Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, augustus 03, 2015

Middleburg en een wijngaard

Eindelijk kan ik weer eens "uitslapen".  Heel goed gaat dat niet, want ik ben toch weer voor ik gewoonlijk opsta wakker.  Grappig hoe je lichaam gauw aan een ritme went wat dat betreft.  Ik heb nogal wat pijn en Icy Hot is weer eens mijn vriend.

Met een paar gepocheerde eieren met kaas, koffie en een bakje vers fruit ga ik op het deck ontbijt eten.  Ik heb de kolibrie voedingsbuisjes naar binnen gehaald, want als ik ze niet constant met olijfolie insmeer zwermen er binnen een mum van tijd een dozijn bijen omheen.  Ik ben vandaag weer niet genoeg thuis om ze vettig te houden.


Jose, de klusjesman, komt zijn cheque ophalen (dan vind ik cheques dus wel erg handig).  Hij vraagt of we tevreden zijn met zijn werk.  Nou, absoluut, je kunt niet meer zien dat er ueberhaupt lekkage was!  Ik ben ook blij mijn stoel weer terug te hebben.

Bij Anytime Fitness warm ik op op de elliptical en dan komt Sharon me halen.  Zij maakt zich zorgen omdat ik de afgelopen dagen weer veel pijn heb gehad.  Ze wil dat zeker niet verergeren door te zware gewichten te gebruiken. 

Daar ben ik het mee eens, maar ik wil wel mijn kracht behouden.  We besluiten dus meer lichaamsgewicht oefeningen te doen en voor mijn armen wel wat zwaardere gewichten.  Ook rekt en strekt Sharon mijn spieren en geeft ze me eigenlijk een betere massage dan Laura.

Na het uur voel ik me dan ook wel een stuk beter.  Ik haast me naar huis en maak me klaar voor een gezellige en ontspannen middag en avond.  Anja belt om kwart voor twaalf aan en nadat ik Kai nog met iets voor zijn universiteitsaanmelding help vertrekken we naar Middleburg.

Het duurt even voor we de drukte van de metropool uit zijn, maar dan zijn we opeens in de natuur.  De rust zo plotseling is opvallend.  Glooiende heuvels en pittoreske plaatsjes typeren het Virginiaanse landschap.  Heb ik weleens geschreven hoe bijzonder "mijn" staat is?  Je zou er een hele vakantie door kunnen brengen.

In Middleburg vragen we een tafeltje op het gezellige terrasje van de historische Red Fox Inn.  Deze herberg bestaat al sinds 1728 en Jackie Kennedy en Liz Taylor hebben er o.a. gelogeerd.  Hun eten is heerlijk. Ik bestel gazpacho, die heel fris smaakt, en een spinazie met aardbeien salade.  Anja's salade met dadels en geitenkaas ziet er ook bijzonder en lekker uit.

Na het eten lopen we nog even het hoofdstraatje met allerlei leuke boetiekjes door.  We gaan Wylie Wagg in met allerlei spulletjes voor hondenliefhebbers, maar ik zie er niets echt leuks.  Anja en ik kwijlen bij de leuke vooral Duitse kerstspulletjes (maar ook $$$$) die ze bij The Christmas Sleigh hebben!  De eigenaar zegt dat het bijna Kerst is, maar we houden onze knip toch maar dicht.
 

Op de kaart met wijngaarden in de omgeving kiezen we Barrel Oak Winery uit.  Ze zijn niet allemaal de hele week open en degene dichtbij Middleburg hebben we al recentelijk bezocht.  Ik stel mijn Mapquest app in op de wijngaard en via prachtige landweggetjes rijden we erheen.

Alleen houdt de GPS er opeens vlakbij de wijngaard mee op.  Ook de andere GPS apps doen het niet, vreemd.  Gelukkig zie ik wel dat we vlakbij de weg waar de wijngaard aan ligt zijn en zo vinden we hem toch nog vrij snel.
  
Het is een grote wijngaard met prachtige uitzichten.  Hier zal het in alle seizoenen leuk zijn.  Rick en ik zijn er een paar jaar geleden al geweest, maar toen was het chaotisch druk dus kreeg ik geen goed beeld.
Anja en ik bestellen een glas rose en gaan daar op hun terrasje van genieten.  We hebben uitzicht over de wijnranken en langs de weg staat een heel veld zonnebloemen.  Als de wijn op is gaan we daar foto's van maken, al heb ik mijn fototoestel niet mee. Mijn telefoon doet plaatsvervangend werk.
 
 
Dan rijden we terug naar huis.  Het is altijd net of we een minivakantietje hebben gehad, zo'n uitje.  Veel van Virginia doet ons aan Frankrijk denken, grappig genoeg.  Anja gaat huiswaarts en we zullen elkaar weer een paar weken niet zien vanwege vakanties en familiebezoek.

Kai en ik hebben morgen plannen de natuur in te gaan met Cosmo.  We willen een picknick meenemen en besluiten die nu vast te gaan halen bij Whole Foods. Ook gaan er grote flessen water mee en wat snacks.  Ik heb er enorme zin in!

Om half zes komt Lois me ophalen.  We gaan naar "happy hour" bij Sea Pearl.  Dit was vorige zomer mijn favoriete plekje met sushi rollen voor $4.  We bestellen drie rollen en ieder een glaasje wijn. 

Lois neemt nog wat sushi en ik mijn absolute favoriet hier de crispy rice cake sushi.  We delen nog een watermeloen met feta salade en dan hebben we genoeg.  Het is een heerlijke temperatuur op hun terrasje en voor we het weten zijn er een paar uur voorbij.
 
Hier kan ik er wel tien van op
En hiervan een enorme bak
 
We nemen ons voor zoiets vaker te doen, het was erg gezellig.  Sowieso een heerlijke dag vandaag, Zulke dagen gaan te snel voorbij!  Tijd voor voeten omhoog en kijken naar de Bachelor in Paradise.  Het is zo'n show waar je tegen beter weten in naar blijft kijken.

6 reacties:

Jurgen de Bruin zei

Je kan in "jouw staat" makkelijk een vakantie doorbrengen en dan heb je al heel snel weer heimwee! Gelukkig is er je blog om mij weer even mee terug te nemen naar Washington en de prachtige omgeving er omheen.

Maar ik kom zeker nog eens terug... (en als ik de loterij win, dan koop ik 1 van die huizen bij Great Falls in de buurt :-))

DVDGuy zei

Mooie foto's van die zonnebloemen; zou zo een serie van een Franse vakantie kunnen zijn ;)

Petr@ zei

Heerlijk zo'n dag met vriendinnen doorbrengen. Dat is dan weer het voordeel van oudere kinderen :)

Ann zei

De foto van het binnenpleintje waar je iets ging eten deed me inderdaad direct denken aan het franse binnenland ... binnen een weekje kan ik er zelf terug van genieten ;-)

Anoniem zei

Dit klinkt als een mini vakantie, heerlijk.
En inderdaad wat ik van Virginia heb gezien is prachtig.
Veel plezier morgen met Kai en Cosmo.
Groet, Bea

Petra zei

@Jurgen - Ha ha, ja, het zijn prachtige huizen daar, maar ik zou er niet willen wonen

@Ruud - Ja, ik vind Virginia altijd het meest op Frankrijk lijken of op Toscane

@Petra - Dat is het zeker, die vrijheid is erg fijn

@Ann - Heerlijk, ik wil ook weer eens naar Frankrijk.

@Bea - Vandaag was nog een mini vakantie :)