Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, september 23, 2015

Lekker genieten van de natuur met Kai en Cosmo

Net als ik op wil staan komt Saskia even gezellig bij me liggen met kleine Pig.  Als vanouds, want vroeger deed ze dat ook voor het naar school gaan. 

Alleen was er toen geen kitten bij, die vrijwel zeker deel van ons leven blijft, want Saskia is er verliefd op. Hij is ook echt wel heel erg schattig en de reden dat ik geen dieren foster.  We zouden een huis vol hebben!

Flapjack ziet toe hoe Pig zijn kittenstreken uithaalt

We eten gezellig samen ontbijt en dan vertrek ik naar de sportschool.  Ik doe drie kwartier cardio en dan komt Sharon me halen voor een half uur personal training.  We bespreken ook hoe ik in Duitsland mijn beweging kan krijgen.  Sharon stelt voor een weerstandsband mee te nemen en laat me een aantal oefeningen daarmee zien.  Goed idee!

Een van Saskia's banden loopt langzaam leeg telkens, dus zodra ik thuis ben rijd ik met haar naar Merchant's Tire.  Daar heeft ze nog niet lang geleden die band gekocht.  Ze zeggen dat het ongeveer anderhalf uur klaar zal zijn.

Zo kunnen Saskia en ik gezellig samen lunchen.  Of althans, zij begeleidt mij voor mijn lunch, want zij heeft al gegeten.  Ik haal een buff Japanese Pan bowl van Noodles, zo lekker veel groentes!  We zitten op hun terrasje, want het is werkelijk schitterend weer!

Intussen is de Paus bezig aan zijn bezoek aan Washington.  Vanochtend vroeg keken we naar zijn aankomst bij het Witte Huis.  Gek te denken dat ik daar morgen weer zal lopen.  Duidelijk hebben veel mensen vrij genomen of zijn thuis blijven werken, want het verkeer in Vienna is veel drukker dan gewoonlijk.

Op weg naar huis haal ik mijn euro's op van de bank en dan krijgt Saskia alweer het telefoontje dat haar auto klaar is. We rijden terug naar Merchant's en daar krijgt Saskia haar auto zomaar mee.  Ze hoeft niets te betalen, want het viel onder de garantie.  Dat is een fijne meevaller!

Thuis gaan de katten de dragers weer in tot hun ongenoegen.  Saskia gaat terug naar Richmond, maar zal zaterdag weer thuiskomen.  Afscheid van Kai nemen hoeft dus nog niet.  Zij gaat haar broer wel erg missen, ze is er duidelijk wat verdrietig onder.

Een van Kai's wensen voor hij vertrekt was naar Scotts Run te gaan.  Het is vandaag zulk mooi weer en ik stel voor vanmiddag te gaan.  Daar is Kai meteen voor te vinden en met Cosmo mee rijd ik erheen.

Bij de rivier is het prachtig.  Er zijn weer een aantal mensen aan het zwemmen, maar ik stap even het water in, brrr!  Ik ga op een steen genieten van de mooie omgeving.  Kai en Cosmo lopen door het water naar de overkant en dan komt Cosmo ook nog eens terugzwemmen.  Wat is het hier toch mooi!
 

Na een uurtje genieten en een heel natte hond lopen we terug naar de van.  Onderweg hebben we het ook over wat er in Duitsland moet gebeuren gehad.  Ik ben best spontaan, maar heb toch liever een idee van een schema.  Hekel punt is nog wel hoe Kai zijn Amerikaanse rekening naar een Duitse bank overgeheveld krijgt.  Hopelijk gaat hij dat antwoord de komende paar dagen vinden van USAA.

Thuis ga ik op het deck zitten kleuren.  Intussen hoor ik een geknaag in de dogwood in de tuin.  Daar zit "onze" eekhoorn.  Geen wonder dat hij niet meer van de mais eet, de besjes in de dogwood smaken duidelijk beter.

Mijn telefoon gaat en het is Laura.  Oeps, ja, onze deurbel werkt nog steeds niet.  Erg onhandig!  Laura geeft me een goede massage dit keer.  Daar ben ik blij om, want ik wilde haar echt niet "ontslaan"!

Rick komt thuis met eten van Whole Foods.  Lekkere gegrilde zalm, zoete aardappelfrietjes en komkommersalade, hun zalm is altijd mijn favoriet.  Tijdens het eten proberen we meer van Kai te weten te komen, maar ik denk maar dat hij net als ik het beste werkt op het laatste moment.

Rick haalt de post uit de bus en daar is Katja's verjaarscadeautje eindelijk.  Ze vertelde al dat het uit China moest komen.  Het was het wachten helemaal waard!  Het blijkt een bedel voor mijn Pandora armband te zijn, een hartje met een foto van Cosmo aan de ene kant en kristalletjes aan de andere kant.  Heel bijzonder!

Morgen heb ik een rondleiding en ik hoop maar dat we elkaar in de drukte zullen kunnen vinden!  De Paus spreekt dan bij het Capitool.  Wij gaan weliswaar de andere kant op 's ochtends, maar er worden grote menigtes verwacht.  We gaan het meemaken.

9 reacties:

Anoniem zei

Ik zou ook geen beesten kunnen opvangen, ik zou ze allemaal willen houden.
Wat een gewledig kado van Katja! Heel orgineel.
Fijne donderdag!
Anja L.

Marion2 zei

Jee, wat een leuk idee de bedel van Cosmo!Ik ben meteen geïnspireerd voor een een bedel aan mijn armband van mijn net overleden huisdiertje. Ook een schattig gezicht hoe hij aan het zwemmen is. Scotts Run lijkt me een idyllische plek.

Anoniem zei

Leuk om met Kai en Cosmo een middag de natuur in te trekken. Jullie boffen met
die prachtige gebieden in jullie omgeving. En de foto's zijn ook weer schitterend.
Hier is het gedaan met het mooie weer, herfst is gearriveerd.Kil, wind en regen.
Sprak Cathy vanmorgen nog en ze vertelde me dat ze weer een hele warme dag van bijna 40 graden hadden. Voor Las Vegas is het normaal in deze periode.
Na Halloween gaat de temperatuur pas echt zakken.
Wat een leuk en zeer origineel cadeau van Katja.Die doe je nooit meer af.
Groetjes,
Wil

Ann zei

De zwarte kitten lijkt redelijk op onze maine coon, maar dan zonder de puntoren ;-)
Ik kan geen dieren wegdoen, we hebben hier dus ook al de nodige beesten in huis gehad...
Komt er zoveel volk naar de paus ?

Anoniem zei

Wat grappig die katten op de trap,Flapjack,die afwachtend en bijna hoofdschuddend toekijkt,wat voor streken Pig weer gaat uithalen,hahaha,echt zo,n jonge kat ,die van alles leuk vind om uit te proberen...zo leuk om naar te kijken ook.
Vind dat bedeltje echt gaaf,hardstikke leuk cadeau van Katja.
Lekkere temperaturen hebben jullie nog,dat is nog heerlijk genieten ervan.
Hier al heel wat frisser,ong een 15 gr en tegen 19,30 is het al weer bijna donker.
Wat is zo,n zomer toch gauw voorbij...
Alvast een heel fijn weekend!
groetjes Joke

Anoniem zei

Ik ga even opzoeken wat een elleptical is!
😏Geen idee!

Anoniem zei

Wat een bijzonder cadeau van Katja. Heel mooi.
Jullie natuur is zo prachtig. Ik kan me voorstellen dat je nooit uitgekeken raakt.
Groet, Bea

Petra zei

@Anja - Lief, he? Ik ben er superblij mee

@Marion - Cosmo is zo'n lieverd. Kevins ouders hond is eergisteren overleden dus ik geniet weer extra van mijn schat, die ook alweer bijna negen is.

@Wil - Ik heb een Amerikaanse vriendin, die een paar jaar geleden van Massachusetts naar Las Vegas is verhuisd dus ik zie regelmatig op haar FB hoe warm het daar is. Heerlijk!

@Ann - Volgens mij zit er zeker Maine Coon in en in Flapjack ook. Ja, honderdduizenden komen voor de Paus.

@Joke - Zeker is die zomer weer voorbij gevlogen! Ik hoop maar dat de voorspellingen voor onze winter niet uit zullen komen (weer koud met veel sneeuw).

@Anoniem - Het is een cardio sport apparaat

@Bea - De natuur is inderdaad schitterend en ik vind het altijd zo fijn dat we er zo dichtbij zitten ondanks dat we in een metropool wonen.

Anoniem zei

Wat een fijne dag hebben de kinderen je bezorgd.