Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 12, 2015

Een prachtige zomerse (voor Nederlandse begrippen) dag

Mijn toontje dat ik een Facebook berichtje heb wekt me om een uur of acht.  Rick is al op en ik zie dat het Kai is, die antwoordt in onze familiegroep.  Die is echt handig, want zo houden de kinderen ook beter contact.  Individueel zullen ze elkaar niet zo snel schrijven.

Na wat heen en weer getyp sta ik maar eens op.  Het is opnieuw schitterend weer!  Rick vertrekt naar zijn werk en ik ontbijt met een paar wafels en fruit. Oh, en enkele sterke koppen koffie, want zonder ben ik geen mens.

Het is vandaag de Canadese Thanksgiving dus Mickey en Minnie voor die gelegenheid

Voor ik naar de sportschool vertrek loop ik een stukje met Cosmo.  Het warmt al gauw op en halverwege kan mijn jasje uit.  Langzaamaan kleuren de bomen.  Ik moet altijd aan Disney's Fantasia denken waar de feetjes over de bladeren dansen om ze te kleuren.  Sommige bladeren zien eruit alsof de feetjes vannacht terugkomen en het werk af zullen maken.
Toch net een onafgemaakte verfpartij?

Dan moet ik er van mezelf aan geloven en maak gauw een tandartsafspraak om mijn losse kroon te laten vervangen.  Ik heb echt een hekel aan de tandarts, maar ik wil ook weer niet het risico lopen dat het gaat ontsteken of zo.  Gelukkig kan ik pas over twee en een halve week terecht, even mentaal voorbereiden.

Bij Anytime Fitness doe ik eerst een half uur op een van hun ellipticals.  Het is er druk, want het is vandaag Columbus Day en de scholen zijn dicht en veel mensen vrij (Rick jammer genoeg niet).  Het is een nogal controversiele "feestdag", want Columbus heeft niet veel goeds gedaan voor de inheemse bevolking op zijn zachtst gezegd.

Sharon haalt me om elf uur voor een half uur personal training.  We krijgen in kortere tijd ook veel gedaan, alleen wat minder rekken en strekken.  Het bevalt me wel goed, al kan ik dat rekken en strekken ook goed gebruiken.

Op weg naar huis sta ik in tweestrijd.  De Library of Congress heeft vanmiddag open house in de grote leeszaal.  Die zien we gewoonlijk van boven en vandaag kun je er dus binnen.  Eigenlijk zou ik moeten gaan, maar ik voorzie grote menigtes en de metro rijdt niet regelmatig. Bovendien is het weer zo mooi, wil ik echt in de rij gaan staan om die zaal te zien?  Antwoord na wat innerlijk overleg is nee.

In plaats daarvan eet ik een lekkere Ezekiel boterham met crunchy verse pindakaas en sambal en een honey crisp appel op het deck in gezelschap van de vogeltjes, katten en Cosmo.  Dan besluit ik Meadowlark Gardens een bezoek te brengen.  Eens kijken of ik daar mooie foto's kan maken.

Ook daar is het druk, maar ook erg mooi.  Ik loop het park rond en vind vooral de reflecties in de vijvers mooi.  Opeens hoor ik wat in het gras en zie een slangetje me nieuwsgierig aankijken.  Hij heeft ronde oogjes, dus is ongevaarlijk, en een felrood tongetje.  Gelukkig ben ik niet bang voor slangen.

Dit park heeft een prachtige lichtjesshow met Kerst en daar zijn ze nu al mee bezig.  Veel bomen zijn al versierd en ik zie ook een paar van de figuren.  Ook is er een feeentuin waar de mijne bij in het niet valt.  Hun tuin was wat mij het idee gaf er een te beginnen.
 

Op de terugweg haal ik vogelvoer bij Birdwatchers en mensenvoer bij de Giant.  Dan ga ik genieten van het heerlijke weer en een mandala inkleuren op het deck.  Om half vijf komt Chris me ophalen en we nemen Cosmo en PJ mee voor een wandeling door de buurt.  Onderweg kletsen we met deze en gene, want behalve Rick lijkt iedereen vandaag wel vrij te hebben.
Zo grappig deze tuin!

Rick komt ook vroeg uit zijn werk.  Hij gaat een stukje hardlopen en dan maken we samen avondeten.  Of althans,  Rick kookt, maar ik snijd de zalm en groentes.  Rick maakt zijn heerlijke gevulde omeletten met gerookte zalm, champignons, paprika en ui.  Dit keer gooit hij er ook groene kerrie doorheen.  Het zou zo in een restaurant geserveerd kunnen worden.

Nog lang hebben we de achterdeur open en ik hoor het gezang van de krekels.  Dat maakt het altijd zo'n zuidelijk gevoel hier.  Zo warm zal het echter niet blijven, helaas.  Zo koud als in Nederland nu zal hopelijk nog even duren, maar onder de twintig graden is voor ons in dit jaargetijde koel.

Foto's van vandaag staan hier.

4 reacties:

Anoniem zei

Het was hier in Nederland gisteren de eerste echt koude herfstdag wel heel zonnig maar ohhh wat had ik het koud 's morgens om 7 uur op de fiets naar mijn werk :-) moet er echt aan de handschoenen en dikke jassen moeten weer uit de kast bleggg
fijne dag, grtjes Toos

Unknown zei

Wat een prachtig park! Die kleuren en ook nog zoveel bloemen in bloei. Echt genieten.

Anoniem zei

Wat een prachtige kleuren heb je gefotografeerd...echt gaaf hoor.
Ook hier, zie je op heel veel plaatsen ,knalrode struiken en bomen.
Vind het prachtig om te zien,maar ik zie het ook als afscheid van de zomer.
Ja ik wist het van die pompoen pitten dat je die roosteren kon,alleen nog niet gedaan..
Niet aan gedacht ook..maar probeer het zeker wel.
Deze halsketting maakte ik van pompoenpitten,met ertussen in,kleine houten kraaltjes:

http://pic20.picturetrail.com/VOL1279/13567037/24279809/409868176.jpg

groetjes Joke

Petra zei

@Toos - Brr, ik ben bang dat dit weekend ook zo wordt voor ons

@Greet - De kleuren zijn nog niet op hun hoogtepunt, maar er is al wat vlamwerk te zien

@Joke - Wat een leuke ketting, ik heb er nooit aan gedacht er iets mee te maken