Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, oktober 14, 2015

Even weer met Saskia in Richmond

Om de een of andere reden ben ik telkens doodmoe.  Ik word dan ook met schrik pas om acht uur wakker als Rick zijn deodorant laat vallen in de badkamer.  Verdorie, ik had eerder op willen staan!

Gauw maak ik ontbijt, een paar wafels, een bakje fruit en een paar koppen koffie.  Dan haast ik me naar boven voor mijn cardio, maar ik heb geen tijd om het hele uur interval dat op mijn programma stond te doen.  Dan maar veertig minuten en ik werk extra hard om mijn hartslag omhoog te krijgen.


Dan spring ik onder de douche, sms Saskia dat ik eraan kom en begin aan de 160 kilometer rit naar Richmond.  Natuurlijk waren we daar zaterdag ook al en dit weekend komt Saskia weer thuis, maar op het moment is het goed haar wat extra aandacht te geven.  Ze wilde haar draagbare piano daar hebben en iedere interesse in een hobby is goed.

Gelukkig kom ik weinig verkeer tegen en een uur of twee later rijd ik bij Saskia's appartement voor.  Er is echter geen parkeerplaats te vinden dus ik rijd een blokje om.  Was ik zo bezorgd over achteruit inparkeren in Europa, hier in Richmond is dat veel vaker nodig.  Gelukkig vind ik een plek waar ik ook vooruit in kan komen.

Ik sjouw de piano naar de eerste verdieping waar Saskia al op me wacht.  Ze is er blij mee en laat me wat tekeningen zien, die ze gisteren gemaakt heeft.  Hun appartement is gezellig, maar de stofzuiger heeft het begeven en de badkamer ziet er niet uit!  Bella helpt Saskia absoluut niet met het schoonhouden, ook de kattenbakken niet en dat zorgt wel voor ergernis van Saskia's kant natuurlijk.

Vanmiddag beloof ik Saskia de middelen te geven om het allemaal makkelijk bij te houden.  Maar eerst gaan we lunchen, weer bij The Daily Kitchen.  Dat restaurant wordt zo langzamerhand onze favoriet. 

Saskia rijdt ons erheen zodat ik mijn parkeerplaats kan behouden.  Jammer genoeg is er geen plaats op hun terras, want met 24 graden is het weer een heerlijke herfstdag.  Dan eten we maar binnen, ook goed. 
Mijn zwart-witte themafoto voor vandaag

Saskia en ik delen de knapperige spruitjes, die zij van harte aanraadt en terecht, zo lekker!  Ik neem de tonijnsalade en Saskia de veggie burger.  Intussen bespreken we wat we vanmiddag willen gaan doen.  Saskia wil graag naar de openlucht mall hier en dat lijkt mij ook leuk, want ik ben daar nog nooit geweest.

We nemen daar wel de van heen, want mijn parkeerplaats was maar voor twee uur.  Het is wel een minuut of twintig rijden, Richmond is een uitgestrekte stad.  Short Pump is een mooi winkelcentrum met veel bekende merken winkels.

De muurschilderingen in Richmond zou ik weleens gewoon als fotografieproject willen nemen

Als eerste gaan we naar Sephora, maar heel ongewoon lopen we daar zonder iets weer uit.  We kijken even in Yankee Candle en bij Lush ontfutselt Saskia mij wat dollars voor een smeerseltje en bad"bal".  Als laatste gaan we naar Bath & Body Works binnen.  Ik neem wat kleine handgel flesjes mee en Saskia een paar lekker ruikende kaarsen.

Het winkelcentrum hebben we dan wel gezien.  Tijd om Target een bezoek te brengen.  Daar kiezen we een praktische stofzuiger uit.  Ik zou willen dat ik er voor de vorige was geweest, want Saskia koos toen een heel onpraktische, die het na een paar maanden al niet meer doet. Ook help ik haar schoonmaakmiddelen voor hun badkamer kiezen. 

Na nog wat boodschappen bij Whole Foods te hebben gehaald rijden we terug naar Saskia's appartement. Alweer is er geen parkeerplaats te bekennen.  Ik besluit dus even dubbel te parkeren met mijn knipperlichten aan.  We hijsen de spullen naar boven en dan neem ik afscheid tot dit weekend.

Net als ik Richmond uitrijd realiseer ik me echter dat ik de paar dingetjes, die ik bij Target had gekocht, ben vergeten uit de tassen te halen.  Een uurtje later kijk ik achter me en wat zie ik daar, de tas met Whole Foods boodschappen!  Maar goed dat Saskia vrijdag weer onze kant opkomt.

Onderweg merk ik dat ik heel moe ben, alweer!  Gelukkig is het gewoon rechttoe, rechtaan rijden op de I-95.  Ik probeer goed naar CNN te luisteren op mijn satelliet radio en de herfstkleuren langs de weg zijn mooi.  Als je moe bent is 160 kilometer echter een flink stuk!
Mooie luchten dichter bij huis

Eindelijk bereik ik Vienna weer.  We hebben echter nog geen avondeten voor vanavond en ik heb wel zin in (zalm)burgers.  Ik rijd dus nog even verder naar onze Whole Foods.  Ik heb alle ingredienten erbij al in mijn karretje als er geen zalmburgers blijken te zijn.

Nu ik hier toch ben wil ik toch wel avondeten meenemen.  Ik besluit kip, paprika, ui, fajita saus en pita's en een komkommer voor salade erbij mee te nemen.  Rick is blij verrast want hij nam zich al voor iets te bestellen, denkend dat ik te moe zou zijn om te koken.  Het is een makkelijk, doch zeer smakelijk maal.

Dan gaan mijn voeten weer omhoog en ik neem me voor vanavond vroeger naar bed te gaan.  Gisteravond werd het laat door het debat tussen de Democratische kandidaten.  Ik had verwacht het saai te vinden, maar dat was het allerminst!

3 reacties:

Anoniem zei

Fijn dat je toch dicht genoeg bij bent voor een snel bezoekjes, hoewel een flinke trek!
Ik heb hier ook al eens gedacht om alle muurschilderingen te fotograferen, er zijn er een heleboel en er komen er steeds meer bij. Telkens als ik er langs kom denk ik eraan, en dan vergeet ik het weer :)

Annemiek

Marion2 zei

Gelukkig dat Saskia op rijafstand woont en dat je de gelegenheid hebt om er heen te gaan. Maar wel ver natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat je moe bent: net terug uit Duitsland, misschien nog wat jetlag, een grote afstand rijden, een nieuwe levensfase en (mogelijk) zorgen.

Ik houd helemaal niet van muurschilderingen, vind het al snel wat armoedig staan. Maar ja, smaken verschillen.

Petra zei

@Annemiek - Ja, het is een flinke rit, maar wel mogelijk voor een paar uur bezoek. Muurschilderingen maken een plaats erg leuk, zeker een als Richmond, die er een speciaal karakter door krijgt.

@Marion - De muurschilderingen zijn erg artistiek gedaan en specifiek voor Richmond. Ik vind het wel karakter geven, tenzij ze niet bij worden gehouden dan staat het inderdaad shabby. Ja, die zorgen zijn er zeker, ik ben blij dat Saskia dit weekend thuiskomt.