Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, september 16, 2015

Vlucht naar huis

Na een goede nachtrust sta ik monter om half acht op.  Ik ben blij deze overnachting gedaan te hebben, al heb ik natuurlijk helemaal niets van San Francisco kunnen zien.  Dat is een van mijn favoriete Amerikaanse steden, maar ach, ik ben er al vaker geweest.


Als ik me aan heb gekleed en alles in heb gepakt is mijn om acht uur bestelde ontbijt er nog niet en het is al kwart over acht.  Ik waag er een telefoontje aan en krijg te horen dat ze achterlopen.  Tja, ik kan niet veel langer wachten, want moet naar het vliegveld.  Nog geen vijf minuten later wordt er aan de deur geklopt met mijn bestelde lekkernijen.

Gauw smul ik van de gepocheerde eieren, ham en een English muffin.  Ook de hash browns, de aardappeltjes, die bij ieder ontbijt worden geserveerd zijn lekker met paprika er doorheen.  Na een paar koppen koffie heb ik mijn nodige caffeine ook weer naar binnen. 

In de lobby check ik uit en wacht op het shuttlebusje naar het vliegveld.  Dat is zeer gerieflijk en binnen de twintig minuten word ik bij de United terminal afgezet.  Ook vandaag heb ik om onverklaarbare redenen een eerste klas stoel.  Natuurlijk hoor je me daar absoluut niet over klagen, maar mysterieus blijft het wel, want er staan wel zeventien mensen op de wachtlijst.

Zo mag ik ook eerste klas inchecken natuurlijk en ben mijn tas zo kwijt bij de balie.  Ook de TSA Pre gaat zeer vlot en ik loop maar wat door de winkeltjes om de tijd door te brengen.  Er zijn wat problemen met air traffic control waardoor we ietwat vertraagd zijn, maar om kwart voor elf kunnen we aan boord.

Modern tintje in het vliegveld

Na nog wat oponthoud door een "file" van vertrekkende vliegtuigen stijgen we op.  Ik heb Kai maar ge-sms-t dat hij goed op de aankomsttijd moet letten, want wellicht is die iets later dan het schema. Bij het opstijgen hebben we mooi zicht op San Francisco en de Golden Gate Bridge voor we de wolken ingaan.




We hebben weer drie keuzes voor de lunch.  Mijn eerste keus is Thaise kip kerrie en tweede maar weer de ravioli met spinazie.  De derde keuze, short ribs, is niet aan mij besteed.  Als voorafje krijgen we een lekker verse groene salade met quinoa.

Dan krijg ik inderdaad mijn eerste keuze, de Thaise kerrie kip, en die smaakt erg goed.  Intussen wordt mijn glaasje prosecco regelmatig bijgevuld.  Twee stoelen verderop zie ik een man worstelen met vlekken op zijn overhemd van de pasta tomatensaus.  Ik bied hem mijn Tide stick aan, een "pen", die gevuld is met wasmiddel.  Dankbaar gebruikt hij die en ik heb mijn goede daad van vandaag weer gedaan.

Dit vliegtuig heeft geen televisie, maar wel internet.  Zo kan ik mijn blog dus al onderweg schrijven.  Als toetje krijgen we citroensorbet, mijn favoriete smaak!  Dan besluit ik weer eens aan een zentangle te beginnen.  Dit keer worden het een paar veren, ik vind het zo leuk om al doende te bepalen wat het gaat worden.

Net heb ik het af als we op Dulles landen.  Ik sms Kai dat ik er ben en hij blijkt bij de baggage claim op me te wachten.  Zo fijn!  Hij helpt me met mijn tas en heeft dichtbij geparkeerd. 

Op weg naar huis bestellen we pizza's van Zpizza en thuis zijg ik neer op mijn bank.  En zo zit mijn Alaska avontuur er ook weer op.  Het was een hele reis, maar ik vond het zeker de moeite waard vooral zondag!  Het heeft me ook weer eens laten zien wat een gigantisch continent Noord-Amerika is!  Ik heb er 8900 United mijlen bij, dat is meer dan 14000 kilometer!

4 reacties:

Anoniem zei

Wat een leuke korte trip, weer genoten van de foto's.
En altijd fijn weer thuis te komen.
Groet, Bea

Becs zei

Fijn dat je zo van je reisje hebt genoten en wat heerlijk dat je steeds eerste klas kreeg!

Anoniem zei

In korte tijd ,heb je toch weer veel gezien,wel een aardig weers verschil he.
Prachtige landschappen ook.
Leuk zo vanuit het vliegtuig de Golden Gate Bridge te zien,
lijkt dan een heel stuk kleiner en korter,wat niet zo is in werkelijkheid.
Aardig wat kilometers gevlogen ook..
Toch altijd weer fijn thuis te zijn he..
Wens je alvast een fijn weekend toe.

groetjes Joke

Petra zei

@Bea - Vroeger in Nederland vond ik het altijd vreselijk thuis te komen. Nu vind ik het heerlijk ons huis weer binnen te stappen.

@Becs - Ja, dat was zeker een leuke verrassing

@Joke - Zeker een avontuur was het. En ja, die brug is in het echt wel wat groter, LOL. Jij ook fijn weekend!