library of Congress.  Het gebouw maakt zoals altijd weer indruk.
Those people have a great view of the city!

Intussen hebben A. en S. besloten na de Library of Congress de rondleiding in het Capitool te gaan doen.  Ze hebben ook een reservering voor morgenmiddag, maar dit komt beter uit.  Ik denk (hoop) dat ze snel mee zullen kunnen zelfs zonder reservering.

Wij nemen dus afscheid voor zij de tunnel naar het Capitool ingaan.  Mijn broer heeft ge-sms-t dat zij inmiddels bij ons thuis zijn aangekomen dus ik loop gauw naar de metro.  Rick komt me ophalen van Vienna en het is zo fijn de familie weer te zien!  Ik heb mijn schoonzusje en nichtje alweer vier jaar niet gezien!

Berend-Jan stelt voor naar het zwembad te gaan.  Dat lijkt mij ook heerlijk na de plakkerige dag in de stad. We kleden ons allemaal in badkleding en lopen naar de overkant.  Daar is het lekker rustig en we genieten van een duik in het koele water.   Het is ook leuk Athena hier te hebben, zij was maar tien toen we haar voor het laatst zagen!

Voor het avondeten bestellen we naar Athena's wens Indiaas eten.  Gelukkig blijven de beloofde onweersbuien om ons heen trekken.  Het smaakt allemaal prima en we hebben meer dan genoeg gespreksstof. 

We zijn allemaal moe.  Zij hebben de hele dag gereden en ik natuurlijk de hele dag gelopen.  We hangen lekker op de banken en een voor een gaan we naar boven of in het geval van Berend Jan en Ana Maria beneden.  Zij hebben besloten ondanks de beestjes in onze logeerkamer te slapen.

3 reacties:

Anja zei

Hopelijk blijven de beestjes weg.
Fijne tijd samen!!

Anjes zei

Het was afzien met die hoge luchtvochtigheid maar we hebben een hele leuke informatieve dag gehad!

Helaas was het Capitool waaronder de Rotunda van binnen grotendeels gesloten en de mevrouw adviseerde ons geen tour te doen maar in plaats daarvan the house of representatives te bekijken. Dat hebben we toen (na heel veel veiligheidschecks) dan maar gedaan. Jammer maar we hebben toch een beetje kunnen zien van het Capitool.

Hopelijk zijn jullie nog steeds van de kevertjes verlost. Fijne dagen met je familie!

Petra zei

@Anja - Ze zijn er nog wel, maar in veel mindere mate

@Anjes - Fijn dat jullie het leuk vonden! Jammer dat het Huis van Afgevaardigden niet in sessie was, maar jullie zijn in ieder geval binnen geweest.