Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 01, 2015

Twaalf jaar blog schrijven!

Op 1 september 2003 besloot ik dat het misschien leuk zou zijn om mee te doen met de toen vrij nieuwe "blog" trend.  Ik begon dit blog over ons leven in de VS en zou wel zien wat ervan kwam. Ik koos Nederlands als taal, zowel om de taal bij te kunnen houden als om het ietwat prive van mensen dichtbij ons te houden.  En nu is het zomaar opeens twaalf jaar later!

Nog steeds vind ik het schrijven erg leuk en ik denk zeker dat het mijn Nederlands heeft geholpen.  Tenslotte moet ik synoniemen vinden voor vaak gebruikte woorden.  Dat alleen al zorgt ervoor dat mijn woordenschat niet afstompt.  Ik speel nu Wordfeud in het Nederlands en merk dat ik de taal nog allerminst verleerd ben, gelukkig.

Twaalf jaar na het beginnen van dit blog hebben we dus nog maar een kind tijdelijk thuis.  Die ligt nog helemaal op een oor als ik om kwart over acht mijn bed uitkom.  Een half uurtje later dan de andere dagen deze week, want dit is mijn enige vrije weekdag deze week.


Het belooft weer een warme dag te worden.  We beleven een hittegolf, want gewoonlijk is het begin september zeker geen 33 graden!  Deze hele week is dat als temperatuur voorspeld met hoge luchtvochtigheid.  Ik ben dan ook vast van plan iedere dag van het zwembad gebruik te maken!

Na een lekker ontbijt van gepocheerde eieren, spinazie en kaas op het deck begeef ik me naar Anytime Fitness. Ik heb nog even tijd om op te warmen voor Sharon me komt halen.  Het uur vliegt voorbij en ik vind negen uur beginnen eigenlijk wel lekker af en toe.  Na nog een half uur cardio heb ik anderhalf uur gesport en het is pas half elf.

Thuis lijn ik Cosmo aan voor een wandeling voor het te heet voor hem wordt.  Ik neem mijn fototoestel met macrolens mee om bloemen en insekten in tuinen in de buurt te fotograferen.  Ik word er helemaal blij van als ik ook mijn eerste monarch vlinder van dit jaar zie.  Die zijn zo mooi!

De eerste dag van de maand betekent Revolution voor Cosmo en de katten.  Dat is een maandelijks middel tegen vlooien, teken en hartworm.  Met wat moeite behandel ik de katten, want al doet het ze absoluut geen pijn om wat druppels op hun nek te krijgen doen alle drie alsof ik ze ik weet niet wat aandoe.

Tot mijn ongenoegen merk ik echter dat ik geen flesjes meer voor Cosmo heb.  Gelukkig kan ik ze meteen weer halen bij Town & Country Animal Hospital, want ik ben nogal vergeetachtig en de eerste van de maand is makkelijk te onthouden. 

Gewoonlijk krijg ik als ik die vraag de korting van 1800PETMEDS, maar volgens deze receptioniste zou ik dat bedrag eigenlijk afgedrukt moeten hebben en laten zien.  Als dat het geval is ga ik het voortaan gewoon van het internet bestellen.  Reden dat ze bij de dierenarts die korting (maar liefst $30) ueberhaupt geven is om te voorkomen dat mensen niet bij hun apotheek kopen. 

Niet veel later loop ik met Cosmo's Revolution naar buiten.  Thuis moet ook hij eraan geloven en daar is het verschil tussen katten en honden weer.  Waar de katten alles deden om te ontsnappen blijft Cosmo gelaten staan en laat mij het flesje leegknijpen in zijn vacht.

Voor mijn lunch haal ik een you pick two bij Panera, want daar heb ik een coupon voor.  De lemon chicken orzo soep en tonijnsalade op tomaat-basilicumbrood gaan er zeer goed in.  Kai komt ook een van zijn salades buiten eten.

Kai heeft nog steeds niets gehoord uit Duitsland, maar ik vraag maar niets meer, want hij reageert heel geergerd iedere keer.  Ja, ik ben een zeurmoeder, zucht, maar ik wil zo graag dat alles voor hem in kannen en kruiken komt!

Vanmiddag heb ik expres zoveel mogelijk vrijgehouden om van het zwembad te gaan genieten.  Ik vind er meteen een ligstoel onder een parasol en lees het blad "Hollands Glorie".  Nu wil ik naar Vlieland de volgende keer dat we in Nederland zijn!  Ook lees ik erin over "Het ABC van de Nederlandse gezelligheid" van Jaap Bartelds, lijkt me een leuk boek.
Zo heet de komende dagen!
Het nieuwe maandthema is vormen en hier de parasol met driehoeken

Iedere keer als de kinderen het zwembad uitmoeten neem ik een duik in het koele, maar niet koude water.  Het voelt zeer verfrissend, want het is hoogzomers warm.  Ik zwem rustig baantjes en geniet nog even van de zomer, die me veel te snel voorbij gaat!

Chris komt ook na haar werk (ze is wiskundelerares op een prive school, die eerder begon dan de openbare scholen) en we kletsen even bij.  Dan loop ik terug naar huis en kleed me aan.  Mijn haar is weer hard aan een kleurbeurt toe.

Carmen voorziet me van een glas lekkere wijn en brengt de kleur aan.  Terwijl het intrekt ga ik verder aan mijn zentangle tekening waar ik al een tijdje aan bezig ben.  Net als Carmen zegt dat het tijd is om de kleur eruit te wassen ben ik ermee klaar.  Deze tekening vergde veel verschillende patronen.  Erg leuk om te doen blijf ik het vinden.
Thuis wordt het wachten tot Rick thuiskomt uit South Carolina.  Hij neemt voor mij eten van Sunflower mee.  Saskia zou trots op me zijn, het is helemaal veganistisch.  Nu bereid ik me voor op drie rondleidingen achtereen, allemaal met meer dan dertig graden en hoge luchtvochtigheid.  Ik heb het wel vaker gezegd, maar ik heb hierdoor heel veel meer respect gekregen voor mensen, die altijd en vaak in warm uniform buiten moeten werken!

Foto's van insekten op bloemen staan hier.

19 reacties:

Anoniem zei

Op naar de volgende twaalf jaar!!
Goed dat je het al zolang volhoudt en het is zeker goed voor je NL-se taal.
Ik moet soms ook zoeken naar een NL-s woord en dat al na 10 jaar in CA.
Groetjes Yvonne

Pascale zei

Gefeliciteerd met het 12 jaar blog schrijven! Ik vind het nog steeds heel leuk dat je zo trouw schrijft, vooral omdat we ook in vergelijkbare levensfasen zitten, met jong-volwassen kinderen. Zo veel herken ik in jouw verhalen, en toch zijn onze levens weer heel anders wat betreft andere aspecten. Ik hoop toch echt dat we nog eens de kans krijgen om elkaar te ontmoeten!

Ik hoop dat Kai alles geregeld krijgt, het is ook wel een uitdaging om zoveel nog op lange afstand te moeten doen, en ook om je als ouder terug te trekken ipv hem achter de broek te zitten (heb ik zelf ook moeite mee!). Ik hoop dat de huisvesting situatie daar niet zo schrijnend is als voor Nederlandse studenten.

Anoniem zei

Van harte met 12 jaar blog! Keep on going
aub want het is het is altyd leuk jouw blog te lezen! Geniet maar lekker van de warmte, hier is t helaas alweer flink afgekoeld maat gelukkig ga ik over 2 weken weer lekker naar de zon voor een vakantie!
Groetjes
Evelyn

Gabrielle (otje) zei

12 jaar ! En ik lees idd al aardig wat jaartjes met jullie mee, vaak een leuk begin van de dag bij een kopje thee en een ontbijtje. Gewoon een kijkje in het leven van iemand anders in een land wat ik niet ken. Je schrijft prima, met humor en veel situaties zijn voor de meeste van ons heel herkenbaar. Dus op naar de 13 jaar !

En pfff...heel herkenbaar wat betreft Kai. Ik zou het daarvan ook 'op mijn heupen' van krijgen. Wanneer vertrekt hij naar Duitsland? Dat moet toch al ergens einde van deze week zijn ?

Succes weer Petra de komende dagen met de rondleidingen en het warme weer.

Lotte zei

Gefeliciteerd!! Ik ben begonnen met lezen toen wij ons oriënteerde op onze reis naar Oost Amerika en jouw rondleiding. Is ook al weer een paar jaar geleden...

Wat zien die zentangle tekeningen er mooi uit, misschien cga ik het ook eens proberen!

Groetjes Lotte

Unknown zei

Grappig, 12 jaar geleden zaten wij in de verhuisstress naar Amerika... Per 1 oktober kwamen we voor 4 jaar bij jullie in de buurt wonen. Wat een mooie tijd hebben we gehad en wat geniet ik daarom van je verhalen!Inderdaad elke morgen bij het ontbijt even je verslag lezen blijft leuk! Veel succes verder en natuurlijk ook met de verhuizing van Kai!

Jeanny zei

Gefeliciteerd met 12 jaar je blog schrijven! Knap van je!! Ik denk, dat ik ongeveer 7 jaren je blog iedere ochtend lees. Zo leuk om met je mee te leven. Ik ben ook zo een zeurmoeder, die alles goed geregeld wil hebben. Ook hier wordt dan gemopperd door de zonen, haha.
Mooie tekening! Groetjes uit Oisterwijk.

marielle zei

Gefeliciteerd met je 12 jaar Blog. Leuk , ik lees al 6 jaar mee. Ga zo door!!

Anoniem zei

Gefeliciteerd met 12-jaar bloggen! Ik ben al jaren een trouwe lezer en geniet van je verhalen, zeker omdat wij kinderen in dezelfde levensfase hebben! Keep up the good work.

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je 12 jaar bloggen. Je weet nog steeds heel leuk je dagen te beschrijven, ik lees je blogs met veel plezier!
Ik wou dat we hier een kleine hittegolf kregen, helaas voorspellen ze 15 graden voor het weekend!
Ik vind het heerlijk om vroeg te sporten, je bent al flink bezig geweest en dan heb je nog een hele dag voor je.
Katten kunnen zich zo aanstellen als ze druppels krijgen, het huis is te klein en ze zijn verschrikkelijk teleurgesteld in je en dat laten ze merken ook.
Wat een mooie tekening heb je weer gemaakt!
Fijne woensdag.
Anja L.

Annemieke zei

Gefeliciteerd! Knap dat je het al zo lang volhoudt. Het is voor mij ook een soort standaard ritueel geworden 's morgens jouw blog te lezen. Ik wens je nog vele leuke blog jaren toe!

Anoniem zei

Dat is al een hele tijd 12 jaar lang bloggen,vind het heel knap van je,gefeliciteerd hoor.
maar iets wat je graag doet,daar lijd je niet van he!
Lees heel graag je blog en hoop het nog lang te mogen lezen!
Wat een mooie scherpe foto,s van die vlinder,prachtig hoor..
Bij jullie blijft het inderdaad heel lang erg warm,hier in Nederland sinds gisteren de helft koeler,
maar toch aangenaam,zeker als de zon erbij schijnt..
Maar de dagen zijn al behoorlijk korter,even na half negen,kan het licht alweer aan!

Anoniem zei

Vorige blog is van mij sorry

groetjes Joke

Ymkje zei

Knap dat je het blog schrijven al 12 jaar doet, ik lees ze nog altijd met plezier. Fijne dag vandaag, succes met de rondleidingen en ook succes voor Kai. Het komt vast goed.

Theo zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van je blog. Ik reageer niet zo vaak, maar lees nog steeds mee.

Anoniem zei

Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal.
Ik lees elke dag je blog met veel plezier.
Je schrijft op een hele vlotte manier.
Het lezen van je blog is even een rustpunt op een drukke dag.
Ik hoop dat je er nog lang mee doorgaat.

Marion2 zei

Gefeliciteerd met 12 jaar blog schrijven. Ik vind het een hele knappe prestatie, want je hebt er veel discipline voor nodig. Ik lees hem, ik denk al een jaar of tien, elke dag met veel plezier. Je Nederlands is meer dan uitstekend. Menigeen kan er een voorbeeld aan nemen. Ik hoop dat je er nog lang mee doorgaat!

Petra zei

@Yvonne - Ik moet ook best regelmatig naar woorden zoeken of een spelling opzoeken, hoor. Dat gebeurt gewoon automatisch

@Pascale - Die huisvestingssituatie is denk ik niet zo erg, het is maar een kleine dependence van de universiteit van Mainz, maar hij moet wel een kamer vinden en liefst gemeubileerd

@Evelyn - Alvast veel plezier. Aan zon en warmte geen gebrek hier.

@Gabrielle - Kai heeft nu tot 23 september uitstel gekregen dus voor die tijd hoeft hij waarschijnlijk niet weg. Ik denk dat het dus eind september/begin oktober gaat worden.

@Lotte - Wat vliegt de tijd, he? Zeker proberen die zentangles, erg leuk en creatief om te doen

@Greet - Nog altijd grappig te denken dat jullie in deze omgeving hebben gewoond zonder dat we dat van elkaar wisten

@Jeanny - Aan de andere kant denk ik dat als we niets zouden zeggen ze ons ongeinteresseerd zouden vinden

@Marielle - Dank je!

@Anoniem - Jij ook bedankt :)

@Anja - Inderdaad heb ik de hitte veel liever dan 15 graden! Al droop het zweet wel weer van me af vandaag

@Annemieke - Dank je wel :)

@Joke - Voor jullie is het nog later licht dan hier, hier gaat de zon al om half acht onder (maar in de winter hebben wij dan weer langer licht)

@Ymkje - Daar ga ik ook maar op vertrouwen, ja. Soms maak ik me onnodig te druk.

@Theo - Ha, leuk dat je reageerde en dank je!

@Anoniem - Erg leuk dat zoveel mensen meelezen, een groot compliment voor mij :)

@Marion - Dank voor het compliment voor mijn Nederlands. Ik hoop dat mensen me laten weten als ik een flinke fout maak. Die kunnen er na zoveel jaren toch ongemerkt insluipen.

Unknown zei

Hoi Petra, gefeliciteerd met deze mijlpaal. Ik denk zelfs dat je een boek zou kunnen schrijven want je schrijft zo leuk! Fijne dag nog :-)