Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, augustus 25, 2015

Tandartsbezoek en meer

Dagje vrij, dus ik denk lekker uit te slapen.  Mijn brein denkt daar echter anders over.  Rick moet deze week vroeg op voor vergaderingen deze week.  Ik word wakker en dan probeer ik me op een tropisch eiland te wanen, maar alle problemen van de kinderen malen door mijn hoofd.

Rick komt nog wel even heel goed nieuws brengen, want hij heeft de beste jaarlijkse waardering in lange tijd gekregen.  Dat is natuurlijk in deze nog steeds wat wankele economie heel erg fijn.  Rick gaat dan ook blij naar zijn werk.

Nog moe van de slechte nacht sta ik op.  Het is schitterend weer, de vochtigheid verdreven na de regen van gisteravond.  Ik neem mijn wafels en koffie mee op het deck.  Het kolibrietje komt ook weer langs.  Grappig is dat nadat tijdens onze vakantie de buisjes met nectar leeg waren de bijen het kennelijk op hebben gegeven.


Voor mijn personal training wil ik nog een half uur cardio doen.  Alleen blijkt mijn horloge niet goed te werken en op de klok in de sportschool is het opeens al kwart voor tien.  Een kwartiertje cardio dan maar, want Sharon komt me om tien uur halen.

Omdat ik me niet goed voel en veel pijn heb rolt Sharon mijn rug eerst en dat helpt goed.  Ik merk echt dat ik me weer veel te druk maak om alles en mijn spieren reageren daarop.  Na het uur gewichten en rekken en strekken voel ik me wel een stuk beter.

Kai heeft intussen nog steeds niets vernomen van zijn school en de tijd tikt verder.  Ik snap niet dat hij niet een bonk zenuwen is en vreest dat hij straks te laat is.  Maar hij is volwassen en weet dat zijn vliegtickets straks enorm duur kunnen zijn.  Ik bereid me er maar op voor dat hij van de ene op de andere dag kan vertrekken.

Voor mijn lunch maak ik snel een tosti met ham en kaas en een lekkere perzik uit de boomgaard.  Dan is het tanden poetsen en naar de tandarts voor een grote schoonmaak.  Het is al een jaar geleden dat ik hier was, want in die stoel liggen is een marteling.  Ik kom er altijd met enorme nek- en hoofdpijn vandaan.

Vandaag bedacht ik me dat het fijn zou zijn om naar een boek te luisteren terwijl ik gepijnigd word.  Ik heb dus een roman van een van mijn favoriete schrijfsters op Audible gekocht en luister daarnaar op mijn telefoon.  Het helpt goed, iets om vaker te doen.  De rest van het boek kan ik tijdens mijn rit naar de kust op donderdag horen.

Nadat alle tanden en kiezen weer schoon zijn gepeuterd komt de tandarts nog even kijken.  Voor we begonnen zijn er foto's genomen en daarop is te zien dat een paar kronen los aan het gaan zijn.  Kennelijk hebben kronen niet het eeuwige leven, zelfs als je goed voor je gebit zorgt.  Deze zijn elf jaar oud en een ervan moet spoedig vervangen worden, de andere kan nog even wachten. 

Er wordt nog een mondkanker screening gedaan en gelukkig niets gevonden.  Nu moet ik de moed gaan vinden om die kroon te laten vervangen, bah!  Het hoeft niet morgen, maar toch wel voor er rotting kan ontstaan.  Ik denk erover tot oktober te wachten wanneer het allemaal wat kalmer is.

Toen ik dit weekend een paar armbanden aan wilde doen bleek er een al gebroken te zijn (was ik vergeten) en brak de andere.  We hebben een heel goede juwelier in Vienna en ik wil ze graag kunnen dragen dus breng ze erheen voor reparatie.  In de winkel verlekker ik me aan sommige van hun sieraden.  Heel moderne stukken zitten ertussen, maar ja, buiten mijn budget, natuurlijk.

Bij Rite Aid koop ik een aantal dingetjes voor een "care package" voor Saskia.  Zij vertelde gisteravond dat het niet makkelijk gaat.  Ze vindt haar appartement en huisgenote leuk, maar worstelt met haar studie.  Ik koop wat schoolspullen en hebbedingetjes en snoepjes voor Flapjack. 
Flapjack "helpt" Saskia studeren

Vroeger maakte ik "hoorns" gevuld met die dingen op de eerste schooldag en Saskia vertelde dat ze die miste.  Ik versier de envelop met stickers en zend hem dan naar Richmond.  Hopelijk vindt Saskia haar passie en dan zal het een stuk makkelijker gaan, denk ik.

Thuis kleed ik me in zwemkleding en loop naar de overkant.  Ik ben helemaal van plan het water in te gaan, maar mijn boek is zo spannend dat ik maar blijf lezen.  Tegen de tijd dat ik klaar ben is de zon achter de bomen verdwenen en het water me te koud.

Rick is intussen met Kai's auto en mijn van bezig de veiligheidsinspecties te doen.  Ik zei al tegen hem dat zijn aureooltje almaar groeit.  Dit scheelt mij natuurlijk enorm veel tijd en Kai ook.  De auto's zijn weer een jaartje goed.

Intussen kleur ik lekker op het deck, hoewel ik ondanks de Off! lek word geprikt door de muggen!  Ze bijten zelfs door mijn kleding, ook bespoten met Off!, heen!  Ik weiger naar binnen gejaagd te worden, want het is een heerlijke temperatuur.   Ik maak mijn mandala af en het helpt me te ontspannen, ik voel me de afgelopen dagen erg gespannen.

Rick heeft na de tweede veiligheidsinspectie eten gehaald bij Plaka Grill.  We smullen van hun authentieke gyro's.  Zelfs mijn Grieks-Canadese schoonzus vond hun gyro lekker en dat zegt wat.  Het is dan ook een razend populair restaurant.

Dan gaan de voeten omhoog en de tv aan.  Vanavond is het America's Got Talent avond.  Er zitten een aantal heel goede tussen, maar ook waarvan we ons afvragen hoe die naar de volgende ronde zijn gekomen.  Hopelijk vannacht een betere nacht zodat ik op en top ben voor de rondleiding morgen.

3 reacties:

Marion2 zei

Zo herkenbaar, de houding van Kai! Mijn zoon is net zo: alles komt goed, waar maak je je druk om,... Wel fijn als je zo relaxed in het leven staat.

Heerlijk zo'n man als Rick: een zeer drukke baan en dan toch nog de tijd maken om zijn gezin met allerlei klusjes te helpen. Het zou me niet verbazen als hij het met plezier doet. Erg fijn trouwens van de goede waardering!

En wat leuk dat je die spulletjes naar Saskia hebt gestuurd. Het zijn de kleine dingen die het doen!

Becs zei

Vervelend alle zorgen om de kinderen. Hopelijk hoort Kai snel iets en gaat het snel beter met Saskia

Petra zei

@Marion - Kai is vaak zo besluiteloos. Ik had allang aan de telefoon gehangen om zekerheid te hebben!

@Becs - Ik hoop het ook, want happy kinderen stemmen mij ook een stuk rustiger