Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, oktober 31, 2015

Halloween in New England

Het werd gisteravond wat laat met de feestjes dus pas om een uur of half negen voel ik me wakker genoeg om op te staan.  Mijn zus is al met haar jongste naar diens voetbalwedstrijd en mijn zwager is aan het werk.  Duidelijk is de familie een stuk vroeger dan wij op het weekend.

Er is lekker sterke koffie en een van mijn zusje's bekende groene smoothies.  Als mijn zusje terugkomt gaan we naar de volgende voetbalwedstrijd van mijn oudste nichtje. Het is zonnig weer en we willen daarna een strandwandeling gaan maken.


De voorband van mijn zusje's GMC gooit echter roet in het eten.  Hij is bijna plat en er zit overduidelijk een schroef in.  Gelukkig kan het bij een benzinestation gedicht worden en hoeft er geen nieuwe band op.

Daardoor hebben we geen tijd meer voor de wandeling.  Dan maar naar CVS om nog wat laatste Halloween snoep e.d. te kopen.  Bij het Purple Onion cafe halen we ook gelijk lunch.  Inmiddels zijn de anderen ook thuis.  De tomatensoep met tortellini is heerlijk.

Dan is het alweer tijd voor de volgende voetbalwedstrijd.  Dit keer van S en we blijven ditmaal allemaal kijken.  Het is een uitwedstrijd in Topsfield, een half uurtje rijden.  S speelt erg goed en scoort een doelpunt.  Mijn zus coacht en D, de meisjes en ik moedigen aan. In het zonnetje is het goed uit te houden en een leuke wedstrijd.  Uiteindelijk wint Ss team met 4-0.

Mijn zus en ik willen onze uitgestelde strandwandeling maken en halen de hond Layla thuis op.  De kinderen gaan een "haunted house" voorbereiden en hun kostuums aantrekken. D blijft achter om daarop toe te zien.

Het is heerlijk op het strand, lekker even doorstappen. Layla begroet andere honden en speelt af en toen in het water.  Mijn zus en ik hebben voor het eerst vandaag even tijd om te kletsen. Op de terugweg stoppen we nog even bij de supermarkt en de slijterij voor een aantal dingen. Grappig is dat heel veel mensen al verkleed zijn, het is vol heksen, clowns en zombies.

Thuis treffen we een enge ingang tot het huis, door S en een vriendje aangebracht.  De meisjes zijn in kostuum, Pocahontas en Catwoman.  S doet een heel erg eng masker aan en dan zijn we klaar om te gaan trick or treaten.

Een groepje vriendinnen van de meisjes komt met hun moeders en we gaan op weg. We komen langs een heel eng haunted house waar een man met een kettingzaag op de kinderen afkomt.  Dat is teveel van het goede voor de kleintjes, maar de tieners vinden het fantastisch.

We lopen langs een straat met allemaal versierde huizen en heel veel trick or treaters.  Mensen hebben de prachtigste pompoenen uitgesneden.  We lopen zo'n anderhalf uur en dan zijn de kleintjes moe en hebben het koud. Mijn zus en ik vinden het ook wel mooi geweest.



Thuis gaan de kinderen snoepjes ruilen en de volwassenen bestellen Indiaas eten.  Twee stellen blijven eten en het wordt erg gezellig. Tegen tienen neemt iedereen afscheid en keert de rust terug, want acht kinderen met heel veel suiker in zich zijn flink druk.  Mijn zus en ik ruimen op, terwijl D de kinderen in bed legt.  Het was een heel erg leuke Halloween weer!

6 reacties:

Petr@ zei

Poeh, 3 voetbalwedstrijden op een dag. Ik vind 1 wel voldoende :)
Wat leuk om bij je zus te zijn met Halloween en met de kinderen langs de deuren te gaan. Is alweer een tijdje geleden voor jou.
Rick neemt thuis de honneurs waar?

Petr@ zei

Ha ha, lees nu dat Rick ook niet thuis is.

Marion2 zei

Dat was een drukke Halloween! Geweldig dat haunted house met de man met de kettingzaag. Het ziet er sowieso allemaal fantastisch uit. Maar als ik het allemaal zo lees, ben ik blij dat ik geen jonge kinderen meer heb. Wat een drukte, ik zou er doodmoe van worden.

naomi zei

Hallo
Leuk om mee te kijken met jullie Halloween. Jemig wat een drukte met 3 kinderen en allemaal aan de voetbal.
Halloween was geslaagd en wT zagen jullie de dag ervoor er goed uit. Grappig de groene vlieg en jij als heks uit Salem.
Heb daar wel iets van gehoord van door jouw verhaal stuk duidelijker.
Net zoiets als de heksenwaag in Oudewater.
Fijne zondag nog.
Liefs

Petra zei

@Petra - Ja, de reden van mijn reisje is Ricks reisje :). Ik wilde niet voor het eerst in mijn eentje Halloween vieren.

@Marion - Inderdaad, ik ben ook wel blij dat die tijd achter de rug is, al zou ik natuurlijk best iedereen weer thuis te hebben. Gewoon maar eventjes.

@Naomi - Ja, ik kan straks mijn rustige dagen in Las Vegas goed gebruiken, LOL. Super leuk hier, maar ik was vergeten hoe vermoeiend drie kleine kinderen zijn!

Anoniem zei

Wij zijn eind vorig jaar verhuisd naar een andere wijk en tot onze verbazing kwamen er bij ons ook kinderen aan de deur om te trick of treaten! Ik schrok me rot haha! Dus ook in Nederland wordt Halloween meer en meer gevierd!
Gaan bij jullie de kids bij alle huizen langs of alleen bij de versierden?
Groetjes Wendy