Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, oktober 09, 2015

Een chill vrijdag

Alweer ben ik vrij vroeg op en ook helaas weer met hoofd- en nekpijn.  Dit weekend hoop ik de hot tub op te zoeken.  Eens kijken of dat zal helpen. 

Langzaamaan komen de herfstkleuren, ik denk dat het weer mooi gaat worden dit jaar

Rick en ik eten samen ontbijt en dan vertrekt hij naar zijn werk en ik naar boven voor een uur op de elliptical.  Mijn zusje belt en we maken plannen voor eind deze maand, want ik ga Halloween bij hen vieren. 
In onze tuin is een heks neergestort

Ray, een van onze buurmannen, toonde mij trots hun enge tuin

Het uur gaat daardoor snel en maar goed ook, want het is zonnig buiten en een graad of 25 dus ik kan niet wachten naar buiten te gaan!  Om half twaalf heb ik afgesproken met Claudia onze honden uit te gaan laten.  Haar heb ik de hele zomer niet gezien dus we hebben heel wat bij te kletsen.

Claudia is mijn "oudste" vriendin hier in de VS.  Zij was vroeger mijn overbuurvrouw en we kennen elkaar al 21 jaar bedenk ik me!  We waren tegelijkertijd zwanger, ik van Saskia en zij van haar jongste, Abbey. Haar oudste, Olivia, is net zo oud als Katja en een geliefde (nu!) herinnering is dat Katja ooit tijdens een kinder"kapper"beurt Olivia's prachtige krulhaar afknipte! 

Ranger, Claudia's hond, en Cosmo zijn dol op elkaar, hoewel Ranger verder niet goed is met andere honden.  Net zoiets als Django, Cosmo lijkt met alle andere honden op te kunnen schieten.  Het is zulk lekker weer dat we in Nottoway Park op een bankje ervan gaan genieten.

Na anderhalf uur nemen we afscheid en ik breng Cosmo naar huis.  Ik heb wat boodschappen te doen in Vienna en bestel lunch van Panera.  Hun lekkere soba noodle bowl, dit keer met edamame.  Het smaakt prima.

De rest van de middag ben ik een luie dame!  Ik geniet van de 27 graden en kijk tv shows op mijn laptop op het deck. Ik zie een aantal monarch vlinders langs vliegen, maar helaas landen ze niet op onze buddleia's.  Verder komen de vogeltjes weer lekker eten, onder anderen een spechtje met rood kopje, die eigenlijk niet durft.
Ik blijf dit zo'n leuk standje vinden!
 
Wat een luxe om op 9 oktober nog zo buiten te genieten van warme temperaturen!  Het zal ook helaas niet duren, want ik zie op de radar flinke buien aankomen.  Rick en ik willen naar Tysons Corner, zien zeer donkere luchten onderweg en net als we daar aankomen barst de bui los.  Gelukkig heb ik een paraplu mee, al helpt die niet afdoende.

Rick wil mij graag de nieuwe produkten laten zien in de Microsoft Store.  Die zien er goed uit!  Bij Sephora koop ik nieuwe mascara en dan lopen we naar Seasons 52.  Tysons Corner is het vijfde grootste overdekte winkelcentrum in de VS en dat is te merken, want je loopt wat af!

Seasons 52 is iets veranderd in dat niet alle gerechten meer onder de 475 calorieen zijn.  Ze zijn nu meer de organische en plaatselijke produkten route ingeslagen.  Op het menu staat nu bij ieder gerecht hoeveel calorieen het bevat en dat vind ik erg fijn.  De serveerder vertelt dat alle ketens met meer dan twintig restaurants dat moeten gaan doen in december. 

Rick en ik delen een lekkere flatbread met drie verschillende paddestoelen en knoflook.  Als hoofdgerecht neem ik de Chileense zeebaars met zwarte rijst en peultjes, heel erg lekker.  Ricks varkenshaasgerecht ziet er ook goed uit.
We delen ook nog een chocolade mousse mini dessert, heerlijk!
 
De regen is alweer weg als we terug naar huis rijden. En zo begint ons eerste weekend als "empty nesters".  Wat gaan we dan doen?  Natuurlijk een van onze kinderen opzoeken, Saskia heeft het voor ons zorgbarend moeilijk, details te prive om hier te delen.  We gaan haar morgen in Richmond opzoeken, ik zie ernaar uit haar weer te zien!

6 reacties:

Anoniem zei

Hopelijk kunnen jullie een luisterend oor geven aan Saskia.
Veel sterkte aan haar.
Groet, Bea

Anoniem zei

Ik hoop ook voor jullie dat jullie Saskia die steun kunnen geven die ze nodig heeft.
Fijn weekend,
Groetjes Wil

Tineke zei

Nog even geen rust in het empty nest. Fijn dat je snel naar Saskia toe kunt.
Mooie tuinen voor haloween; leuk dat je het bij je zus gaat vieren.

Ann zei

Oei, hopelijk helpt jullie aanwezigheid en steun voor Saskia !
Gaat Rick mee Halloween vieren bij je zus ?
Fijn weekend !

Marion2 zei

Toch al weer een hoop leuke dingen gedaan en gezellig plannen gemaakt voor Halloween.

Wat naar van Saskia. Ik hoop niet dat het in dezelfde sfeer ligt als van mijn jongste (net bijna een jaar opgenomen geweest). Hopelijk kunnen jullie haar tot steun zijn.

Petra zei

@Bea - Dank je, het is moeilijk van verre tot steun te zijn. Een dagje samen was fijn

@Wil - Onze steun helpt hopelijk wat.

@Tineke - Halloween is altijd een van mijn favoriete feestdagen en ik zie er erg naar uit het eens op een andere manier te vieren

@Ann - Nee, Rick gaat die week met zijn vader naar Marokko, vandaar dat ik ook de hort op ga

@Marion - Hopelijk gaat het niet zo ver komen, maar professionele hulp is wel nodig