Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 22, 2015

Saskia en haar viervoetige vriendjes even thuis

Weer is het maar een grijze dag, maar zoals zo vaak hier wordt ons vanmiddag zon beloofd. Gelukkig duurt miezerig weer vrijwel nooit lang.  Rick heeft de koffie al klaarstaan voor mij en ik geniet van een paar koppen en wafels als ontbijt.  Intussen lees ik emails en Facebook, helaas vandaag geen reacties op het blog bij het opstaan.

Het is zo makkelijk om lekker online te blijven surfen, want ik heb natuurlijk geen zin in mijn uur sporten.  Ik loop naar buiten en zie dat door de regen van gisteren veel van mijn feetjes zijn omgevallen. Dat kunnen we niet hebben en ik herstel Fairyville weer in ere.


Dan moet ik er toch echt aan geloven en doe een uur interval op de elliptical.  Gelukkig lezen de CHRONOS Files boeken zo lekker weg dat de tijd omvliegt.  Als ik klaar ben heb ik 9000 stappen bijeen dus dichtbij mijn doel van 10000.

Tijdens het sporten krijg ik een onverklaarbare zin in de soba noodle bowl van Panera en bestel die online als lunch.  Lekker handig, want ik loop zo langs de rij en haal het op.  Thuis warm ik mijn handen eraan, want de twintig graden buiten voelt koud voor mij.

Als ik echter een uurtje later Cosmo uit ga laten zie ik de blauwe lucht aankomen en even later schijnt de zon.  De temperatuur gaat meteen omhoog en de wereld ziet er een stuk vrolijker uit.  Later lees dat die zon precies doorkwam toen de Paus aankwam op Andrews Airforce Base hier, zou hij dan toch inderdaad gezegend zijn?
De bijen blijven nijverig

Thuis zie ik een groene Kia op de oprit.  Saskia is een nachtje thuis om afscheid van Kai te nemen. Binnen tref ik Saskia en twee katten aan.  Twee katten?  Ja, ze past op de kitten van iemand, die geen katten mag in haar appartement.  Het beestje is schattig! 

Hij is ongeveer vijf maanden oud, heeft lang zwart en donkergrijs haar en is supernieuwsgierig!  Saskia heeft hem "Pig" genoemd, want zij is dol op varkentjes (zijn werkelijke naam is Deacon, ook niet erg leuk).  Natuurlijk grijp ik meteen mijn fototoestel, want Flapjack is mijn favoriete kattenfotomodel en een kitten is natuurlijk schattig (echt, ik ben ook blij mijn jongste weer te zien!).
Mijn favoriete kattenmodel
Zo schattig!

Saskia heeft nog geen lunch gehad en natuurlijk gaan we dus naar Whole Foods daarvoor.  Volgende week gaat zij voor de Whole Foods in Richmond werken en krijgt dan een goed salaris en korting.  Hopelijk kunnen wij daar ook van profiteren!
Washington is al weken bezig met de voorbereidingen voor de komst van de Paus en vanmiddag komt die dan eindelijk aan.  Saskia en ik kijken live naar de aankomst.  De Paus wordt door de president en vice-president begroet en vertrekt dan in zijn "pope mobile".  Tot ieders verrassing blijkt dat een Fiat 500 te zijn!

Het is een heel grappig gezicht, die kleine auto tussen de begeleidende SUV's van de Secret Service en Metropolitan Police.  De Paus rijdt naar de Vaticaanse ambassade en zwaait daar naar de groepen kinderen alvorens naar binnen te gaan. 

Morgen zal het een gekkenhuis zijn in de stad dus ik ben blij dat ik geen rondleiding heb.  Donderdag heb ik dat wel en de Paus zal er dan nog zijn, maar bij het Capitool 's ochtends en daar gaan wij pas 's middags langs. 

Als Rick thuiskomt bestellen we Zpizza, want die hebben ook een veganistische pizza, en eten gezellig met zijn vieren.  Dan vertrekken Kai en Saskia naar boven, want Kai gaat haar helpen met een Duits project.  Saskia vindt het moeilijk dat haar broer zo ver weg gaat verhuizen, maar ik ga een Whatsapp familie opzetten zodat we met zijn allen contact kunnen houden.

11 reacties:

Tineke zei

Ja de familie whatapp is een ideale uitvingen; zo blijf je helemaal op de hoogte; foto's , prima
Ik vind het jammer van de herfst dat ik niet meer naar mijn werk kan fietsen; te nat en te donker. Hier is het echt herfstig weer, wisselvallig en weinig zon.
Zondag uitje met de vrijwilligers van de molen gehad, wel mooi weer en een andere molen bezocht met koffie en lunch; gezellig.
Gisteren kleinkids oppasdag , ze knutsel/leer tijdschriften cadeau gedaan , zijn ze lekker zoet met kleuren en schrijf/reken oefeningentjes.
Saskia heeft de poes voortdurend in huis ?

Becs zei

Whatsapp is ideaal. Ik gebruik het al heel lang met mijn familie!

Becs zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Becs zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei

Ik heb nog niet helemaal meegekregen wat Kai in Duitsland gaat studeren. Hoe lang blijft hij er? Het zal een grote verandering zijn ook al zie je hem thuis wel eens een hele dag niet omdat hij boven is.

Caro zei

Wat fijn dat Kai Saskia nog even kan zien. En zo'n groepsapp is idd erg fijn, wij hebben het ook.
Je feeëndorp is trouwens al aardig uitgebreid zeg als je het zo bij elkaar ziet staan.

Caro zei

Wat fijn dat Kai Saskia nog even kan zien. En zo'n groepsapp is idd erg fijn, wij hebben het ook.
Je feeëndorp is trouwens al aardig uitgebreid zeg als je het zo bij elkaar ziet staan.

Gerda, Harderwijk zei

Wat een mooie kat is Flapjack toch! En die kleine is een dondersteentje zo te zien. Fijn dat je dochter nog even thuis is gekomen. Een familiegroep op whatsapp hebben wij ook... heel gezellig! Zelfs nu ze nog allemaal thuis wonen. Maar zeker voor jullie straks. Veel sterkte Petra!

Marion2 zei

Wat grappig dat je 20 graden koud vindt. Ik vind dat heel warm! Hier is de herfst al een paar weken begonnen en ik vrees dat we die 20 graden niet meer gaan halen. Ik heb mijn zomerkleding dan ook al opgeborgen. Maar hopelijk komen er nog wat zonnige nazomerse dagen.

Wel naar dat het vertrek van Kai nu zo dichtbij komt. Gelukkig dat je nog wel kunt zien waar hij heengaat. Komt hij wel weer thuis voor Kerstmis?

Petra zei

@Tineke - Ja, ze gaat hem adopteren, kon haar er niet vanaf praten. Flapjack heeft dus een vriendje erbij.

@Becs - Grappig, wij gebruiken eigenlijk altijd Facebook chat, we zullen zien of Whatsapp aanslaat.

@Greet - Hij gaat een bachelor vertaler Engels/Duits/Nederlands doen. Duurt drie jaar, maar hij wil daarna dus in Duitsland blijven

@Caroline - Inderdaad, het is bijna een stadje geworden!

@Gerda - Heerlijk, zo'n kitten, ik krijg er bijna zin in er een te nemen, maar ik doe het voorlopig met onze gezapige oudjes

@Marion - Twintig graden zal hier ook binnenkort lekker aanvoelen, maar na een hele zomer 30+ graden is het even koel. Kai komt een weekje terug met Kerst, gelukkig

Anoniem zei

facebook messenger kan je ook een groepschat in maken. Maakt qua verschil niet veel uit. Dan heb je nog Telegram, dat heeft als voordeel dat je er geen telefoonnummer bij nodig hebt, je kan hem ook op een tablet installeren. (maar hoe dat verder precies werkt weet ik niet :) ) Hier ook een paar verschillende familiewhatsapp groepjes, met mijn gezin, met mijn broers en zussen etc. groetjes, Ewa