Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 10, 2015

Een heel fijne verjaardag!











Terwijl Rick mijn favoriete ontbijt gaat halen bij Panera lees ik de meer dan honderd emails met felicitaties via Facebook en email.  Zo leuk altijd, het geeft meteen een echt jarig gevoel.

Helaas heeft Moeder Natuur geen zon in petto voor mij vandaag.  Het is wat grijs buiten en zeker een stuk koeler dan de afgelopen dagen.  Toch eten we gezellig op het deck, want het is nog altijd 23 graden.

Kai vertrekt voor een vergadering met zijn werkgever bij IKEA en Rick gaat naar zijn werk.  Er zit niets anders op voor mij dan de elliptical boven op te zoeken voor mijn dagelijkse beweging.  Op weg naar boven hoor ik mijn telefoon gaan en zie dat het Petra is, die op vakantie in Californie is.

Gauw bel ik haar terug want we hebben elkaar al sinds maart niet gesproken.  Tijdens mijn uur cardio kletsen we gezellig bij en zo vliegt de tijd ook lekker.  Dan maak ik me gauw klaar om met Rick in Reston te gaan lunchen.

Tot mijn verrassing is Kai ook alweer terug en gaat mee naar Reston.  Het is extra gezellig om met mijn twee mannen uit te gaan!  Van de meisjes heb ik inmiddels ook lieve sms-jes gehad.  Katja is de hele dag bezig met de begrafenis van Kevins grootmoeder dus een heel andere sfeer voor haar.

Rick wacht ons al op bij zijn kantoor en gezamenlijk rijden we naar het Reston Town Center.  Daar vragen we een tafeltje op het terras van Clyde's, ondanks dat het af en toe wat spat. De radar ziet er echter niet dreigend uit en het is een zeer aangename temperatuur.

Het wordt een heerlijke maaltijd.  Kai en ik delen de fried green tomatoes, een typisch zuidelijk gerecht.  Daarop volgend heb ik de gazpacho, die lekker licht is, en de tonijn "toren" met rauwe tonijn en komkommersalade, erg smakelijk.

Na het eten loopt Rick terug naar zijn kantoor en Kai en ik kopen kaartjes voor A Walk in the Woods bij Bow Tie Cinemas.  Natuurlijk is het heel rustig in de zaal zo midden op de dag.  Er zijn slechts een paar andere mensen aanwezig.

Na heel wat voorfilmpjes begint de film, die zich voornamelijk afspeelt op het Appalachian Trail.  Kai en ik hebben beiden het boek van Bill Bryson gelezen en zijn benieuwd hoe de film gaat zijn.  De film volgt het boek redelijk goed. 

Robert Redford en Nick Nolte zijn erg grappig samen en de natuur, ook van bij ons in Virginia (ik zie een bord voor het Shenandoah National Park), prachtig.  Ik herken zelfs een van de beroemde uitzichtpunten, McAfee Knob, waar we een aantal jaren geleden heen klommen.  Dat was niet ver van Virginia Tech, toen Katja daar studeerde.

Na afloop zijn Kai en ik het erover eens dat de film de moeite waard was.  Thuis ga ik even met de voeten omhoog, want om de een of andere reden, denkelijk het weer, heb ik veel pijn vandaag.  Dat maakt ook moe, dus even rust doet me goed.

Rick komt thuis en we vertrekken voor mijn verjaardagsmaal weer naar het Reston Town Center.  Rick heeft een tafeltje gereserveerd bij Passion Fish.  We beginnen met een lekkere cocktail en dan trakteert Rick mij op mijn favoriete gerecht, caviaar met alles wat erbij wordt geserveerd.  Zo ontzettend lekker, het is me weer veel te snel op!
Ik krijg een speciaal "Happy Birthday" menu

Mijn favoriete martini met bloody Mary mix
 
Ik zou wel drie van deze borden opkunnen

Als hoofdgerecht heb ik de soft shell crabs.  Ook die zijn heerlijk!  Ik heb er asperges en zoete aardappelfrietjes bij.  De mannen smullen ook van hun maaltijden.  We hebben dus echt geen plaats meer voor een dessert.

Dat stelt de serveerder voor een probleempje.  Ik krijg namelijk een gratis dessert voor mijn verjaardag met een kaarsje.  Het is key lime pie met meringue en we nemen er toch een paar hapjes van, want het is erg lekker.

Op de terugweg haalt Rick nog wat macarons bij Whole Foods voor het geval ik toch nog zin krijg in iets zoets.  Een verjaardagstaart is niet aan mijn besteed, namelijk.  Macarons, daar kun je me daarentegen voor wakker maken!

Vervolgens is het tijd voor Rick en Kai om mij hun cadeautjes te geven.  Ricks grote cadeau weet ik al.  Ik ga namelijk zaterdag met hem mee naar Anchorage, Alaska, voor een paar dagen.  Hij moest daar voor zaken zijn.  Het is een flinke reis voor een paar dagen daar, maar ik zie ernaar uit de stad beter te leren kennen.  Vier jaar geleden hadden we er nauwelijks tijd.

Toch wilde Rick vandaag ook nog iets hebben en ik krijg een heel handige "regenjas" voor mijn DSLR.  Die gaat meteen mee dit weekend, want regen is in Alaska zeker mogelijk. Kai verrast me met een feeenhuisje, ook weer een pompoenachtige.  Ik kan niet wachten hem morgen aan Fairyville toe te voegen!

Het was een heerlijke dag vandaag!  Ik kan het niet helpen vanavond toch weer terug te denken aan morgen veertien jaar geleden.  Er is zo'n rubriek in de Libelle "de dag, nadat..." en ik denk er al een tijdje over mijn verhaal over de dag nadat ik veertig werd in te sturen.  Dat was namelijk 11 september 2001.

PS: Voor degenen die zich afvragen waar de foto van ons pleintje is.  De server is down en er wordt aan gewerkt

11 reacties:

Anja zei

Wat heb je een leuke verjaardag gehad. Geweldig dat je met Rick mee kunt naar Alaska, veel plezier daar!

Becs zei

Nogmaals van harte!

Anoniem zei

Leuke verjaardag!! Fried green tomatoes deed me gelijk denken aan de gelijknamige film, heerlijke film!
Jij schrijft wel vaker dat je bv met de kinderen smst....wat ik mij afvroeg; gebruiken jullie geen whatsapp??
Fijne dag weer!
Groetjes
Evelyn

Anoniem zei

Klinkt als een gezellige dag. Ik vind het ook zo leuk dat Rick tijd heeft voor een lunch op je verjaardag, dat hoor je hier in Nederland niet veel.
En nu weer die dag met een zwarte wolk. Voor jouw was het de dag na je veertigste verjaardag, voor de zoon van onze vrienden was het de dag van zijn 18e verjaardag. Voor altijd een dag om nooit te vergeten.
Ik hoop dat het weer vandaag weer wat opgeknapt is en dat je pijn meer dragelijk is daardoor.
Groetjes
Jolanda

Anoniem zei

Dat is een leuk kado! Reisjes zijn altijd leuk om te krijgen. Die film ken ik niet masr Robert Redford en Nick Nolte zijn goede acteurs.
Fijne vrijdag.
Anja L.

Irene zei

Alsnog van harte gefeliciteerd vanuit Nederland!

Reny zei

Dat toetje zou ik heerlijk vinden !

Wat leuk dat jullie naar A Walk in the woods zijn geweest. Ik heb ook zo genoten van het boek, ben heel benieuwd naar de film.

Heel veel plezier in Alaska !

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd nog Petra,en prachtige cadeaus,wat een verrassing van Rick zo,n reis.
Geweldig hoor..
Heel fijn weekend.

groetjes Joke

Anoniem zei

Leuke verjaardag heb je gehad, al waren Katja,Kevin en Saskia er niet bij , maar naar ik begreep heb je met hen die verjaardag in het weekend gevierd. En dat was weer een weekend met ****.
Een geweldig cadeau van Rick , een reisje is nooit verkeerd.Ik wens jullie een heel fijn weekend in Alaska. Blijft voor mij toch een schitterend gebied, nog steeds
goede herinneringen aan 1997, toen wij daar met de cruise waren.
Inmiddels ben ik weer in mijn eigen flat na 10 dagen op de kat van Mike in Den Haag
te hebben gepast. Zij waren met vakantie.Hij is net een jaar oud en een grote deugniet. Ik zal hem missen.
Petra nogmaals een heerlijk weekend.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Ietsje te laat maar toch nog van harte gefeliciteerd.
Fijn weekend, Yvonne

Petra zei

@Anja - Dank je!

@Becs - Jij ook bedankt!

@Evelyn - Nee, whatsapp wordt hier niet veel gebruikt. Sms-en kost ons ook niets.

@Jolanda - Inderdaad fijn dat Rick wat tijd vrij kan maken voor lunch, veel mensen krijgen hier maar een half uurtje. En ja, 11 september blijft een moeilijke dag.

@Anja - Ik ben benieuwd of hij naar Nederland komt, ik neem toch aan van wel met zulke bekende acteurs

@Irene - Dank je wel!

@Reny - Het was ook erg lekker, althans wat ik ervan proefde

@Joke - Een grote verrassing, ja! Het wordt heel wat gereis in korte tijd, maar hopelijk de moeite waard.

@Wil - Dank je! Het is onwerkelijk om zo ver weg te gaan voor een paar dagen, maar ik ga er volop van genieten

@Yvonne - Dank je voor de felicitaties!